• تاریخ: ۱۳۹۶-۰۵-۲۵
  • شناسه خبر: 5836

خصوصی سازی در دولت یازدهم به معنای واقعی خود رسید

پیام ملّت– رئیس هیئت مدیره انجمن صنایع، معاون سرب و روی ایران گفت: برای نخستین بار در دولت یازدهم خصوصی سازی به معنای واقعی خود دست یافت. به گزارش پیام ملّت، یوسف مرادلو در جمع خبرنگاران با بیان اینکه پیوند خوبی با ...

پیام ملّت رئیس هیئت مدیره انجمن صنایع، معاون سرب و روی ایران گفت: برای نخستین بار در دولت یازدهم خصوصی سازی به معنای واقعی خود دست یافت.

به گزارش پیام ملّت، یوسف مرادلو در جمع خبرنگاران با بیان اینکه پیوند خوبی با دانشگاه‌های کشور داریم، اظهار کرد: شرکت خالص سازان روی زنجان اقدام به پذیرش کارآموزان و دانشجویان برای گذراندن دوره‎های کارآموزی نموده سالانه مقالات علمی زیادی هم از این شرکت در سطح بین‎المللی منتشر می‎شود.

وی با بیان اینکه از مواد معدنی معدن انگوران سهمیه مشخصی برای شرکت خالص سازان تعیین شده است، تصریح کرد: ۲۰ تا ۲۵ درصد از ظرفیت این شرکت توسط معدن انگوران تامین می‎شود.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنایع، معاون سرب و روی ایران با اشاره به آغاز بکار معدن مهدی آباد گفت: این معدن یکی از بزرگترین معدن سرب و روی ایران است و آغاز برداشت از این معدن با تمام تلاش آغاز شده است.

مرادلو بیان کرد: در حال حاضر پیمانکاران در آنجا کار می‌کنند و یک سال فرصت مطالعه در ان محل داده شده و چهار سال باید از آن معدن باطله برداری و ۲۰ سال نیز بهره‌برداری و فروش انجام می‌شد که در هیئت مدیره کنسرسیوم تصمیم‌گیری شده در حین باطله برداری استخراج هم انجام شود.

وی افزود: براساس برنامه ریزی‌های انجام شده سال آینده ۲۰۰ هزار تن کنسانتره ۳۵ درصد از معدن مهدی آباد کمک حال صنعت سرب و روی در سطح کشور خواهد شد.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنایع، معاون سرب و روی ایران گفت: براساس پیش‌بینی‌های انجام شده سالانه باید ۸۰۰ هزار تن کنسانتره از معدن مهدی آباد استخراج شود.

مرادلو خاطرنشان کرد: تا چهار سال آینده این امر محقق می‌شود و اگر این امر محقق شود نه تنها کارخانجات داخلی با ۱۰۰ درصد ظرفیت تولید خواهند کرد بلکه امکان توسعه برخی از واحد‌های تولیدی و افزایش زمینه برای سرمایه‌گذاران نیز فراهم می‌شود.

وی اظهار کرد: محل دپوی زیر سازی شده است و الان نیز محل دپوی نیز مدیریت می‌شود و کل پسماندهای شهرک سرب و روی در این محل ریخته می‌شود.

مرادلو گفت: در ماهنشان زمینی خریداری شده و توسط دانشگاه تربیت مدرس مطالعه انجام شده و مجوز آن نیز توسط محیط زیست استان اخذ شده و قرار است پسماند‌ها در آن محل ریخته شود.

وی با بیان اینکه پسماندها هیچ مشکلی برای ساکنان آن منطقه ندارد، تصریح کرد: درآینده نیز این صنعت به بلوغ رسید بازیافت پسماندها دوباره انجام خواهد شد و در نهایت بدنبال استفاده دوباره از پسماند و جلوگیری از ریخته شده پسماند‌ها به محیط زیست هستیم.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنایع، معاون سرب و روی ایران افزود: در رابطه با پسماند نیز با دانشگاه‌های بزرگ ایران و حتی دانشگاه‌های سایر کشور‌ها و نهاد‌های تحقیقاتی هستیم تا بتوانیم به یک نتیجه مطلوبی برسیم.

انتهای پیام/ع

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست