• تاریخ: ۱۳۹۶-۰۷-۱۸
  • شناسه خبر: 6225

لزوم کنترل و سالم‌سازی محتوای داده‌های رسانه‌های مجازی

پیام ملّت– مدیرکل آموزش وپرورش استان زنجان گفت: باید داده های رسانه های جمعی کنترل شده و سالم باشد چرا که قسمت عمده ای از دانش آموزان به خصوص در دوره متوسطه با رسانه ارتباط دارند. به گزارش پیام ملّت، مرتضی تمجیدی د ...

پیام ملّت مدیرکل آموزش وپرورش استان زنجان گفت: باید داده های رسانه های جمعی کنترل شده و سالم باشد چرا که قسمت عمده ای از دانش آموزان به خصوص در دوره متوسطه با رسانه ارتباط دارند.

به گزارش پیام ملّت، مرتضی تمجیدی در اولین جلسه ی کمیته ی پیشگیری از آسیب های اجتماعی وسوء مصرف مواد درسال تحصیلی۹۷-۹۶ با اشاره به این که آموزش وپرورش یک نهاد فرابخشی است گفت:درمسایل پیچیده ودشواری  مثل مقابله و کنترل آسیب های اجتماعی درمدارس همه باید کمک کنند واجرای این گونه  کارها مشارکت همگانی را می طلبد.

وی افزود:باید دلسوز دانش آموزان باشیم وبا تعهد و آگاهی لازم انواع آسیب های اجتماعی را شناسایی،کنترل و با آن ها مقابله کنیم.

این مقام مسئول خاطر شنان کرد: باید تعداد این جلسات به منظور هماهنگی و حساس کردن خانواده ها زیاد شود چرا که بخش زیادی از وقت دانش آموزان در خانواده می گذرد.

تمجیدی تصریح کرد: باید داده های رسانه های جمعی نیز کنترل شده و سالم باشد چرا که قسمت عمده ای از دانش آموزان به خصوص در دوره متوسطه با رسانه ارتباط دارند.

مدیر دستگاه تعلیم و تربیت ابراز داشت: تاثیرگذاری رسانه های جمعی مثل صدا و سیما بسیار زیاد است و باید از این ظرفیت نهایت استفاده را برای آموزش برد.

وی ادامه داد: دراین جلسات تصمیم سازی وتصمیم گیری باید با دقت انجام گیرد وبرای توفیق درکارها نیز همه نهادها پای کار بیایند وکمک کنند.

مدیر کل آموزش وپرورش استان زنجان گفت:از انواع آسیب های اجتماعی موجود،موضوع فضای مجازی هم اکنون گریبانگیر همه است واز نظر کمی وکیفی زیادشده است.

وی تاکید کرد:باید با موضوع آسیب های اجتماعی درست روبه رو شویم تا این تهدید به فرصت تبدیل گرددوهمچنین به لحاظ حساسیت موضوع باید آگاهانه ،عالمانه وعقلانی با آن برخورد کنیم.

تمجیدی اضافه نمود:از حضور پلیس فتا در مدارس برای آموزش و کاهش آسیب های اجتماعی استقبال می کنیم وتمامی امکانات ما در اختیار پلیس فتا برای آموزش دانش آموزان است.

وی در پایان متذکر شد:همه ما در قبال این مسایل مسئولیت داریم و نباید بی تفاوت باشیم  وبا نیازسنجی محتوای سالمی تهیه نماییم تا دانش آموزان از آن استفاده کنند.

گفتنی است در حاشیه این جلسه آیین رونمایی رونمایی از کتاب های تازه تالیف پیشگیری اولیه از اعتیاد و رفتارهای پرخطرنیز برگزار و سه عنوان کتاب تدوین شده در این زمینه توسط مدیرکل آموزش وپرورش به رییس پلیس فتا و معاون خبر صداوسیمای مرکز زنجان اهدا گردید.

انتهای پیام/ع

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست