• تاریخ: ۱۳۹۶-۰۵-۲۹
  • شناسه خبر: 5881

پیشگیری از۵۱۰۰ موردخودکشی توسط اورژانس اجتماعی

پیام ملّت– معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی گفت: سال گذشته با مداخلات به‌موقع اورژانس اجتماعی جلوی وقوع ۵۱۰۰ مورد خودکشی گرفته شد. به گزارش پیام ملّت، حبیب‌الله مسعودی‌فرید در نشست خبری با خبرنگاران با بیان اینکه ...

پیام ملّت معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی گفت: سال گذشته با مداخلات به‌موقع اورژانس اجتماعی جلوی وقوع ۵۱۰۰ مورد خودکشی گرفته شد.

به گزارش پیام ملّت، حبیب‌الله مسعودی‌فرید در نشست خبری با خبرنگاران با بیان اینکه همه شهرهای بالای ۵۰ هزار نفر از خدمات اورژانس اجتماعی برخوردار خواهند شد، اظهار کرد: تا پایان سال ۹۵، اورژانس اجتماعی در ۱۹۷ شهر مستقر شده بود و مقرر است که امسال ۱۴۰ شهر دیگر از این خدمات بهره‌مند شوند.

وی خاطر نشان کرد: در بودجه امسال، از ردیف هدفمندسازی یارانه‌ها ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه اورژانس اجتماعی در نظر گرفته شده است و امیدواریم که صد درصد تخصیص یابد.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی با بیان اینکه ۹۹ درصد کودکان خیابانی با اقوام و خانواده های خود زندگی می کنند، تصریح کرد: از این رو علاوه بر کودکان خیابانی، خانواده‌های آنها نیز باید ساماندهی شده و تحت پوشش نهادهای حمایتی قرار بگیرند. در همین راستا مراکز حمایتی و آموزش کودک و خانواده در پنج استان راه‌اندازی شد.

مسعودی فرید عنوان کرد: آیین‌نامه ساماندهی کودکان خیابانی در سال ۸۴  تدوین شد و علاوه بر بهزیستی، ۱۱ دستگاه دیگر در اجرایی شدن آن نقش دارند.

وی افزود: خوشبختانه در حال حاضر ۳۱ مرکز شبانه‌روزی و ۵۰ مرکز روزانه در سراسر کشور، ساماندهی کودکان خیابانی را بر عهده دارند.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: اعتبارات مالی برای توسعه این حوزه نیز طی چند سال گذشته ۶ یا ۷ برابر شده و امسال به ۲۰ میلیارد تومان رسیده است. این در حالی است که با گسترش مراکز روزانه، کودکان خیابانی بیشتری ساماندهی می‌شوند.

انتهای پیام/ع

 

 

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست