• تاریخ: ۱۳۹۵-۱۰-۲۸
  • شناسه خبر: 3541

پیام ارتحال آیت اله هاشمی رفسنجانی؛ آبادانی ایران در سایه همدلی

پیام ملّت – هاشمی رفسنجانی نیم قرن یار و یاور همیشگی و صمیمی امام امت خمینی کبیر (ره )، رهبر معظم انقلاب و مردم ایران و در شکل گیری نظام و ارکان حکومت امین بدون چون و چرای امام خمینی (ره) بود. تشییع جنازه ۲۱ دی ماه ...

پیام ملّت هاشمی رفسنجانی نیم قرن یار و یاور همیشگی و صمیمی امام امت خمینی کبیر (ره )، رهبر معظم انقلاب و مردم ایران و در شکل گیری نظام و ارکان حکومت امین بدون چون و چرای امام خمینی (ره) بود.

تشییع جنازه ۲۱ دی ماه ۹۵ آیت الله هاشمی رفسنجانی پیام های گوناگونی داشته است؛ وقتی سیل جمعیت را دیدم به یاد این آیه شریفه قرآن کریم افتادم که خداوند متعال در آیه ۲۶ سوره مبارکه آل عمران می فرماید: ‘تعزمن تشاء و تذل من تشاء’.
در این کشور بسیار تلاش کردند و کوشیدند که هاشمی رفسنجانی را خوار و بی ارزش کنند، از هرگونه تهمت زدن دریغ نورزیدند، شایعه علیه او ساختند، شب نامه علیه اش منتشرکردند، بعضی از شبکه ها و سایت ها هرچه خواستند، گفتند و نوشتند. یک کلاغ چهل کلاغ کردند در بعضی از محافل علیه او شعار دادند. اما خدای رحمان الرحیم مزد صبر و شکیبایی اش را داد.
آنهایی که علیه هاشمی رفسنجانی تهمت زدند، غافل از این بودند که خدای بزرگ هرکسی را بخواهد عزت می دهد و هر که را نخواهد خوار می سازد.
از اینکه همه آمدند و در آخرین روز حضورش بر زمین، او را با عزت و احترام کم نظیر به جایگاه ابدیش بدرقه کردند، نگاه و لطف خدا به او بود که اینچنین شد.
حضور میلیونی مردم در تشییع و وداع با هاشمی رفسنجانی، برگزاری مراسم یادبود در بیش از ۱۵۰ نقطه کشور و همچنین حضور گسترده مردم در مراسم هفتمین روز درگذشت این یار دیرین امام و رهبری در حرم مطهر امام (ره)پیام آشکاری برای همه ما داشت.
مردم ایران نشان دادند که قدردان خدمتگزاران واقعی و صادق کشورشان هستند و هر کسی برای مملکت و کشورش صادقانه و مخلصانه خدمت کند و با مردم باشد محبوب قلبها خواهد بود.
یکی از نکاتی که برای همه مسئولان کشور حائز اهمیت است و آن اینکه مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی از بهمن ۵۷ یکی از شخصیتهای اصلی نظام و از تصمیم گیرندگان اداره کشور بوده و به تناسب مسئولیت خویش دائما عملکرد او در معرض قضاوت مردم قرار می گرفت و گاهی نیز مردم در قضاوت خود تحت تاثیر فضاسازی ها علیه او قرار می گرفتند، لیکن مهمترین قضاوت عمومی در آخرین آزمونی بود که ایشان در انتخابات مجلس خبرگان رهبری در سال گذشته شرکت کردند و در معرض قضاوت و انتخاب مردم سربلند و سرافراز بیرون آمد و نفر اول انتخابات مردم تهران با بیش از ۵/۲ میلیون رای بالاتر از سایر رقبا قرار گرفت و همین مردم نیز برای بدرقه جنازه او در تهران به دانشگاه آمدند.
در تشییع پیکر آیت الله رفسنجانی همه قشرها و سلیقه های سیاسی کشور حضور داشتند.
همه مردم با رویکردهای سیاسی و فکری متفاوت و اقشار و طبقات مختلف مردم از جمله کاسب ،کارگر، پیرمرد و پیرزن، جوان، دختر و پسر همه آمده بودند.
این مراسم بار دیگر تنوع سلایق سیاسی و فکری جامعه ایران را به رخ جهانیان کشید و نشان داد که می توان در عین تفاوت های فکری و سیاسی، در سایه رهبری انقلاب و زیر پرچم جمهوری اسلامی ایران در کنار هم بود و با وحدت و همدلی زیست و همدیگر را تحمل کرد.
تصور می کنم یکی از مهمترین آرمانهای رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام سازندگی و آبادانی ایران بود که بخش زیادی از عمر خود را در مسیر محقق ساختن این ایده گذراند و امروز نیز بر همه ما فرض است که در سایه وحدت و همدلی در مسیر توسعه، آبادانی و سازندگی ایران اسلامی بکوشیم.
او یار همیشگی و صمیمی امام، رهبری، امت، انقلاب و مردم ایران بود.
یادش گرامی و راهش پر رهرو باد.

*اسدالله درویش امیری – استاندار زنجان

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست