• تاریخ: ۱۳۹۴-۱۱-۱۰
  • شناسه خبر: 915

قائم مقام وزیر بهداشت : ۸ مرکز سلامت و ۹ پایگاه اورژانس در استان زنجان افتتاح می شود

پیام ملت – رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: ۸ مرکز سلامت جدید ، ۱۰ بهمن ماه افتتاح می شود و با این افتتاح ها پوشش جمعیت شهرهای استان کامل می شود. علیرضا بیگلری در گفت و گو با خبرنگار پیام عنوان کرد: از این ...

پیام ملت رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: ۸ مرکز سلامت جدید ، ۱۰ بهمن ماه افتتاح می شود و با این افتتاح ها پوشش جمعیت شهرهای استان کامل می شود.
علیرضا بیگلری در گفت و گو با خبرنگار پیام عنوان کرد: از این ۸ مرکز، ۳ مرکز در زنجان، ۲ مرکز در ابهر، ۲ مرکز در خدابنده و یک مرکز در خرمدره افتتاح می شود.
وی با بیان اینکه هم اکنون جمعا ۴۵ مرکز جامع سلامت در استان وجود دارد، تصریح کرد: در حال حاضر ۳۲ مرکز جامع سلامت ۶۱۵ هزار نفر را در شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر و ۱۳ مرکز جامع سلامت دیگر شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر را پوشش می دهند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان اظهار کرد: ۹ پایگاه اورژانس آماده افتتاح در ۲۲ بهمن ماه می باشد که آمبولانس های جدید در حال تحویل است.
وی با اشاره به اینکه ۳ راهبرد کلان در حوزه بهداشت توسط وزارت خانه پیگیری می شود، گفت: تحول در نظام ارائه خدمات، ارتقاء سواد سلامت و اجرای سیاست های سلامت محور از طریق همکاری های غیر بخشی راهبردهای کلان حوزه بهداشت در کشور است که استان زنجان در جهت تحقق بخشیدن به این موارد در تعمیر مراکز و به کار گیری نیروهایی که می توانند باعث تقویت بنیه نظامی بهداشتی شوند کارهای بزرگی انجام داده است.
بیگلری خاطر نشان کرد: در سال گذشته ۲۲ خانه بهداشت ساختم و پایان محرومیت ها را در روستاها اعلام کردیم و تقریبا ۴۲ بهورز تحت آموزش قرار گرفتند تا جایگزین نیروهای بازنشسته شوند.
وی با بیان اینکه تجهیز و تعمیر ۱۰۰ درصدی مراکز بهداشتی و خدماتی انجام گرفته و همچنین در روستاها خدمات دهان و دندان در نظام شبکه ادغام شده، گفت: از جمله اقدامات امسال تکمیل پوشش مردم در شهرها با فراگیر شدن شبکه های مراقبت های بهداشتی اولیه است که بخشی انجام شده و بخشی نیز در حال انجام است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی ودرمانی استان زنجان با اشاره به اینکه در روستاها اقدامات بسیار گسترده و مناسب بود ولی شهرها با مشکل مواجه بودند، عنوان کرد: در جهت ارتقاء امید به زندگی، حفظ و ارتقاء شاخص های بهداشتی، افزایش رضایت مندی مردم، بهبود کیفیت خدمات، تضمین عدالت در سلامت و پوشش کامل جمعیت شهری ۱۹ پایگاه بهداشتی در سطح شهرها افتتاح شد.
وی ابراز کرد: در ۳۹ مرکز سلامت استاندار سازی و بهبود تجهیزات انجام شده و ۳۶ مرکز نیز در حال تعمیرات می باشند که با اتمام این کار و آماده شدن این مراکز که در کل کشور انجام می شود، مرکز جامع شماره ۶ زنجان، مراکز ۲و ۳ خدابنده، ۲و ۴ خرمدره و ۵ ابهر به صورت نمادین و همزمان با کل کشور افتتاح می شوند.
بیگلری به دیگر اقدامات انجام شده در طول سال ۹۴ اشاره کرد و گفت: در سال جاری با راه اندازی آزمایشگاه جامع بهداشت برای انجام آزمایشات بهداشت محیط و بهداشت حرفه ای دیگر نیازی نیست به استان های هم جوار رجوع کنیم.
وی تصریح کرد: با توجه به اینکه مشکلاتی در نگه داری واکسن و داروها وجود داشت به نحوی که یا از دمای مطلوب نگهداری بالاتر بود و یا پایین تر، برای نخستین بار در کشور سیستم نوین و یکپارچه هشدار زنجیره سرمایی را در زنجان طراحی کردیم که حتی در مراکز دور در خانه بهداشت در صورت مغایر بودن دما با دمای مطلوب به صورت هوشمند هشدار دریافت می شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی ودرمانی استان زنجان با اشاره به اینکه زنجان قطب ششم پزشکی کشور است، بیان کرد: مرکز آزمون ها برای قطب ششم پزشکی در زنجان آماده شده است و از ابتدای سال ۹۵ همه فارغ التحصیلان باید آزمون صلاحیت بالینی دهند.
وی با بیان اینکه یکی از مشکلات پزشکی بیماری های مزمن است، اظهار کرد: در ساخت کلینیک ها، کلینیک های ویژه در اولویت اول هستند و بعد کلینیک بیماری های مزمن چرا که در اولویت سراغ موارد می رویم که مورد نیاز عمومی جامعه باشد و برای کلینیک بیماری های مزمن اولین کلینیکی که برنامه ریزی کرده ایم کلینیک دیابت است.

بیگلری با اشاره به جایگاه طب سنتی گفت: تاکید ویژه ای وزارت خانه به طب سنتی دارد چرا که خیلی از بیماری ها با طب سنتی ارزان تر، با عوارض پایین تر و بدون نیاز به داروهای شیمیایی درمان می شوند ولی در مواردی مثل سرطان و آپاندیس مراجعه به طب سنتی زمان را برای معالجه بیماری از بین می رود.
وی افزود: کشورهای چین و هند توانستند با طب سنتی ۷۰ درصد هزینه های درمانی کشورشان را کاهش دهند.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست