• تاریخ: ۱۳۹۵-۰۸-۱۳
  • شناسه خبر: 2343

مرز بین تهدید و فرصت در مباحث فرهنگی مرز باریکی است

پیام ملت–مدیر دبیرخانه کلانشهرهای کشور گفت:مرز بین تهدید و فرصت در مباحث فرهنگی مرز باریکی است که باید با رعایت این امر،تلاش هایمان به تهدید تبدیل نشود. سید علی صارمی زاده در مراسم سی و چهارمین نشست معاونان فرهنگی ...

پیام ملتمدیر دبیرخانه کلانشهرهای کشور گفت:مرز بین تهدید و فرصت در مباحث فرهنگی مرز باریکی است که باید با رعایت این 139210230921508211903493امر،تلاش هایمان به تهدید تبدیل نشود.

سید علی صارمی زاده در مراسم سی و چهارمین نشست معاونان فرهنگی و اجتماعی شهرداری های کلانشهرها و مراکز استان های کشور در زنجان افزود: هر موضوعی بین تهدید و فرصت برای خود مرزی قائل است و مسئولین باید با تدبیر هوشمندانه ،تهدیدها را شناسایی و به فرصت تبدیل نمایند.

وی ، با بیان اینکه رعایت نکردن این مرزها باعث خواهد شد که تلاش هایمان به ضد ارزش تبدیل شود،ادامه داد:اگر در جامعه به فرصت های جوانان توجه نشود ،این امر میتواند به تهدید منجر شود.

مدیر دبیر خانه کلانشهرهای کشور یادآور شد:هم اکنون در کشور بیش از ۳۶ دستگاه متولی امر فرهنگی شناخته شده اند که این مسئله موجب موازی کاری و به وجود آمدن ۲ آفت از جمله تکرار موضوع و فراموش کردن برخی عرصه های فرهنگی و اجتماعی شده است.

صارمی زاده،با تاکید بر اینکه ،مولفین نقش ویژه ای در زمینه فعالیت های اجتماعی و فرهنگی میتوانند ایفا نمایند،اظهار داشت:آموزش شهروندی برای نهادینه کردن رفتارهای صحیح،از جمله کارهای فرهنگی است که باید انجام شود.

وی،به تعریف مقوله فرهنگی در جامعه اشاره کرد و افزود:فرهنگ،مجموعه صفات پسندیده انسان ها در دراز مدت محسوب میشود،که این صفات باید ماندگار و تاثیرگذار باشد.

مدیر دبیرخانه کلانشهرهای کشور،تصریح کرد:فرهنگ شهروندی،شامل بسیاری از مباحث موجود در شهر است که آموزش و نهادینه کردن رفتارهای درست باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه، یکی از رسالت های شهرداری ، کاهش سرانه زباله و بحث تفکیک زباله است،یاد آور شد:حفظ وسایل عمومی شهری ،احترام به مقررات ،رعایت حق مقدم و پیشگیری از آلودگی صوتی از جمله موضوعات مهم شهری است که باید در این زمینه ها،راهکار های فرهنگی خاصی را ارائه دهیم.

مدیر دبیرخانه کلانشهرها از دیگر موضوعات مهم در مدیریت شهری ،ترویج فرهنگی دانست و افزود: شهرداری ها باید در زمینه ترویج فرهنگی ،افراد تاثیرگذار و شاخص را شناسایی کنند تا مشکلات عمده این حوزه براحتی حل شود و میزان نارضایتی مردم نیز کاهش یابد.

صارمی زاده خاطر نشان ساخت:شهرداری جزء ارگان هایی است که نقش تاثیر گذاری در زمینه خدمت رسانی به مردم را دارد که باید با مشارکت خود مردم و مطرح نمودن مسائل شهری در محلات ، از هزینه های اضافی در زمینه فرهنگی کاسته شود.

وی در پایان اظهار داشت:بخش عمده از فعالیت های شهری بر عهده شورای شهر اسلامی است که پس از تشکیل این شوراها در جامعه ،شاهد متحول شدن شهرها و کاهش سلطه ی دولت ها در آن ها بوده ایم.

انتهای خبر/ع

 

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست