• تاریخ: ۱۳۹۵-۰۳-۰۶
  • شناسه خبر: 1779

استاندار زنجان : ۲۶ درصد صنایع زنجان، غیر فعال و تعطیل هستند

پیام ملت – استاندار زنجان گفت: بنا نیست اعتبار خاصی به طرح های اقتصاد مقاومتی اختصاص یابد و باید با اعتبار موجود طرح ها و تعهدهای این بخش را محقق کرد. به گزارش ایرنا ، جمشید انصاری  در جلسه شورای اداری استان زنجان ...

پیام ملت استاندار زنجان گفت: بنا نیست اعتبار خاصی به طرح های اقتصاد مقاومتی اختصاص یابد و باید با اعتبار موجود طرح ها و تعهدهای این بخش را محقق کرد.

به گزارش ایرنا ، جمشید انصاری  در جلسه شورای اداری استان زنجان افزود: به طور معمول همواره تعدادی از پروژه با سرعت پیش می روند و به بهره برداری می رسند، در حالی که برخی دیگر با کندی پیش می روند یا در مقطعی متوقف می شوند.
وی یادآورشد: علت پیشرفت سریع برخی پروژه ها تاثیری است که در اجرای برنامه ریزی ها دارند و نقشی که در مسیر اهداف پیش بینی شده ایفا می کنند.
انصاری اظهار کرد: برنامه های کشور در اقتصاد بر این اساس است که بتوان از سرمایه های موجود در هر منطقه بهره گرفت و پیش از آنکه از سرمایه گذاری جدیدی استفاده شود، ظرفیت های موجود را فعال کرد.
استاندار زنجان گفت: برای تحقق اقتصاد مقاومتی در این استان، فعالیت در بخش صنعتی و کشاورزی پیش بینی و برنامه ریزی شده است.
وی خاطرنشان کرد: بر اساس مطالعه انجام شده در بخش صنعت، هم اکنون یک هزارو ۴۰۹ واحد صنعتی به تفکیک واحدهای کوچک، متوسط و بزرگ و با شناخت از میزان ظرفیت و فعالیت آنها، وجود دارد که برای همه آنها برنامه ریزی انجام شده است.
انصاری ادامه داد: هم اکنون یک هزار و ۲۷۸ واحد صنعتی کوچک، ۷۶ واحد متوسط و ۵۵ واحد بزرگ در این استان وجود دارد.
استاندار زنجان گفت: از مجموع واحدهای صنعتی موجود ۳۶۶ واحد صنعتی معادل ۲۶ درصد صنایع زنجان، غیر فعال و تعطیل هستند که این تعداد از متوسط کشور که به ۳۲ درصد صنایع موجود می رسد، کمتر است.
وی اضافه کرد: از تعداد واحدهای صنعتی باقی مانده یک هزار و ۴۳ واحد صنعتی با ظرفیت کمتر از ۵۰ درصد و مابقی با ظرفیت بالای ۷۰ درصد فعالیت می کنند.
انصاری ابراز کرد: از مجموع صنایع بزرگ این استان دو واحد بزرگ و از صنایع متوسط ۱۶ واحد صنعتی غیر فعال هستند.
استاندار زنجان گفت: دولت تصمیم دارد آن دسته از واحدهای صنعتی که به صورت تعطیل هستند یا با ظرفیت کمتر از توان فعالیت می کنند، را با توانی بیشتر به طور مجدد وارد عرصه اقتصادی کند.
وی با بیان اینکه رسیدگی به مشکل مالی ۲۴۹ واحد صنعتی غیر فعال یا فعال باظرفیت پایین در دستور کار امسال مسئولان زنجان قرار دارد، افزود: مشکل این واحدهای صنعتی اغلب با تامین منابع مالی مرتفع می شود و می توانند با ظرفیت بالا به عرصه فعالیت برگردند.
انصاری به اختصاص ۱۶۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای رفع مشکل صنایع شناسایی شده تعطیل یا نیمه فعال اشاره کرد و سهم زنجان از این مبلغ را چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال معادل ۲.۸ درصد آن برشمرد.
استاندار زنجان گفت: از نحوه رسیدگی به مشکل تمام ۲۴۹ واحد صنعتی شناسایی شده که اطلاعات آنها به طور کامل در دست قرار دارد، گزارشی کامل تا پایان سال باید آماده و به رهبر معظم انقلاب ارائه شود.
وی بر لزوم توجه مدیران به مطالبات مردم و توجیه آنان برای محقق نشدن برخی از این خواسته ها تاکید کرد و یادآورشد: مسئولان و مدیران موظف هستند برای مردمی که مراجعه می کنند توجیه مناسبی داشته باشند.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست