• تاریخ: ۱۳۹۶-۰۶-۱۱
  • شناسه خبر: 5907

همه راههای شورای شهر به شهرداری ختم می شود !

پیام ملّت – پنجمین دوره شورای اسلامی شهر زنجان بامشی عزل و نصب در شهرداری آغاز به کار کرد . شورائیان زنجان احمد نصیری را با ۷ رای بر مسند شورا نشاندند . یگانه شهردار زنجان و دو تن از معاونان شهرداری زنجان با آمدن شورای پ ...

پیام ملّت پنجمین دوره شورای اسلامی شهر زنجان بامشی عزل و نصب در شهرداری آغاز به کار کرد . شورائیان زنجان احمد نصیری را با ۷ رای بر مسند شورا نشاندند . یگانه شهردار زنجان و دو تن از معاونان شهرداری زنجان با آمدن شورای پنجم رفتند . هفته های گذشته برای شورا و شهرداری زنجان هفته های پرترافیک و پرسرو صدایی بود .

یگانه شهردار سابق زنجان در واپسین روزهای مسئولیت سمانه شاددل را به عنوان شهردار منطقه ۲ زنجان منصوب کرد . باتغییر شهردار زنجان ، شورای مردانه زنجان ، شاددل را در یک روز تعطیل برکنار کردند و بجای وی داود نوری را بر این مسند نصب کردند .

Image result for ‫شهرداری زنجان‬‎

مدیرکل امور شوراهای استانداری زنجان  با اشاره به برکناری شاد دل و انتصاب نوری ترکمانی معتقد است : انتصاب شهردار جدید منطقه دو زنجان از سوی سرپرست شهرداری زنجان به دلیل عدم سپری نمودن مراحل قانونی انتصاب، از وجاهت قانونی برخوردار نیست و معرفی داود نوری در این سمت صحیح نیست.

اما صندلی متزلزل شهرداری منطقه ۲ تنها چند روز دوام آورد و نوری نیز برکنار و مسعود قربانی سکان مسئولیت شهداری منطقه را تصاحب کرد .

محمد مرادی مسئول روابط عمومی شهرداری زنجان در بیان علت رد گزینه های قبلی شهرداری منطقه ۲ زنجان می گوید : دو گزینه قبلی به دلیل اینکه هنوز استعلامات به صورت کامل به اتمام نرسیده بود از سوی مراجع قانونی ایراد قانونی گرفته شد.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر مسعود قربانی به عنوان سرپرست انتخاب شده و مراحل تایید قطعی به عنوان شهردار منطقه دو زنجان در دست بررسی است.

درگیرو دار تغییرات شهرداری زنجان ، برخی اعضای شورای شهر زنجان از ماجرای عزل و نصب ها اظهار بی اطلاعی کردند .

عباس راشاد عضو شورای اسلامی شهر زنجان در تغییر و تحولات این روزهای شهرداری زنجان بر این باور است که تغییر تحولات عمدتا توسط حبیب یگانه شهردار سابق انجام شده بود و سرپرست شهرداری مکلف شده تا به ساختار شهرداری دست نزند مگر به شرط اضطرار.

وی با اشاره به اینکه این تغییر و تحولات متاثر از تغییرات شهردار سابق بود بیان کرد: شورا به صراحت اعلام کرده که سرپرست شهرداری زنجان تا مشخص نشدن تکلیف شهردار آینده تغییر و تحولاتی در مدیران شهرداری و سازمانهای تابعه انجام ندهد.

راشاد با بیان اینکه بنده تغییر آقایان بیگدلی و عباسی و تعییرات دیگر را درست نمی‌دانستم، تصریح کرد: وقتی که شهرداری تنها چند روز فرصت خدمت دارد صلاح نبود دست به چنین تغییراتی بزند که تغییرات بعدی نیز تحت تاثیر آن قرار گیرد، این نظر شخصی بنده است که شاید شهردار سابق نظر دیگری دارد.

امامعلی دادخواه عضو دیگر شورای شهر زنجان عزل و نصب های شهرداری را درست نمی داند و معتقد است : این عزل و نصب ها به مصلحت شهر ، شهرداری و شورای شهر نیست .

احمد نصیری رئیس شورای شهر زنجان به موضوع انتخاب شهردار زنجان اشاره می کند و می گوید : تلاش می کنیم شهردار رسمی زنجان در کوتاهترین زمان ممکن توسط اعضای شورا انتخاب شود که بر همین اساس بررسی گزینه ها همچنان ادامه دارد.

راشاد عضو دیگر شورای شهر در مورد آخرین تصمیات در خصوص انتخاب شهردار زنجان گفت: هر روز بعدازظهر با تعدادی از گزینه‌هایی که اکنون مطرح هستند در مورد برنامه‌هایشان مذاکره می‌کنیم که به نظرم تا چند روز آینده این مذاکرات ادامه داشته باشد.

وی تصریح کرد: اگر ما بتوانیم به جمع‌بندی برسیم آخرین گزینه‌هایی که ممکن است تا سه نفر باشند را با حضور رسانه‌ها اعلام رسمی خواهیم کرد تا آن شهرداری را که مردم انتظار دارند را انتخاب کنیم.

سید رحمان احمدی در گفت و گو با عصرملّت می گوید : با اقدامات شتاب زده نباید روند خدمت رسانی به مردم مختل شود . باانتخاب شهردار مرکز بسیاری از مشکلات و حواشی به اتمام می رسد .

مسعود مرادخانی عضو دیگر شورای شهر زنجان نیز باور دارد : باتعامل و همفکری و انتخاب گزینه توانمند برای اداره شهرداری زنجان روند خدمت رسانی به مردم سهل تر می شود .

وی افزود : نگاه محدود به مساله شهر و شهرداری سبب ایجاد مشکل برای مردم خواهد شد . شورای شهر موظف به پاسخگویی به مردم می باشد .

اما نکته اساسی در انتخاب شهردار زنجان ، چگونگی تعامل و همفکری اعضای شورای اسلامی شهر زنجان با گرایش ها و سلایق سیاسی اصولگرایانه تا اصلاح طلبانه است . آیا این ترکیب شورای شهر زنجان می تواند نماینده واقعی نظرات و آرای مردم باشند . شورای شهر زنجان مسیر دشواری برای همراهی با مردم در پیش خواهد داشت . گویا همه مسیرهای منتهی به شورای شهر از شهرداری زنجان می گذرد !.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست