• تاریخ: ۱۳۹۶-۰۴-۱۱
  • شناسه خبر: 5284

منابع آب در شهرستان طارم نیازمند مدیریت است

پیام ملت– نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی گفت: مدیریت آب در بخش کشاورزی امری ضروری است که در شهرستان طارم نیازمند مدیریت منابع آب و استفاده بهینه از آن هستیم. به گزارش پیام ملّت، علی وقف‌چی در جمع خب ...

پیام ملت نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی گفت: مدیریت آب در بخش کشاورزی امری ضروری است که در شهرستان طارم نیازمند مدیریت منابع آب و استفاده بهینه از آن هستیم.

به گزارش پیام ملّت، علی وقف‌چی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه  مسئولان در راستای مدیریت منابع آب باید اقدامات عملیاتی انجام دهند ، اظهار کرد: زیرساخت توسعه اقتصاد شهرستان طارم، تامین آب است و باید به تامین آب شرب سالم توجه جدی از سوی مسئولین در دستور کار قرار گیرد.

وی با اشاره به مشکلات ایجاد شده در زمینه فروش برخی محصولات از جمله گوجه فرنگی و سیب زمینی خاطرنشان کرد: متاسفانه سال گذشته علی رقم قولهای داده شده از طرف مسئولان اتفاق خاصی نیفتاد و شاهد مشکلاتی در زمینه فروش محصولات بودیم.

وی با بیان اینکه امسال میزان کشت به دلیل بازار نامناسب سال گذشته کاهش یافته است، گفت: اگر ما بتوانیم برنامه‌ریزی کنیم بازارهای قطر و عراق فرصت مناسبی برای صادارت محصولات از جمله گوجه فرنگی به این کشورها است.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: امیدواریم مشکلاتی که سال گذشته داشتیم را امسال شاهد نباشیم و کشاورزان با آرامش روانی بهتری در این زمینه فعالیت کنند.

وی بیان کرد: باید تمهیداتی اندیشیده شود تا کارخانه‌های که در زمینه فرآوری گوجه فرنگی فعالیت دارند ظرفیت‌های خودشان را افزایش دهند و خرید از کشاورزان را تسهیل کنند.

وقف‌چی با اشاره به چاه‌های کشاورزی و مشکلات موجود در این زمینه افزود: متاسفانه مشکلی که در زمینه چاه های کشاورزی وجود دارد این است که ما بدون برنامه اقداماتی را انجام داده‌ایم که مشکلاتش امروز مشاهده می‌شود.

وی با بیان اینکه تصمیات غلط سبب شده تا عده‌ای معدودی مجوز حفر چاه بگیرند، خاطرنشان کرد: هر کسی که دارای زمین کشاورزی است حق استفاده از آب را دارد اما مشکل اصلی امروز این است که اگر چاه‌ها پر شوند مشکلات عدیده‌ای برای مردم ایجاد می‌شود و اگر پر هم نشوند ظلمی در حق کسانی است که از این امتیاز محروم شده‌اند.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ما امروز باید نگاه‌ها به بحث کشاورزی را تغییر دهیم و تنها راه نجات کشور از وضع موجود در بحث آب توسعه کشت گلخانه‌ای است.

 

انتهای پیام/ع

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست