• تاریخ: ۱۳۹۶-۰۵-۲۹
  • شناسه خبر: 5874

راه اندازی مرکز خدمات جامع بهزیستی در راستای ارتقاء خدمات دهی

پیام ملّت– معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی گفت: مرکز خدمات جامع سازمان بهزیستی با هدف افزایش ارتقا خدمات دهی در ۳۰ شهرستان محروم راه اندازی شده است. به گزارش پیام ملّت، حبیب الله مسعودی فرید در همایش سلامت اجتماع ...

پیام ملّت معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی گفت: مرکز خدمات جامع سازمان بهزیستی با هدف افزایش ارتقا خدمات دهی در ۳۰ شهرستان محروم راه اندازی شده است.

به گزارش پیام ملّت، حبیب الله مسعودی فرید در همایش سلامت اجتماعی و ضرورت آن در جامعه، با بیان اینکه سلامت اجتماعي و آسيب هاي اجتماعي دو روي سکه هستند، اظهار کرد: سلامت اجتماعی شامل نحوه تعامل افراد با جامعه، مسئولیت های اجتماعی و حقوق شهروندی می باشد که عدم توجه به مهارت های سلامت اجتماعی سبب بروز آسیب های اجتماعی می شود.

وی با تاکید بر ایفای نقش دستگاه های دولتی و نهادهای حمایتی، خاطر نشان کرد: این دستگاه ها نقش مهمی  را در عملیاتی شدن مهارت های فردی بر عهداه دارند به طوری که در حوزه سلامت اجتماعی افراد توانمندی های خود را زمانی می توانند به مرحله اجرا بگذارند که موانع اجتماعی برداشته شود.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی با بیان اینکه سلامت اجتماعی باید از کودکی تا جوانی مورد توجه قرارگیرد، گفت: سبک فرزندپروری و ارتقای سطح سلامت اجتماعی از جمله موضوعاتی است که باید از همان ابتدا مورد توجه و آموزش قرار بگیرد و فقط در یک مقطع کوتاه مطرح نشود.

مسعودی فرید تصریح کرد: بسیاری از آسیب های اجتماعی به قسمت هایی که به سلامت اجتماعی توجهی نشده است برمی گردد.

وی افزود: سال ۹۵ در مقایسه با سال های گذشته تعداد تعداد موارد طلاق افزایش داشته اما نرخ رشد آن کاهش یافته است.

این مسئول در ادامه عنوان کرد: بخشی از این کاهش ناشی از توجه به کارهایی است که در حوزه سلامت اجتماعی انجام گرفته است.

مسعودی فرید به سرمایه گذاری بسیاری از کشورها برای رشد و تکامل همه جانبه کودکان اشاره کرد و افزود: باید بخشی از سهم تولید ناخالص را برای رشد و تکامل همه جانبه کودکان هزینه کرد تا شاهد کمترین آسیب های اجتماعی باشیم.

وی با بیان اینکه در برنامه ششم توسعه مسئولیت هائی برای سازمان بهزیستی تعریف شده است، خاطر نشان کرد: بر اساس ماده ۵۷ قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه، تولی‌گری سلامت اجتماعی بر عهده بهزیستی گذاشته شده است و این در حالی است که ۱۹۴ مرکز مداخله، بیش از ۱۵۰۰ مرکز مشاوره و ۲۰۰ کلینیک مددکاری اجتماعی در راستای کاهش آمار طلاق فعالیت می‌کنند.

مسعودی فرید خاطر نشان کرد: افزایش دسترسی مردم به خدمات بهزیستی، افزایش بهره وری نظام ارائه خدمات و افزایش کیفیت خدمات ارائه شده از جمله اهداف راه اندازی مرکز خدمات جامع بهزیستی می باشد.

وی تصریح کرد:  در شورای اجتماعی کشور، وظیفه رسیدگی به آسیب‌های اجتماعی بر عهده ۱۸ کارگروه گذاشته است که بهزیستی در ۱۵ کارگروه مشارکت دارد.

انتهای پیام/ع

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست