• تاریخ: ۱۳۹۶-۰۴-۱۷
  • شناسه خبر: 5413

۶۶۰۰ مرکز بهداشتی در دست ساخت است

پیام ملت–  معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ۶۶۰۰ مرکز بهداشتی در شهرها و روستاها ساخته می شود. به گزارش پیام ملّت، علی اکبر سیاری در اجلاس معاونان بهداشتی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور با اشاره به ب ...

پیام ملت–  معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ۶۶۰۰ مرکز بهداشتی در شهرها و روستاها ساخته می شود.

به گزارش پیام ملّت، علی اکبر سیاری در اجلاس معاونان بهداشتی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور با اشاره به برگزاری این اجلاس به مدت سه روز در زنجان، اظهار کرد: انتخاب استان زنجان برای برگزاری این اجلاس به خاطر نوآوری‌های زیادی بوده که به همت مسئولان و اعضای دانشگاه علوم پزشکی زنجان به دست آمده است.

وی خاطر نشان کرد: در حوزه بهداشت به همت جمعی از همکاران در وزارت بهداشت بحث تحول در حوزه بهداشت را با ۶ برنامه و هشت پروژه آغاز کردیم و اولویت نخست را به روستاها دادیم.

خدمات روستایی به روز و دسترسی‌ها بهتر شده است

معاون بهداشت وزیر بهداشت و درمان پزشکی با بیان اینکه امروز خدمات رسانی به روستا بهتر شده است، گفت: اقلام دارویی، داروخانه‌ها و آزمایشگاه‌های برای روستاییان را در طی این چند سال افزایش داده ایم.

سیاری با اشاره به اینکه برای نخستین  بار ۱۳۰۰ دندانپزشک را به روستا بردیم، تصریح کرد: خدمات دندانپزشکی به روستاییان به صورت رایگان برای آنها ارائه شد.

وی با بیان اینکه ۶۶۰۰ واحد بهداشتی در دست ساخت در سطح شهر و روستا داریم، عنوان کرد: زمانی که ما کار را در روستا آغاز کردیم حدود ۴۴۲۵ پزشک داشتیم که امروز به ۶۸۵۲ پزشک رسیده است.

سیاری نشان کرد: ایجاد پایگاه سلامت و بهره مندی از کارشناسان تغذیه و سلامت در حاشیه شهرها هم در دستور کار است.

حاشیه نشینان در اولویت حوزه بهداشت و درمان؛

معاون وزیر بهداشت با اشاره اینکه مشکلات حوزه بهداشت در حوزه شهری اظهار داشت: ما برای ۵۳ میلیون ایرانی که در شهر زندگی می‌کنند، اولویت را برای حاشیه‌نشینان قرار داده و در سال ۹۲ مطالعات را آغاز کردیم.

سیاری با بیان اینکه حاشیه شهرها سرشماری شدند، ابراز کرد: ایجاد پایگاه سلامت و فراهم آوردن کارشناس سلامت، کارشناس تغذیه و روان به تدریج در حاشیه شهرها پیش رفت و خدمات شهری به صورت فعال دنبال شد.

وی با ابراز اینکه تحول سلامت در شهر اتفاق افتاد، یادآور شد: اکثر مردم ایران در شهر زندگی می‌کنند و ما نیاز داریم تا خدمات نوینی را به مردم ایران ارائه دهیم که با طرح تحول توانستیم این اقدام را انجام دهیم و امروز برای ۱۰ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در حاشیه شهرها حدود ۷ هزار نیروی جدید به کار گرفتیم، بدون اینکه یک نفر به کارکنان دولت اضافه کنیم.

معاون وزیر بهداشت با اشاره به ایجاد ۷۴۷ پایگاه سلامت و ۳۳۳ مرکز خدمات جامع سلامت افزود: در این پایگاه‌ها هم پزشک وجود دارد و هم خدمات داندانپزشکی ارائه می‌شود.

وی تصریح کرد: ما توانستیم برای ۲۰ میلیون نفر شهروند ایرانی خرید خدمت کنیم و از بخش خصوصی با به کارگیری کارشناسان و مدیران آموزش‌هایی ارائه دهیم و ۱۹ هزار نیرو را به کاربگیریم.

سیاری با بیان اینکه امروز صددرصد جمعیت شهری به خدمات ما دسترسی دارند، خاطرنشان کرد: این خدمات همگی نیاز به اعتبار داشت که در سال ۹۵ خرید خدمت۹۰۰ میلیارد تومان هزینه شد و برای بهبود خدمات یعنی تجهیز، تعمیر و بهبود تجهیزات ۲۸۵ میلیارد تومان هزینه کردیم.

انتهای پیام/ع

 

 

 

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست