• تاریخ: ۱۳۹۶-۰۴-۱۹
  • شناسه خبر: 5435

مقابله با انحرافات نیازمند رعایت اخلاق است

پیام ملت– امام جمعه موقت تهران گفت: انسان های اخلاق مدار هیچگاه از مسیر درست منحرف نمی شوند از اینرو در جامعه کنونی رعایت اخلاق لازمه مقابله با انحرافات است. به گزارش پیام ملّت، آیت‌الله کاظم صدیقی  در مراسم گرامید ...

پیام ملت امام جمعه موقت تهران گفت: انسان های اخلاق مدار هیچگاه از مسیر درست منحرف نمی شوند از اینرو در جامعه کنونی رعایت اخلاق لازمه مقابله با انحرافات است.

به گزارش پیام ملّت، آیت‌الله کاظم صدیقی  در مراسم گرامیداشت حاج اصغر زنجانی، مداح شهیر زنجانی، اظهار کرد: داشتن رفتار را یکی دیگر از ویژگی های انسان عنوان کرد و گفت: برای درست کردن اخلاق باید رفتار نیز تصحیح شود.

وی ابراز کرد: برای داشتن رفتار درست که یکی از ویژگی های انسان است باید خود را به اخلاق مزین کرد.

به گفته امام جمعه موقت تهران رهبر معظم انقلاب هم اکنون بار سنگین دفاع از حقوق مسلمین را به دوش می کشند و ایثار در زندگی ایشان موج می زند، مردم بدانند ولایت حقیقت سیاسی اسلام است.

وی یکی از رموز درست شدن اخلاق و رفتار را مودت با اهل بیت عنوان کرد و ادامه داد: هدف از خلقت انسان در قرآن کریم بیان شده است از اینرو رسیدن به کمال به عنوان هدف از چرایی آفرینش انسان عنوان شده است.

آیت‌الله صدیقی با اشاره به شاخص های مهم زندگی حاج اصغر زنجانی، بیان کرد: حاج اصغر زنجانی در طول زندگی نشان داده فردی متفاوت بوده و همواره خود را وقف مجالس ائمه اطهار(ع) کرده است.

وی به اهداف آفرینش و چرایی و چگونگی هستی در برخی از آیات قرآن کریم اشاره کرد و بیان داشت: خلقت انسان دارای هدف بوده و رسیدن به کمال مهمترین هدف در این زمینه محسوب می شود.

امام جمعه موقت تهران زندگی دنیوی را فانی، زودگذر و موقتی عنوان کرد و گفت: برگشت به سوی ذات حضرت حق،نشان می دهد که باید انسان همواره بر مدار اخلاق باشد.

آیت الله صدیقی با بیان اینکه به دنیا آمده ایم تا در سه بعد، خدا را از خود راضی کنیم، این سه شاخص رفتار، اخلاق و عقیده است و رفتار درست، بستر اخلاق و صفت های الهی در اشخاص خواهد بود.

وی افزود: اگر رفتار و اخلاق به طور صحیح در افراد پایه گذاری شد، چارچوب عقیده وی نیز به درستی شکل خواهد گرفت.

 

انتهای پیام/ع

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست