• تاریخ: ۱۳۹۵-۱۱-۱۸
  • شناسه خبر: 3905

حیات سیاسی امام خمینی(ره)؛ کانون توجه اندیشمندان جهان

پیام ملت– امام خمینی(ره) رهبری توانمند و وارسته بودند که ملت مبارز ایران را در مسیر دستیابی به اهداف متعالی به درستی هدایت کردند و با درایت و تدبیر خویش، کانون توجه اندیشمندان و بزرگان جهان قرار گرفتند و اینگونه به ...

پیام ملت امام خمینی(ره) رهبری توانمند و وارسته بودند که ملت مبارز ایران را در مسیر دستیابی به اهداف متعالی به درستی هدایت کردند و با درایت و تدبیر خویش، کانون توجه اندیشمندان و بزرگان جهان قرار گرفتند و اینگونه به عنوان انسانی با بصیرت و الگویی برای تمامی آزادیخواهان جهان شناخته شدند.

امام خمینی(ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی با نگاه ژرف و اندیشه های روشنگرانه خویش توانستند نهضت انقلابی مردم ایران را به خوبی رهبری کنند و اینگونه ملت مبارز این مرز وبوم با هدایت و رهنمودهای امام(ره) در مبارزه ای گسترده و سرنوشت ساز در برابر رژیم پهلوی، موفق شدند در ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ خورشیدی به پیروزی بزرگی دست یابند و تومار حکومت طاغوت را در هم بپیچند.

این حماسه تاریخی سبب شد تا نام معمار بزرگ انقلاب در تاریخ معاصر جاودان شود.   امام راحل راهی نو و مکتبی اصیل را برای احیای ارزش ها و اصول اسلامی در جهان کنونی ارایه کردند. مطالعه مبانی اندیشه امام خمینی(ره) نشان می دهد که دیدگاه و عملکرد ایشان، تحول و تغییر بنیادین در عرصه نظام و روابط بین الملل را به وجود آورد و سخنان گوهربار معمار انقلاب با وجود تبلیغ های منفی رسانه های بیگانگان علیه جمهوری اسلامی ایران در میان جوامع مختلف بشری به شدت ریشه دوانده است. این مهم را می توان با کاوشی در کلام نخبگان سیاسی و اجتماعی جهان به صورت آشکار مشاهده کرد.

این امر سبب شد تا مروری کوتاه بر سخنان برخی رهبران و شخصیت های برجسته جهان در ارتباط با امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی داشته باشیم.

_ پاپ ژان پل دوم رهبر فقید کاتولیک های جهان: برما لازم است که در کنار ادای احترام در برابر تمامی دستاوردهای امام خمینی(ره) که با رهبری سیاسی و دینی خود برای ملت و امت خویش به ارمغان آوردند، تأمل عمیق، تشکر و تقدیر کنیم.
_ فیدل کاسترو رهبر کوبا: اینجانب مفتخر به برخورداری از امتیاز آشنایی نزدیک با یکی از بزرگترین شخصیت های تاریخ شدم، یک آشنایی بسیار نزدیک با خلوت آخرین سال ها، روزها و دقایق زندگی در کنار نزدیک ترین افراد خانواده و دوستانش. تنها می توانم از عمیق ترین گوشه قلبم بگویم و تکرار کنم که ایشان یک نمونه بودند. نمونه، یک نمونه واقعی.
_ هنری کسینجر استراتژیست و مشاور رییس جمهوری آمریکا در دهه ۷۰ میلادی: امام خمینی(ره)، غرب را با بحران جدی برنامه ریزی روبرو کردند، تصمیم های ایشان آنچنان رعدآسا بودند که مجال هر نوع تفکر و برنامه ریزی را از سیاستمداران و نظریه پردازان سیاسی می گرفت. هیچ فردی نمی توانست تصمیم های امام(ره) را از پیش حدس بزند، ایشان با معیارهای دیگری، غیر از معیارهای شناخته شده در دنیا، سخن می گفتند و عمل می کردند.
_رابین وود زورث نویسنده و محقق مسیحی آمریکایی: امام (ره) یک توفان بودند، با این همه در نهاد این توفان یک سکون و آرامش مطلق وجود داشت. در درون ایشان یک حقیقت ساکن و غیر قابل حرکت وجود داشت اما همین بی حرکتی باعث حرکت کلی یک کشور شد.
_ پروفسور برنارد لوئیس خاورشناس آمریکایی: امام خمینی(ره) از موضع گیری ‌های دشمنانه ابر قدرت آمریکایی نمی هراسیدند اما از آن چیزی که از ناحیه آمریکا هراس داشتند، گمراه کنندگی و فریبندگی شیوه زندگی آمریکایی بود.
_ غیاث الدین صدیقی متفکر آزاد اندیش انگلیسی و عضو پارلمان مسلمانان انگلیس: شخصیت امام(ره) تاثیر عمیقی بر دنیای جدید به خصوص بر امت اسلامی داشته است. مدت ها بود که ما رهبری نداشتیم که آنچه را می گفت تاثیر داشته باشد. به نظر من این مهم ترین خصوصیت امام خمینی(ره) بود، مردم احساس می کردند که هر آنچه ایشان انجام می دادند، هیچ دلیلی جز برای عزت اسلام و کیان اسلامی نداشت. این مهم ترین دستاورد و این ویژگی شخصیت ایشان محسوب می شود.

_  دیمتری کیت سیکس از متفکران مسیحی ارتدوکس و استاد تاریخ روابط بین الملل یونان: برای ما مسیحیان ارتدوکس یونان امام خمینی(ره) نمونه ای بودند از یک مبارز جهانی، جهت استقرار حق به جای ارزش های مادی است. اگر چه تبلیغات جهانی غرب سعی می کرد از ایشان یک تصویر فناتیک ترسیم کند اما ما می دانیم وجود امام(ره) مملو از مهر و محبت نسبت به تمام ملل روی زمین که در مسیر خدا حرکت می کردند و برتری ارزش های مادیگری را رد می کردند، بوده است.
_ فرانچسکو گابریلی اسلام شناس ایتالیایی: امام خمینی(ره) سمبل ضد حمله به امپریالیسم، سده هستند، ایشان مظهر و قهرمان این عکس العمل به شمار می روند.
_ ماسیمو فینی روزنامه نگار ایتالیایی: حقیقت انقلاب اسلامی و تفکر امام خمینی(ره) بسیار عمیق است و جهان غرب از درک عمیق آن درمانده است.
_آنتونیو مدرانو نویسنده اسپانیایی: جهانیان همچنان تحت تأثیر انقلاب معنوی امام خمینی(ره) قرار دارند.

_ روژه گارودی فیلسوف و اندیشمند فرانسوی: انقلابی که به رهبری امام خمینی(ره) روی داد، متعلق به تمدن بشری بود و به یک جامعه و ملت خاص اختصاص نداشت.
_ میشل فوکو فیلسوف فرانسوی و از نظریه پردازان پست مدرنیزم: شخصیت امام خمینی(ره) پهلو به افسانه می زند زیرا هیچ رییس دولتی و هیچ رهبر سیاسی حتی با حمایت تمام رسانه های دنیا نمی تواند ادعا کند که با مردمش چنین پیوند عاطفی عمیقی دارد.
_پروفسور فرانسوا توال استاد کرسی استراتژی در دانشگاه نظامی فرانسه: پیروزی انقلاب امام خمینی(ره) در ایران از پر اهمیت ترین وقایع و انقلاب های نیمه دوم سده ۲۰ بوده، در حقیقت، مهم ترین واقعه در طول تاریخ شیعه است.
_ ژیل کیپل جامعه شناس فرانسوی: اثرگذاری نقش امام خمینی(ره) در احیای تفکر دینی دیده می شود. مسلمانان اروپایی به دلیل ماجرای سلمان رشدی و حجاب اسلامی، یک حرکت اخلاقی و اجتماعی را آغاز کرده اند.
انتهای پیام/ع

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست