• تاریخ: ۱۳۹۶-۰۵-۲۳
  • شناسه خبر: 5804

موتورسواران و عابران پیاده عامل اصلی تصادفات درون شهری

پیام ملّت– رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان زنجان گفت: بیشترین تصادفات درون شهری متعلق به موتورسواران و عابران پیاده است. رمضان آفریدون در گفت و گو با پیام ملّت اظهار کرد: توجه مردم دراستفاده از پل‌های هوایی و مح ...

پیام ملّت رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان زنجان گفت: بیشترین تصادفات درون شهری متعلق به موتورسواران و عابران پیاده است.
رمضان آفریدون در گفت و گو با پیام ملّت اظهار کرد: توجه مردم دراستفاده از پل‌های هوایی و محل‌های خط‌ کشی عابران پیاده می تواند تصادفات درون شهری را به حداقل برساند.
وی با بیان اینکه در سوانح شهری بیشترین‌ تصادفات مربوط به موتورسوران و عابران‌ پیاده است، گفت: آمار فوتی‌های چهار ماهه نخست سال نسبت به مدت مشابه سال گذشته هیچ تغییری نکرده است.
این مسئول به تصادفات جرحی درون شهری اشاره و افزود: در این نوع تصادفات با کاهش ۹ درصدی مواجه‌ شده‌ایم و پلیس همواره در تلاش است تا تصادفات را کاهش دهد و رانندگان را به اجرای قوانین راهنمایی و رانندگی تشویق کند.
آفریدون تاکید کرد: رانندگانی که آلودگی صوتی ایجاد می‌کنند پلیس علاوه بر توقف خودرو و ارجاع دادن به پارکینگ راننده را تحویل مراجع قضایی می‌دهد.
وی در ادامه گفت: اتومبیل‌هایی که دارای شیشه دودی باشند پلیس علاوه بر جریمه ۵۰۰ هزار ریالی اقدام به کندن برچسب دودی وسیله نقلیه می‌کند.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان زنجان افزود: رانندگانی که اقدام به سگ‌گردانی کنند علاوه بر جریمه وسیله نقلیه آن‌ها متوقف می‌شود.
آفریدون تصریح کرد: تعداد تصادفات جرحی طی سال جاری ۷۳۴ مورد می باشد که این آمار در مقایسه با سال قبل که تعداد ۸۱۰ نفر بود، ۹ درصد کاهش یافته است.
وی با اشاره به اینکه در چهار ماهه نخست امسال تعداد مجروحان نیز ۸۵۲ نفر بوده است، تصریح کرد: این آمار نسبت به سال قبل ۹۴ نفر برابر با ۱۰ درصد کمتر شده است.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان زنجان با بیان اینکه بیشترین علت تصادفات در این زمینه عدم توجه به جلو و عدم رعایت حق تقدم عبور بوده است، تصریح کرد: بیشترین وسیله نقلیه دخیل نیز سواری و موتور سیکلت است.
آفریدون با اشاره به اینکه از ۹ مورد تلفات تصادفات درون شهری پنج نفر مربوط به موتورسواران بوده است، تصریح کرد: از این تعداد چهار نفر هم عابر بوده است.
وی با اشاره به اقدامات مقابله‌ای راهنمایی و رانندگی در مقابله با متخلفان افزود: راهنمایی و رانندگی زنجان در برخورد با متخلفان جدی بوده و اقدامات لازم را در این باره انجام می‌دهد.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان زنجان با اشاره به اجرای طرح‌های ویژه پلیس راهنمایی و رانندگی در استان زنجان تصریح کرد: پلیس راهنمایی و رانندگی به منظور آسایش بیشتر مردم طرح ویژه تابستانی را اجرایی می‌کند.

انتهای پیام/ع

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست