• تاریخ: ۱۳۹۵-۱۱-۰۵
  • شناسه خبر: 3671

ایجاد ۶ هزار فرصت شغلی جدید با اجرای طرح تکاپو

پیام ملت– مدیراشتغال تعاون کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: اجرای طرح تکاپو به طور جدی مورد پیگیری قرار گرفته است تا بتوان در راستای ایجاد اشتغال پایدار برای افراد جویای کار تلاش کرد. محمدرضا یوسفی اظهار داشت: د ...

پیام ملت مدیراشتغال تعاون کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: اجرای طرح تکاپو به طور جدی مورد پیگیری قرار گرفته است تا بتوان در راستای ایجاد اشتغال پایدار برای افراد جویای کار تلاش کرد.

محمدرضا یوسفی اظهار داشت: در تخصیص منابع مالی و تسهیلات نیز واحدهای تولیدی که تقاضای نیروی کار ماهر و تخصصی در جامعه افزایش می دهند در اولویت قرار دارند.

وی یاد آور شد: نقطه شروع برای مداخله دولت در دوران رکود در حوزه اشتغال توجه به کسب کارهای  دارای ظرفیت بالای اشتغال است. ‎

مدیراشتغال تعاون کار و رفاه اجتماعی استان زنجان با بیان اینکه در دوران رکود و بحرانهای اقتصادی ،اجتماعی ،اولویت محوری تخصیص بهينه منابع در زمینه اشتغال است، عنوان کرد: توسعه اقتصادی استان با رویکرد رشد فراگیر و اشتغالزا سازماندهی شود.

یوسفی اولویت در طرح های اشتغال زایی را کسب وکارهای دارای ظرفیت بالای اشتغال دانست و گفت: هدف از اجرای طرح تکاو در استان شناسایی و نیز توسعه فعالیت های اشتغالزا در سطح منطقه و هر بخش استان متناسب با گروه‎های هدف اشتغال است.

وی عنوان کرد: ايجاد ۶هزار فرصت شغلي جديد با اجرای طرح تکاپو در استان هدف گذاری شده است که رسیدن به این هدف با برنامه‎ریزی و همکاری سایر دستگاه‎ها محقق می‎شود.

یوسفی تاکید کرد:  اجرای طرح تکاپو به صورت پایلوت در برخی از استان‎های کشور به اجرا گذاشته می شود.

لازم به ذکر است این طرح ملی با هدف شناسایی ظرفیت‌ها و مزیت‌های هر استان در راستای توسعه و بهبود کسب و کار و ایجاد اشتغال پایدار توسط سازمان توسعه صنعتی ملل متحد(یونیدو) و با همکاری مسئولان استانی اجرا می‌شود.

از جمله رویکردهای اجرای طرح تکاپو در استان‎ها انتخاب و بهبود دینامیک شغل‌های موجود، شناسایی و انتخاب بسته‌های مناسب استان با هدف توسعه سازوکار و برنامه مداخله‌ای برای اجرای اشتغال پایدار است که هدف اصلی در اجرای این طرح شناسایی کار، برنامه و بودجه و جلب منافع ذی نفعان است.

انتهای پیام/ع

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست