• تاریخ: ۱۳۹۵-۰۸-۱۷
  • شناسه خبر: 2416

دستگاه های اجرایی همراهی‌های لازم را با سرمایه‌گذاران داشته باشند

پیام ملت–استاندار زنجان گفت : همه دستگاه های اجرایی همراهی‌های لازم را با سرمایه‌گذاران داشته باشند. به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی استانداری زنجان، اسدالله درویش امیری در جلسه بررسی و رفع موانع فعالیت کارخانه ریخ ...

پیام ملتاستاندار زنجان گفت : همه دستگاه های اجرایی همراهی‌های لازم را با سرمایه‌گذاران داشته باشند.

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی استانداری زنجان، اسدالله درویش امیری در جلسه بررسی و رفع موانع فعالیت کارخانه ریخته‌گری سهند ایجرود82297524-71151068 در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان هدف از برگزاری این کارگروه را بررسی و یافتن راهی برای حل مشکلات و رفع موانع واحدهای تولیدی خواند و افزود: دستگاه های خدماتی و اجرایی استان باید همراهی‌های لازم را با سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی داشته باشند.
وی حضور سرمایه‌گذاران چینی در استان زنجان را به امید حمایت‌های دولت ایران و مسئولان محلی و منطقه‌ای دانست و گفت: سرمایه‌گذاران خارجی شرکت فولاد سهند با سرمایه‌گذاری حدود هفت هزار میلیارد ریال، تنها به میزان ۶۳۰ میلیارد ریال از تسهیلات بانکی داخلی استفاده کرده‌اند و با فعالیت هر سه واحد صنعتی قیطول، ریخته گری پیوسته سهند و آهن و فولاد جاده ابریشم، برای حدود یک هزار نفر اشتغال مستقیم ایجاد خواهد شد.
درویش امیری سرمایه گذاری در این سه مجموعه را برای استان زنجان بسیار مهم و ماندگار قلمداد کرد و افزود: با حمایت از این شرکت بعنوان اولین سرمایه‌گذار مهم خارجی در استان، به سایر شرکت های خارجی این پیام را منتقل می کنیم که دولت و مسئولان استانی با تمام توان از سرمایه‌گذاران خارجی حمایت می کنند.
استاندار زنجان درخصوص بدهی‌های معوق این شرکت با تصویب استمهال ۶ ماهه، اظهارکرد: بر اساس جایگاه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید،۶ ‌ماه به شرکت جهت پرداخت بدهی‌های معوق سازمان های خدمات رسان مهلت داده می شود و در این مدت باید بدهی‌های جاری شرکت‌های خدمات‌رسان پرداخت شود و در خصوص بدهی‌های تسهیلات دریافتی شرکت از بانک انصار نیز مصوب گردید، یکسال مهلت برای بدهی‌های بانکی مجموعه داده شود و قرارداد بانکی جدید با تقسیط ۵ ساله با نرخ سود جاری منعقد شود.
درویش امیری با اشاره به کلنگ زنی فاز دوم کارخانه در هفته دولت، یادآور شد: قرار است ۱۳۰ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در فاز دوم این کارخانه انجام شود که با توافقات انجام شده با شرکت‌های خدماتی و اجرایی استان، همه دستگاه‌ها در زمینه این اقدامات بزرگ، همراهی‌های لازم را با سرمایه گذاران خواهند داشت.
نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی، نیز برگزاری جلسات و اتخاذ تصمیم در فضای عملیاتی کارخانه‌ها را موجب دلگرمی تولیدکنندگان و اخذ تصمیمات واقعی دانست و اظهار کرد: مجموعه ریخته‌گری فولاد سهند شهرستان ایجرود بعنوان یکی از صنایع اصلی و مهم استان در زمینه آهن و فولاد محسوب می شود که با کمک به تکمیل چرخه تولید در این مجموعه می‌توان زنجیره ارزش افزوده آن را ارتقا بخشید.
فریدون احمدی به پتانسیل های استان در بخش صنایع معدنی اشاره و خاطرنشان کرد: با رفع مشکلات واحدهای تولیدی و انجام پشتیبانی‌های مناسب می‌توان، زمینه توسعه صنایع استان را فراهم کرد.
وی با تاکید بر ضرورت حمایت از نخستین گروه سرمایه گذاری خارجی استان زنجان، درخصوص انجام حمایت‌های قانونی و اتخاذ تصمیمات سازنده در مجلس، حمایت خود را از این واحدهای تولیدی اعلام کرد.
واحد ریخته‌گری فولاد پیوسته سهند ایجرود آبان سال‌ گذشته با تولید انواع شمش چدن با ظرفیت اسمی ۸۰۰ هزار تن در سال با سرمایه‌گذاری چهار هزار و ۵۰۳ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۹۰۰ نفر با حضور معاون اول رئیس جمهور آغاز بکار کرد.
شرکت فولاد و آهن جاده ابریشم نیز با عنوان طرح توسعه شرکت ریخته گری پیوسته سهند در شهرستان ایجرود با هدف تکمیل زنجیره تولید و بالا بردن ارزش افزوده در تبدیل چُدَن تولیدی به فولاد با سرمایه گذاری ۱۳۰ میلیون دلار و اشتغالزایی مستقیم ۲۷۰ نفر توسط سرمایه گذاران چینی طی هفته دولت سال‌جاری در استان زنجان کلنگ زنی شد.

انتهای خبر/ع

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست