• تاریخ: ۱۳۹۶-۰۴-۱۴
  • شناسه خبر: 5370

ورود ۷۱ هزار پرونده به شورای حل اختلاف استان زنجان

پیام ملت– رئیس کل دادگستری استان زنجان گفت: به صورت میانگین سال گذشته ۷۵ هزار پرونده جدید وارد دادگستری استان زنجان شده و ۷۱ هزار پرونده جدید نیز به شورای حل اختلاف استان زنجان رفته است. به گزارش پیام ملّت، جعفر گل ...

پیام ملت– رئیس کل دادگستری استان زنجان گفت: به صورت میانگین سال گذشته ۷۵ هزار پرونده جدید وارد دادگستری استان زنجان شده و ۷۱ هزار پرونده جدید نیز به شورای حل اختلاف استان زنجان رفته است.

به گزارش پیام ملّت، جعفر گل‌محمدی امروز در گردهمایی نمایندگان حقوقی ادارات، سازمان‌ها ،ارگان‌ها و شرکت‌های دولتی و خصوصی اظهار کرد: باید تلاش شود حق و حقوق مردم در سیستم‌های اداری به نحو احسن محقق شده و از مراجعه به دادگستری جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه در مواردی ما وارد شدن خسارت از طرف فرد به سازمان یا اداره‌ای را شاهد بودیم، خاطر نشان کرد: در این صورت رضایت دادن از طرف سازمان صحیح نبوده و مسئولیت آفرین است و باید جبران خسارت شود.

رئیس دادگستری استان زنجان  با بیان اینکه تخصصی شدن موضوعات سبب تسلط بیشتر می‌شود، اظهار کرد: توقع ما نیز از نمایندگان حقوقی این است که با نگاه تخصصی‌تر به مضوعات پرداخته و کمک کار همکاران ما در دادگستری باشند.

وی با اشاره به اینکه مطالعه بیشتر و انجام تحقیقات به تسلط بیشتر بر موضوعات حقوقی خواهد انجامید، افزود: همه نمایندگان حقوقی باید کمک کار قضات بوده و از حق جامعه دفاع کنند.

رئیس کل دادگستری استان زنجان بیان کرد: نباید در هرکاری که مردم مجبور شدند حقی را از اداره یا سازمانی بخواهند به دادگستری ارجاع داده شوند.

وی با بیان اینکه سال گذشته به صورت میانگین بیش از ۷۵ هزار پرونده جدید وارد دادگستری استان زنجان شده است، گفت: بیش از ۷۱ هزار پرونده نیز وارد شورای حل اختلاف شده است.

گل‌محمدی ابراز کرد: اگر برای هر پرونده چهار نفر درگیر باشند حدود ۶۰۰ هزار نفر می‌شود که اگر این افراد سه بار به مراجع مختلف مراجعه کنند، یک میلیون ۸۰۰ هزار بار مراجعه به دادگستری انجام می‌شود که این هزینه‌ای برای جامعه است.

قراردادی با کانون وکلا به امضا رسیده تا یک نرم‌افزار و سخت‌افزار تهیه و در ورودی دادگستری نصب شود و این سیستم و یک کارت شناسایی به نمایندگان حقوقی ادارات، سازمان‌ها ،ارگان‌ها و شرکت‌های دولتی و خصوصی اعطا می‌شود تا احراز هویت شده و به تسهیل در رفت‌ و آمد به دادگستری کنند.

انتهای پیام/ع

 

 

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست