• تاریخ: ۱۳۹۵-۰۹-۲۳
  • شناسه خبر: 2972

دانشجویان واهمه ای از بیان عقاید خود نداشته باشند

پیام ملّت–عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی گفت: لازم است فضایی در دانشگاه ها ایجاد شود که دانشجویان در آن احساس آزادی کنند و واهمه ای از ابراز عقاید خود نداشته باشند. حجت الاسلام رحمت الله بیگدلی درجمع دانشجویان حقوق ...

پیام ملّتعضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی گفت: لازم است فضایی در دانشگاه ها ایجاد شود که دانشجویان در آن احساس آزادی کنند و واهمه ای از ابراز عقاید خود 82345022-71246642نداشته باشند.

حجت الاسلام رحمت الله بیگدلی درجمع دانشجویان حقوق دانشگاه آزاد اسلامی زنجان با اشاره به اینکه محور اصلی دانشگاه علم و دانش است، افزود: استاد و دانشجو ۲ رکن اصلی دانشگاه می باشند و هرچیز دیگر حاشیه محسوب میشود.

وی با بیان اینکه دلیل اصلی به تفاهم نرسیدن در منازعات را در پی کشف حقیقت نرفتن دانست و تصریح کرد: عده ای با داشتن پیش فرض های قبلی خود، دنبال این هستند که برای آنها دلیل درست کنند در حالی که این رویه با روحیه کسب حقیقت منافات دارد و منشا گمراهی است.

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی،ادامه داد: قشر دانشجو باید فهم عصری داشته باشند و اطلاعات خود را با توجه به نیازهای زمان به روزرسانی کنند.

حجت الاسلام بیگدلی به تقویت حساسیت های سیاسی و اجتماعی توسط این قشر اشاره کرد و افزود: دانشجویانی که حساسیت سیاسی و اجتماعی نداشته باشند به مرور زمان به ابزار تبدیل می شوند.

وی تاکید کرد: بدترین ویژگی جوامع استبدادی این است که با کم کردن حساسیت های سیاسی و اجتماعی مردم سعی در سیاست زدایی دارند .

حجت الاسلام بیگدلی با اشاره به روحیه عدالت خواهی در دانشجویان، ابراز داشت: دانشجویان به دنبال روحیه همبستگی و عدالت خواهی هستند و مسئولین دانشگاه ها موظند تا این روحیه را تقویت و شکوفا کنند و برخی از اتفاقات سبب از بین رفتن این روحیه نشود.

وی با بیان اینکه فضای آزادی خواهی باید در دانشگاه ها حاکم باشد ادامه داد: اگر دانشجویان برای هر فعالیت خود در دانشگاه مانعی را مشاهده کنند و نتوانند آزادی عمل را مشاهده کنند به مراتب تبعات این جریان را در جامعه شاهد خواهیم بود.

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی، یاد آور شد: باید تلاش کنیم تا در فضای دانشگاه ها موانع را برداشته و به یک آزادی معقول دست یابیم.

انتهای پیام/ع

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست