• تاریخ: ۱۳۹۶-۰۱-۱۹
  • شناسه خبر: 4402

حمایت از تولیدات داخلی صادرات‌محور باید در اولویت قرار گیرد

پیام ملت_ نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به محدودیت منابع مالی کشور، باید تولیدات داخلی با قابلیت صادرات در اولویت حمایت قرار گیرند. فریدون احمدی در نخستین جلسه شورای اداری شهرستان زنجان اظها ...

پیام ملت_ نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به محدودیت منابع مالی کشور، باید تولیدات داخلی با قابلیت صادرات در اولویت حمایت قرار گیرند.

فریدون احمدی در نخستین جلسه شورای اداری شهرستان زنجان اظهار داشت: با توجه به محدودیت منابع کشور باید حمایت از صادرکنندگان در اولویت قرار گیرد تا ضمن حمایت از تولید، درآمدهای کشور نیز افزایش یافته و به ارزش افزوده بیشتری دست یابیم.

وی با بیان اینکه باید در استان زنجان از تولیدی حمایت کنیم که کالای صادراتی و رقابت پذیر دارد، خاطرنشان کرد: در این راستا باید از صادرکنندگان برای صادرات کالاهای تولیدی و داخلی حمایت جدی شود.
نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی به دیگر اولویت های حمایتی در کشور و استان اشاره کرد و گفت: در اولویت های بعدی باید از واحدهایی که نیازمند سرمایه در گردش برای آماده کردن کالا برای صادرات، حمایت از واحدهایی که نیاز به گردش مالی برای تولید کالای صادراتی و ایجاد واحدهای تولیدکننده کالاهای صادراتی، حمایت کرد.
احمدی  با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر ضرورت توجه به اقتصاد مقاومتی، افزود: تاکید رهبر انقلاب بر اقتصاد مقاومتی به معنای اهمیت بیشتر این بخش با محوریت اشتغال و تولید بود که باید اقدامات صورت گرفته از سوی دولت، ادامه و استمرار داشته باشد.
وی با طرح این سوال که جهت تحقق نامگذاری سال باید از کدام تولید حمایت کرد، یادآور شد: تولید مادر اقتصاد است و باید به صورت کامل از آن حمایت کرد. اما اولویت حمایت از تولید باید ابتدا ظرفیت صادراتی آن باید باشد.
عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت تسریع در بهبود فضای کسب و کار، ضمن انتقاد از رتبه کسب و کار ایران در سطح دنیا، اظهار داشت: وقتی ۱۸ ماه زمان برای ایجاد یک کسب و کار در کشور نیاز است شرایط فعلی این شاخص اقتصادی تضعیف می شود لذا باید تسریه و اهتمام جدی در این حوزه انجام پذیرد.

 

انتهای پیام/ع

 

 

 

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست