• تاریخ: ۱۳۹۵-۰۸-۱۳
  • شناسه خبر: 2325

افزایش رشد ۲۵ درصدی صادرات نسبت به سال گذشته در استان زنجان

پیام ملت– رئیس سازمان صنعت ،‌معدن و تجارت استان زنجان گفت:بر اساس هدف گذاری صورت گرفته میزان صادرات ۲۶۴ میلیون دلاری سال گذشته با رشد ۲۵ درصد به ۳۳۰ میلیون دلار افزایش خواهد یافت. ناصر فغفوری ،طی مراسمی که با حضور ...

پیام ملترئیس سازمان صنعت ،‌معدن و تجارت استان زنجان گفت:بر اساس هدف گذاری صورت گرفته میزان صادرات ۲۶۴img_5666 میلیون دلاری سال گذشته با رشد ۲۵ درصد به ۳۳۰ میلیون دلار افزایش خواهد یافت.

ناصر فغفوری ،طی مراسمی که با حضور استاندار زنجان،مدیران دستگاه های اجرایی و مدیران واحدهای تولیدی استان برگزار گردید،افزود:با توجه به پیش بینی های صورت گرفته میزان صادرات استان در سال جاری بیش از ۷۰ میلیون دلار نسبت به سال ۹۴ افزایش خواهد داشت.

وی، به رشد چشمگیر صادرات فرش استان در سال جاری اشاره کرد و یادآور شد: میزان صادرات فرش استان در ۷ ماهه سال جاری ۷ میلیون دلار بوده که این میزان در مدت مشابه سال گذشته بالغ بر ۵ میلیون دلار بوده است.

رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان افزود: در سال گذشته ۸۰ درصد از کل صادرات استان مربوط به حوزه صنعت، ۵ درصد صادرات مواد خام معدنی، ۹ درصد محصولات کشاورزی و ۵ درصد مربوط به حوزه صادرات فرش بوده است.

ناصر فغفوری به انجام طرح ممیزی صادراتی اشاره کرد و ادامه داد : طرح ممیزی صادراتی از ابتدای آبان ماه در استان با انتخاب ۴۰۰ واحد تولیدی صادراتی آغاز گردیده است.

وی،بزرگترین مشکل واحدهای صادراتی را استرداد مالیات ارزش افزوده به صادر کنندگان دانست و اظهار کرد: در قانون تصریح شده که مالیات بر ارزش افزوده پرداختی توسط صادر کنندگان، باید حداکثر ظرف ۱۵ روز عودت داده شود اما در عمل این مدت بسیار طولانی می‌شود.

این مقام مسئول تصریح کرد : با حل این مشکل تا حد زیادی از مشکلات سرمایه در‌گردش صادر‌‌کنندگان حل شده و انگیزه صادر کنندگان نیز افزایش خواهد یافت.

ناصر فغفوری با اشاره به صدور کارت اعتباری برای صادر کنندگان نمونه استان گفت: امسال برای اولین بار برای صادر کنندگان نمونه کارت های اعتباری صادر شده است.

وی،از جمله مزایای صدور کارت های اعتباری را تسریع در صدور و تمدید کارت بازرگانی ، دیدار با مدیران دستگاههای اجرایی در اسرع وقت ، اختصاص نوبت ویژه جهت استرداد پرونده های مالیاتی ، اولویت در پرداخت تسهیلات بانکی و ثبت سفارش در اسرع وقت عنوان کرد.

انتهای خبر/ع

 

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست