• تاریخ: ۱۳۹۶-۰۴-۱۵
  • شناسه خبر: 5373

اعطای تسهیلات برای ایجاد اشتغال در روستاها امری ضروری است

پیام ملت– نماینده مردم ماهنشان و ایجرود در مجلس شورای اسلامی گفت: اعطای تسهیلات برای ایجاد اشتغال در روستاها، امری ضروری است. به گزارش پیام ملّت، سید مرتضی خاتمی افزود: لایحه اعطای تسهیلات از محل منابع صندوق توسعه ...

پیام ملت نماینده مردم ماهنشان و ایجرود در مجلس شورای اسلامی گفت: اعطای تسهیلات برای ایجاد اشتغال در روستاها، امری ضروری است.

به گزارش پیام ملّت، سید مرتضی خاتمی افزود: لایحه اعطای تسهیلات از محل منابع صندوق توسعه ملی، می تواند بخشی از مشکل مهاجرت از روستاها را نیز برطرف کند.

نماینده مردم ماهنشان و ایجرود در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه، برای ایجاد اشتغال و امکانات در روستاها باید تلاش حداکثری صورت گیرد، گفت: با اعطای تسهیلات به روستاهاو مناطق کمتر توسعه یافته، بخشی از محرومیت از چهره مناطق محروم ازبین رفته و منجر به ایجاد اشتغال خواهد شد.

خاتمی با اشاره به اینکه، ازگذشته ۳۰ هزار روستا خالی از سکنه شده اند و روستائیان در جستجوی کار و امرار معاش و همچنین استفاده از امکانات،به شهرها مهاجرت کرده اند، ادامه داد:  اجرای لایحه اعطای تسهیلات از محل منابع صندوق توسعه ملی برای ایجاد اشتغال در روستاها از سوی دولت، می تواند بخشی از مشکل مهاجرت و همچنین محرومیت روستاها را برطرف کند.

نماینده مردم ماهنشان و ایجرود در مجلس شورای اسلامی  تصریح کرد: به جهت محرومیت، نبود امکانات و افزایش هزینه حمل، سرمایه گذاری در روستاها و مناطق محروم توجیه اقتصادی و جذابیت ندارد، اما با کار کارشناسی و مشخص کردن مزیت های نسبی هر منطقه و قابلیت ها و توانمندی های موجود در هر بخش از یک سو و اختصاص تسهیلات ارزان قیمت از سوی دیگر، می توان کسب و کار و واحدهای تولیدی را در این مناطق رونق بخشید.

خاتمی تاکید کرد: با ایجاد اشتغال و تولید در مناطق محروم، روستاها و بخش های مرزی ،بسیاری از مشکلات مردم و جوانان مرتفع خواهد شد و در ادامه با کاهش آسیب ها و ناهنجاریهای اجتماعی ،جامعه پر نشاط تری را شاهد خواهیم بود.

نائب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس  خاطر نشان کرد: روستاییان و ساکنین مناطق محروم و مرزنشینان سختی بسیار کشیده اند وهمیشه بدون ادعا پشتیبان نظام و کشور بوده اند، ضروری است که بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرند.

خاتمی یادآور شد: سهم کشاورزی در اقتصادکشور به زیر ۸ درصد رسیده است، و به دلیل  کمبود آب ،استفاده از طرح های مکانیزه کشاورزی نیز باید در اولویت باشد.

انتهای پیام/ع

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست