• تاریخ: ۱۳۹۵-۰۸-۱۶
  • شناسه خبر: 2388

بیش از ۶۰ درصد کانون های فرهنگی درمناطق روستایی دایر است

  پیام ملت–رئیس کانون های فرهنگی و هنری استان زنجان گفت:بیش از ۶۰ درصد کانون های فرهنگی و هنری در ۱۲۰باب مناطق روستایی دایر است. مرتضی مقدمی در جمع خبرنگاران افزود:در سطح روستاها،مراکز فرهنگی وجود ندارد و تنها ...

 

پیام ملترئیس کانون های فرهنگی و هنری استان زنجان گفت:بیش از ۶۰ درصد کانون های فرهنگی و هنری در ۱۲۰بابindex مناطق روستایی دایر است.

مرتضی مقدمی در جمع خبرنگاران افزود:در سطح روستاها،مراکز فرهنگی وجود ندارد و تنها کانون های فرهنگی و هنری در این مناطق فعالیت میکنند.

وی، با بیان اینکه از جمله فعالیت های این کانون ها ،گسترش طرح تلاوت نور در سطح مساجد است،ادامه داد: از سوی ستاد کا نون های فرهنگی،۶۰۰ مرکز،طرح تلاوت قران را توسعه و گسترش میدهند،که میتوان گفت این طرح ،طرحی ساده و همه گیر بوده و فراگیرترین طرح قرآنی کشور به شمار می آید.

رئیس کانون فرهنگی هدف از تشکیل و فعالیت این کانون ها را جذب جوانان به مساجد دانست و ادامه داد:کانون های فرهنگی و هنری با هدف جلوگیری از جنگ نرم و تهاجم فرهنگی دشمن فعالیت می کند.

مقدمی یاد آور شد:۱۷ هزار نفر در طرح اوقات فراغت در قالب ۲۸۰ باب و ۲۴ نوع کلاس در کانون فرهنگی و هنری شرکت نموده اند.

وی به برگزاری جشنواره قرآنی در ۳ رشته اشاره کرد و گفت: برنامه ویژه سوگواری فرهنگی ،مذهبی خامس آل ابا در ایام صفر نیز در ۲ بخش عمومی و ویژه،خلاصه نویسی،سخنرانی های عاشورایی با هدف متصل کردن و پیوند دادن هنر و معنویت با همدیگر در کنار مساجد با عنوان طراحی پوستر عاشورایی بوده است.

رئیس کانون های فرهنگی و هنری مساجد از تشکیل اتاق فکر و سوژه خبر خبرگزاری شبستان خبر داد و خاطر نشان ساخت: اتاق فکر و سوژه خبر این خبرگزاری در راستای ارتقا سطح خبر در حوزه های فرهنگی و هنری بوده و هدف اصلی غنی نمودن محتوای خبر از لحاظ کمی و کیفی می باشد.

مقدمی تصریح کرد:با توجه به پتانسیل ها و ظرفیت های موجود در سطح استان ،میتوانیم با کمک اصحاب رسانه ، در گسترش و کیفی نمودن اخبار و سوژه ها تلاش نماییم.

انتهای خبر/ع

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست