• تاریخ: ۱۳۹۵-۱۱-۱۸
  • شناسه خبر: 3910

پیش‌بینی ۲۰۰ میلیون تعرفه و ۱۲۰ هزار شعبه برای برگزاری انتخابات

پیام ملت– رئیس ستاد انتخابات کشورگفت: ۲۰۰ میلیون تعرفه، ۱۲۰ هزار شعبه اخذ رای و ۳۵ هزار صندوق الکترونیکی برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ۱۴۰ کشور پیش بینی می شود. علی اصغر احمدی اظهار کرد: برای برگزاری انتخاب ...

پیام ملت رئیس ستاد انتخابات کشورگفت: ۲۰۰ میلیون تعرفه، ۱۲۰ هزار شعبه اخذ رای و ۳۵ هزار صندوق الکترونیکی برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ۱۴۰ کشور پیش بینی می شود.

علی اصغر احمدی اظهار کرد: برای برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری، شوراهای اسلامی شهر و روستا و میان دوره‌ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در روز ۲۹ اردیبهشت ۹۶ حدود ۴۵۰ میلیارد تومان نیاز است.

وی با اعلام آمادگی کامل وزارت کشور برای برگزاری انتخابات، افزود: دستورالعمل تامین امنیت سخنرانی‌ها و جلسات سیاسی توسط شورای امنیت کشور تهیه و در اختیار استانداران، فرمانداران و بخشداران قرار گرفته است. وزارت کشور به دنبال تامین امنیت انتخابات و برگزاری انتخابات سالم است. این دستورالعمل کمک می‌کند که حقوق کسانی که می‌خواهند در انتخابات شرکت کنند، در نظر گرفته شود.

معاون سیاسی وزیر کشور با اشاره به تشکیل جبهه‌ها در آستانه انتخابات خاطر نشان کرد: طبق قانون احزاب، جبهه متشکل از احزاب دارای پروانه است نه افراد. احزاب برای تشکیل جبهه نیازی به دریافت مجوز جدیدی ندارند اما باید تشکیل جبهه را کتبا به کمیسیون ماده ۱۰ احزاب اطلاع دهند. افراد نمی‌توانند جبهه تشکیل دهند.

احمدی با بیان اینکه تعداد شعب اخذ رای بستگی به نظر هیات‌های اجرایی دارد، تصریح کرد: پیش‌بینی من این است که بین ۵۳ تا ۵۵ هزار شعبه اخذ رای برای انتخابات ریاست جمهوری و حدود ۶۵ هزار شعبه برای انتخابات شوراها داشته باشیم. در حدود ۱۴۰ کشور نیز شعبه برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به تشکیل هیات های اجرایی، افزود: ۳۰ اسفند هیات‌های اجرایی انتخابات شوراها و ۲۲ فروردین هیات‌های  اجرایی انتخابات ریاست جمهوری تشکیل می‌شود، بنابراین فاصله‌ای بین ایجاد دو هیات اجرایی وجود دارد.

معاون سیاسی وزیر کشور در مورد برنامه‌های وزارت کشور برای تامین امنیت جلسات و میتینگ‌های انتخاباتی گفت: شورای امنیت کشور به دبیرخانه این شورا ماموریت داده بود تا دستورالعملی را برای تامین امنیت جلسات سخنرانی تهیه کند که این دستورالعمل اکنون در اختیار استانداران، فرمانداران و بخشداران است.

احمدی با بیان اینکه اگر کسی بخواهد به مناسبت ۲۲ بهمن سخنرانی کند، به شرطی که تبلیغات انتخاباتی نداشته باشد، عنوان کرد:هنوز چون زمان ثبت نام نرسیده بنابراین هیچ کس در انتخابات ثبت نام نکرده است. ممکن است رایزنی‌ها یا توصیه‌هایی برای نامزدی انجام شود که اشکالی هم ندارد، حتی اگر کسی بخواهد به مناسبت ۲۲ بهمن سخنرانی کند، به شرطی که تبلیغات انتخاباتی نداشته باشد، موردی ندارد.

 

انتهای پیام/ع

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست