• تاریخ: ۱۳۹۵-۰۸-۱۲
  • شناسه خبر: 2322

راهیابی به بازار جهانی نیازمند توجه به بازار داخلی است

پیام ملت–استاندار زنجان گفت: ورود به بازارهای پرجمعیت جهان نباید ما را از توجه به بازار ۸۰ میلیونی خود غافل سازد زیرا رمز ورود به بازارهای جهانی تامین نیاز بازار داخلی است. درویش امیری در مراسم تجلیل از صادرکنندگان ...

پیام ملتاستاندار زنجان گفت: ورود به بازارهای پرجمعیت جهان نباید ما را از توجه به بازار ۸۰ میلیونی خود غافل سازد زیرا رمز ورود به 4898485_669بازارهای جهانی تامین نیاز بازار داخلی است.

درویش امیری در مراسم تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان افزود: درکشور باید کالای تولید داخل را مورد استفاده قرار دهیم، تا سایر ملل نیز ترغیب شوند که کالاهای ما را مصرف کنند.

وی،با اشاره به بازارهای هدف تصریح کرد:توجه ما اول به بازار کشورهای پرجمعیت است ولی گاهی ممکن است کشورهایی با جمعیت کم برای برخی از کالاها بازار مناسب وپرفروشی باشند زیرا که بر اساس رفتار مصرف‌گرایانه مردم آن کشورها می‌توان فروش را حداکثر کرد.

استاندار زنجان با تاکید بر،حضور موفقیت آمیز ایرانیان در تمام عرصه ها، عنوان کرد:اگر از تمام ظرفیت ها،توانمندی ها و قابلیت ها در حوزه اقتصادی به شایستگی استفاده شود میتوانیم در این حوزه نیز همانند سایر بخش ها، قله های بازار جهانی را فتح کنیم.

درویش امیری، با بیان اینکه صادرکنندگان فرمول اصلی اقتصاد کشور را بدست دارند خاطر نشان ساخت: باید همواره تلاش داشته باشیم تا با صادرات مناسب، بتوانیم جلوه گر شخصیت ایرانی باشیم.

وی،به موقعیت جغرافیایی خوب استان زنجان اشاره کرد و ادامه داد: استان زنجان در نقطه‌ای از جغرافیای ایران قرار گرفته،که در مسیر جاده ترانزیت اصلی پایتخت به شمال غرب واقع شده است و راه ارتباطی نزدیکی با اروپا دارد و برای دسترسی به بازارهای هدف مسیرهای ارتباطی ریلی و هوایی را در دسترس دارد.

استاندار زنجان سال هایی را که اقتصاد کشور به اقتصاد نفتی وابسته شده بود،یادآور شد و افزود: با تحولاتی که در بحث انرژی و تکنولوژی در دنیا در حال رخ دادن است باید اقتصاد را از تکیه‌گاه نفتی خود جدا کرده و به صادرات غیر نفتی و حتی علومی که در آن تخصص و شهرت جهانی داریم ارتقاء دهیم ،زیرا صادرات این کالاها نسبت به صادرات نفت در دوران کنونی پایدارتر هستند.

درویش امیری با تاکید بر اینکه در عرصه تجارت نیازمند افراد باتجربه هستیم، خاطرنشان ساخت:در امر صادرات باید از افراد کاربلد و کارآمد استفاده کرد تا به کمک آنان بتوان تمامی آنچه که برای فروش در بازارهای جهانی ایجاد شده است را به دست اورد.

وی، به صادرات رضایت بخش در استان زنجان اشاره کرد وگفت: در این استان شاهد آن هستیم که میزان صادرات همه ساله افزایش می‌یابد و این در حالی است که فقط مواد اولیه به استان زنجان وارد و کالای تولید شده نیز از این استان صادر می‌شود.

استاندار زنجان مشکلات اقتصادی را به ۲ بخش تقسیم بندی کرد و ادامه داد: بخشی از مشکلات به نظام اداری و به دولت بر می گردد، اما بخش عمده ای هم مربوط به تولیدکنندگان و صادرکنندگان است.

درویش امیری به فرصت استفاده از،امکان جایگزین شدن ایران به جای ترکیه در بازاربزرگ روسیه، اشاره کرد وافزود: تجار ما نتوانستند از این فرصت به خوبی استفاده کنند و بعد از گذشت مدت کوتاهی این امتیاز از دست ایران رفت.

استاندار زنجان با بیان اینکه بازار مدرن باید همراه با تجارت کهن باشد ،ادامه داد:ایرانیان در تجارت سابقه طولانی دارندو جزء پیشگامان در عرصه تجارت هستیم.

انتهای خبر/ع

 

 

 

 

 

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست