• تاریخ: ۱۳۹۵-۱۲-۰۱
  • شناسه خبر: 4094

انتقال دانش کشاورزی استان به کنیا

پیام ملت– استاندار زنجان گفت: با کمک نظام مهندسی کشاورزی استان، دانش کشاورزی به کنیا منتقل می شود. اسدالله درویش‌امیری در سفر هیئت تجاری و بازرگانی استان زنجان به کشور کنیا، با اشاره به انتقال دانش و تجهیزات کشاورز ...

پیام ملت استاندار زنجان گفت: با کمک نظام مهندسی کشاورزی استان، دانش کشاورزی به کنیا منتقل می شود.

اسدالله درویش‌امیری در سفر هیئت تجاری و بازرگانی استان زنجان به کشور کنیا، با اشاره به انتقال دانش و تجهیزات کشاورزی در کنار تولیدات و محصولات کشاورزی به کشور کنیا، گفت: قرار است با کمک سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان و دانشجویان فعال در این حوزه، در تامین تجهیزات و دانش مورد نیاز جهت انجام مراحل کاشت، داشت و برداشت با کشور کنیا همکاری کنیم.

وی، توافق در زمینه انجام کشت فرا سرزمینی در کشور کنیا را یکی از توافقات و موضوعات مورد گفت‌وگو دانست و اظهار کرد: از آنجایی که استان زنجان در حوزه کشاورزی سنتی و صنعتی از ظرفیت‌های بالایی برخوردار است، بنابراین توان همکاری در این زمینه با کشور کنیا در استان وجود دارد.

این مسئول همچنین مشارکت در انبوه‌سازی مسکن را از دیگر حوزه‌های مورد گفت‌وگو و توافق در سفر به کنیا عنوان کرد و افزود: به دلیل نیاز‌های جدی که در حوزه تامین مصالح ساختمانی در کنیا وجود دارد، ایران می‌تواند در تامین مصالح مورد نیاز و نیز در انتقال دانش فنی و مهندسی به منظور طراحی و ارائه مشاوره‌های احداث ساختمان و مسکن به صورت انبوه در کنیا همکاری چشم‌گیری داشته باشد.

درویش‌امیری، انتقال صنایع و دانش مونتاژ در ساخت برخی قطعات صنعتی را از موارد مورد توافق در این سفر برشمرد و خاطرنشان کرد: مسئولان و مردم این کشور خواهان انتقال مونتاژ برخی قطعات و تولیدات صنعتی به کنیا هستند تا بدین وسیله علاوه بر انتقال دانش، در جذب نیروی کار این کشور نیز موثر باشند.

گفتنی است، استاندار زنجان به منظور گسترش روابط تجاری استان زنجان با کشورهای شرق آفریقا به خصوص کنیا و نیز بازدید از غرفه و پاویون ویژه استان زنجان در نمایشگاه اختصاصی ایران در کنیا در صدر هیئت تجاری متشکل از رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان و جمعی از بازرگانان استان زنجان به این کشور سفر کرد و در دیدار با برخی مقامات سیاسی و اقتصادی این کشور، توافقاتی در حوزه‌های مختلف کشاورزی، صنعتی و بازرگانی انجام داد.

وی که در پی سفر استاندار ناکورو در مهرماه امسال به زنجان و دعوت و توافقات به عمل آمده به کنیا سفر کرد، در ابتدای ورود خود از سوی دکتر فرج‌وند سفیر ایران در کنیا مورد استقبال قرار گرفت و علاوه بر بازدید از نمایشگاه اختصاصی ایران در این کشور، در نایروبی پایتخت کنیا با قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان توسعه تجارت دیدار و گفت‌وگو کرد.

ملاقات با امبوگوا کینوتیا استاندار ناکورو در کنیا و رایزنی پیرامون انتقال خدمات فنی مهندسی و انتقال تکنولوژی‌هایی همچون سبک‌‌سازی، انبوه‌سازی مسکن، تولید یا انتقال مواد اولیه ساخت‌ و ساز ساختمان به ترتیبی که از مواد اولیه و مصالح ساختمانی تولیدی دو کشور استفاده شود و کشت فرا سرزمینی، از دیگر برنامه‌های سفر استاندار زنجان به کشور کنیا بود.

درویش‌امیری در این سفر ضمن دیدار و گفت‌وگو با رایزن بازرگانی ایران در این کشور، به همراه اعضای هیئت تجاری استان زنجان با دکتر فرج‌وند سفیر ایران در کنیا نیز به گفت‌وگو و تبادل‌نظر پرداخت.

گفتنی است، فضای نمایشگاهی به وسعت ۲۰۰ مترمربع از سوی اتاق بازرگانی زنجان به منظور معرفی توانمندی‌های استان زنجان در نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در کشور کنیا اختصاص یافته است.

دیدار با مسئول تجارت استان ناکورو و گفت‌وگو با یکی از سرمایه‌گذاران مطرح کنیا در کنار برگزاری جلسات دو جانبه به منظور توسعه تجارت با کشور کنیا با همکاری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان قزوین، همچنین دیدار ریاست اتاق کنیا و نیز سفیر چین از غرفه اختصاصی اتاق زنجان در سالن نمایش اختصاصی ایران در نایروبی و بازدید تجار کنیایی از محل غرفه زنجان از سایر برنامه‌های جانبی این سفر بود.

لازم به ذکر است، در سفر استاندار زنجان به کشور کنیا که با هدف معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های این استان انجام شد، با برگزاری جلسات کاری با تجار کنیایی مواردی همچون اعلام آمادگی سفارت ایران در کنیا به منظور کمک به راه‌اندازی سالن نمایش اختصاصی ایران در آن کشور، ایجاد آشنایی با ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های تجاری، اقتصادی و گردشگری استان‌های مومباسا و نایروبی، اعلام آمادگی طرف‌های کنیایی و کشورهای مجاور کنیا برای همکاری با اتاق بازرگانی زنجان در زمینه‌های بازرگانی و صنعتی و نیز بررسی امکان ثبت شرکت در کشور کنیا دنبال شد.

انعکاس سفر هیئت سیاسی اقتصادی زنجان در رسانه‌های ملی کشور کنیا، معرفی بیش از ۲۸ شرکت و واحد تولیدی استان زنجان در کشور کنیا به تجار آن کشور و نیز ارائه درخواست راه‌اندازی پایگاه دائمی ایران در کنیا با مشارکت اتاق بازرگانی استان‌های زنجان و قزوین و گسترش همکاری‌های دو جانبه میان استان زنجان با استان ناکورو کنیا، از دیگر دستاوردهای سفر استاندار زنجان به این کشور بود.

گفتنی است، پیگیری پذیرش هیئت‌های تجاری کشور کنیا و برگزاری جلسات چند جانبه با تجار و شرکت‌های ساختمان‌سازی و پیمانکاران ساختمانی و راه‌سازی این کشور به منظور ارائه خدمات فنی مهندسی و صادرات کالا به کنیا و نیز تلاش در جهت توسعه روابط میان ایران با کشورهای شرق آفریقا، از برنامه‌های آتی اتاق بازرگانی استان زنجان به‌شمار می‌رود.

 

انتهای پیام/ع

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست