• تاریخ: ۱۳۹۵-۰۹-۰۴
  • شناسه خبر: 2694

اعتصاب تعدادی از واحدهای طلافروشی به خاطر مالیات بر ارزش افزوده

پیام ملت –تعدادی از واحدهای طلافروشی زنجان در پاساژ تهران، بازار و مجتمع تجاری نور در اعتراض به مبالغ بالای مالیات بر ارزش افزوده تعیین شده برای آنها اعتصاب کرده و واحدهای خود را تعطیل کردند.  قانون مالیات بر ارزش ...

635971782462382148پیام ملتتعدادی از واحدهای طلافروشی زنجان در پاساژ تهران، بازار و مجتمع تجاری نور در اعتراض به مبالغ بالای مالیات بر ارزش افزوده تعیین شده برای آنها اعتصاب کرده و واحدهای خود را تعطیل کردند.

 قانون مالیات بر ارزش افزوده، سال ۱۳۸۷ بعد از ماه‌ها بررسی به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید.که طبق این قانون مقرر شد، توزیع کنندگان و تولیدکنندگان عمده کالا‌ها و خدمات مصرفی، ضمن شناسایی سلسله مراتب تهیه و توزیع کالای خود، در فاکتور فروش کالا به مصرف‏‌کننده نهایی سه درصد مالیات محاسبه و از مشتری دریافت کنند.

در پی تصویب این قانون اعتصاباتی از سوی صنف طلافروشان در استان‌ها انجام شد که معتقد بودند، برای اجرای این قانون فروشنده ناگریز برای پرداخت سه درصد مالیات خود، این رقم را بر قیمت کالای مورد استفاده مصرف کننده اضافه کند.

در آن زمان طلافروشان معتقد بودند، قانون مالیات بر ارزش افزوده منجر به کاهش قدرت خرید مردم و کسادی بازار خواهد شد.

حالا پس از سال‌ها اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده، این بار چند واحد از طلافروشی‌های زنجان برای فرار از پرداخت مالیات اعتصاب کردند، صبح دیروز تعدادی از واحدهای طلافروشی در پاساژ تهران، بازار و مجتمع تجاری نور در اعتراض به پرداخت مالیات اعتصاب کردند.

طلافروشان اعتصاب کرده معتقد بودند که میزان مالیات تعیین شده برای آنها خارج از توان و درآمدشان به اندازه‌ای نیست که بتوانند مالیات را پرداخت کنند.

انتهای خبر/ع

 

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست