• تاریخ: ۱۳۹۵-۰۸-۱۶
  • شناسه خبر: 2394

استان زنجان در اشتغال بخش خدمات، ظرفیت بالایی دارد

پیام ملت–استاندار زنجان گفت:ظرفیت اشتغال استان در بخش خدمات فاصله زیادی با میانگین کشوری دارد و باید با توجه به شرایط استان، زمینه گسترش این حوزه فراهم شود. به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی استانداری زنجان درویش امی ...

پیام ملتاستاندار زنجان گفت:ظرفیت اشتغال استان در بخش خدمات فاصله زیادی با میانگین کشوری دارد و باید با توجه به شرایط استانImage processed by CodeCarvings Piczard ### FREE Community Edition ### on 2016-09-20 08:51:23Z | http://piczard.com | http://codecarvings.com، زمینه گسترش این حوزه فراهم شود.

به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی استانداری زنجان درویش امیری در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان بر ضرورت توجه جدی مسئولان کمیته های ذیل ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی به سیاست های کلی ابلاغ شده از سوی مقام معظم رهبری تاکید کرد و گفت: با بررسی دقیق اهداف و چارچوب های تشکیل ستادهای اقتصاد مقاومتی در استان ها، باید طرح ها و پیشنهادهای راهبردی از سوی دستگاه های اجرایی ارائه شود.
استاندار زنجان خاطرنشان کرد: با توجه به سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی و اهداف تعیین شده در هر بخش، مسئولان کمیته ها باید نسبت به ارائه پیشنهادهای اجرایی و عملیاتی در جهت تقویت اقتصاد مقاومتی در استان اهتمام جدی داشته باشند و در این خصوص می توانند از توان مشاوران و نیروهای متخصص استان نیز استفاده کنند.
وی به توفیق و تجربه های موفق ستادهای اقتصاد مقاومتی در سایر استان های کشور اشاره کرد و استفاده از تجربه ها و گزارش عملکردهای موفق سایر استان های کشور در این زمینه را خواستار شد.

استاندار زنجان اهتمام و همت بالای دولت در واگذاری اماکن تاریخی و فرهنگی به بخش خصوصی را از توفیق های دولت تدبیر و امید دانست و اظهار داشت: بازسازی، مرمت و احیای اماکن تاریخی و فرهنگی امری تخصصی است و با توجه به تعداد بالای نیروی انسانی متخصص در کشور، باید با کمک بخش خصوصی، اعتبارات مورد نیاز این اقدامات نیز تامین شود.
درویش امیری یادآور شد: تجارب گذشته نشان می دهد، واگذاری اماکن تاریخی و فرهنگی به بخش خصوصی موجب ارتقا مرمت، حفاظت و بهره برداری از این اماکن شده و بخش خصوصی در این زمینه موفق تر عمل کرده است.
وی ساخت بیش از یک هزار سرویس بهداشتی در مسیر راه های کشور، بدون جانمایی مناسب در دولت گذشته را از مشکلات استان ها برشمرد و افزود: متاسفانه بخش عمده ای از این سرویس های بهداشتی، در مناطق فاقد راه دسترسی مناسب و امکاناتی از قبیل آب و برق، احداث شده است، لذا با توجه به اعتباری که در ساخت این سرویس ها هزینه شده، چنانچه هر یک از دستگاهها و بخش های خدماتی دولتی و خصوصی متقاضی باشند، قابل واگذاری می باشد.

** در ارائه تسهیلات به طرح‌های رونق تولید با نظارت فرمانداران و با رعایت دقت، تسریع شود
استاندار زنجان با اشاره به توافقات انجام شده در شورای هماهنگی بانک های عامل استان، سرعت جذب و پرداخت تسهیلات رونق تولید در راستای رونق و راه اندازی فوری واحدهای نیمه فعال استان را مطلوب دانست و اظهار داشت: تاکنون ۳۷ درصد از مجموع طرح های معرفی شده موفق شده اند تسهیلات مورد نیاز خود را از بانکهای عامل استان دریافت کنند که با رعایت دقت باید این روند تسریع یابد.
وی به پرداخت ۱۶۴۷ میلیارد ریال تسهیلات، به ۲۲۲ طرح معرفی شده از سوی ۱۷ بانک عامل استان اشاره نمود و با بیان این مطلب که باید دلایل رد ۲۷۰ طرح از سوی بانکهای عامل به تفکیک شهرستان ها ارائه شود، خاطرنشان کرد: وضعیت ۲۱۸ طرح در دست بررسی و ۸۲ طرح انباشت عقد‌قرارداد نیز باید در اسرع وقت بررسی و تعیین‌تکلیف شود تا در جلسه آتی بانکهای عامل که در ۲۵‌ آبانماه برگزار می‌گردد، میزان تسهیلات ارائه شده به طرح‌ها افزایش یابد.
درویش امیری با اشاره به اینکه از مجموع ۲۲۲ طرح تولیدی که تسهیلات دریافت نموده اند، ۱۱۳ طرح در بخش صنعت و معدن و ۱۰۹ طرح مربوط به حوزه کشاورزی بوده است، اظهار داشت: از مجموع ۲۷۰ طرح رد شده بانک ها، تنها ۷۴ مورد در حوزه کشاورزی قرار دارد که نشان می دهد میزان تسهیلات پرداختی به طرح های بخش کشاورزی بهتر و بیشتر از حوزه صنعت و معدن بوده است.
نماینده عالی دولت در استان با اشاره به نارضایتی استانداران سراسر کشور در خصوص عدم همکاری مناسب بانکهای خصوصی در پرداخت تسهیلات رونق اقتصادی، گفت: در تلاش هستیم تا در راستای تسریع در اجرای مصوبات ستادهای استانی فرماندهی اقتصادی مقاومتی، با مداخله بانک مرکزی، بانکهای غیردولتی نیز در پرداخت تسهیلات به طرح ها و واحدهای تولیدی نیمه فعال مشارکت نمایند.
استاندار زنجان با ابراز نارضایتی از روند واگذاری طرح های تملک دارایی های سرمایه ای استان به بخش غیردولتی، خواستار برگزاری جلسات کارشناسی و اهتمام جدی ۹ دستگاه اجرایی متولی در این زمینه شد.
وی بانک های استان را در میزان همکاری و ارائه تسهیلات به طرح های رونق اقتصادی به ۳ دسته، خوب، متوسط و ضعیف تقسیم بندی نمود و خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه تصمیمات ستاد فرماندهی اقتصادی مقاومتی مغایرتی با دستورالعمل های ابلاغی بانک مرکزی ندارد، از بانکهای عامل استان انتظار می رود با رعایت دقت و سرعت رسیدگی به طرح ها و پرداخت تسهیلات را افزایش دهند.
درویش امیری با اشاره به اینکه در گذشته تسهیلاتی که به بخش غیردولتی ارائه شده در محل مناسبی هزینه و مصرف نشده است، از فرمانداران شهرستانهای استان خواست تا نظارت محلی و منطقه ای ویژه ای در هزینه‌کرد تسهیلات ارائه شده به طرح های تولیدی داشته باشند و با همکاری ۲ دستگاه متولی؛ صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی استان، میزان تاثیرگذاری این تسهیلات و طرح های اجرا شده را در تثبیت و رونق اشتغال شهرستان رصد نمایند.

** اقبال عمومی در ثبت نام اینترنتی سرشماری بالا بود
استاندار زنجان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری طرح سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سالجاری، ضمن قدردانی از تلاش های مرکز آمار، سازمان برنامه و بودجه، فرمانداران و دستگاههای اجرایی در برگزاری هرچه بهتر این طرح، اقبال عمومی مردم از ثبت نام اینترنتی اطلاعات خانوار را که امسال برای نخستین بار در کشور اجرا می شد، مثبت ارزیابی نمود و اظهار داشت: با استقبال مردم از برگزاری اینترنتی طرح سرشماری و با استفاده بیشتر از ظرفیت های رسانه ملی در اطلاع رسانی و آموزش عمومی، می توان به اجرای کامل سرشماری بصورت الکترونیکی در سال های آینده امیدوار بود.

انهای خبر/ع

 

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست