• تاریخ: ۱۳۹۶-۰۸-۰۵
  • شناسه خبر: 6404

۹۵درصد درآمدهای بیمه سلامت توسط دولت تامین می شود

پیام ملّت – مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان گفت : تا پایان شهریور ۹۶ ماه کل بدهی ما ۱۰۰ میلیارد تومان است و ۹۵ درصد درآمدهای بیمه سلامت توسط دولت تامین می‌شود. خدیجه ابراهیم خانی افزود : از اردیبهشت ماه سال ۹۳ صندوق ...

پیام ملّت – مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان گفت : تا پایان شهریور ۹۶ ماه کل بدهی ما ۱۰۰ میلیارد تومان است و ۹۵ درصد درآمدهای بیمه سلامت توسط دولت تامین می‌شود.

خدیجه ابراهیم خانی افزود : از اردیبهشت ماه سال ۹۳ صندوق بیمه همگانی تشکیل شده و با تشکیل این صندوق حدود ۱۰ میلیون ۴۰۰ هزار نفر در کل کشور تحت پوشش این صندوق قرار گرفتند و سهم استان زنجان نیز از این میزان حدود ۱۱۴ هزار نفر بود.

وی افزود: در گذشته و در صندوق ایرانیان هر کدام از بیمه شدگان سهمی معادل ۱۵ تا۵۰ درصد را پرداخت می‌کردند اما به دنبال تشکیل صندوق بیمه همگانی تمامی کسانی که تحت پوشش صندوق ایرانیان بودند به زیر مجموعه صندوق بیمه همگانی پیوستند.

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان با بیان اینکه اکنون در صندوق کارمندی حدود ۷۲ هزار و ۴۸۲ نفر عضو داریم، اعلام کرد: در صندوق سایر اقشار نیز ۲۳ هزار ۸۱۹ نفر بیمه شده داریم و بیمه شدگان صندوق روستایی نیز ۴۱۲ هزار و ۳۴۹ نفر هستند.

وی با اشاره به اینکه در صندوق بیمه همگانی ۱۱۲ هزار و ۸۸۵ بیمه شده داریم، ابراز کرد: این افراد هیچ سرانه‌ای را پرداخت نمی‌کنند یعنی از مجموع یک میلیون و ۵۷ هزار و ۴۶۰ نفر جمعیت استان ما ۶۲۱ هزار و ۵۴۹ نفر بیمه شده بیمه سلامت داریم.

Image result for ‫خدیجه ابراهیم خانی / زنجان‬‎ابراهیم‌خانی با ابراز اینکه ۵۹ الی ۶۰ درصد جمعیت استان تحت پوشش بیمه سلامت هستند، خاطرنشان کرد: در استان زنجان ۱۳بیمارستان با بیمه سلامت قرارداد دارند و ۸۳ مرکز جامع سلامت شهری و روستایی داریم که تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

وی با بیان اینکه ۴۹۶ مرکز تشخیص و درمانی مستقل داریم که طرف قرارداد ما در استان هستند، گفت: حدود ۹۱ درصد مراکز تشخیص و درمانی طرف قرارداد ما هستند.

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان اشاره به اینکه ۲۵ دفتر پیشخوان در استان در زمینه صدور، ابطال و تمدید دفترچه بیمه سلامت با ما همکاری دارند، اظهار کرد: ۹ دفتر از این ۲۵ دفتر در شهرستان زنجان است.

وی با اشاره به موضوعی که این روزها در خصوص قبول نکردن دفترچه‌های بیمه سلامت در بیمارستانهای خصوصی مطرح است، افزود: کل هزینه پرداختی ما برای بیمه شدگانی که در طرح رایگان بیمه سلامت همگانی بودند در سال ۹۵ به میزان ۴۶ میلیارد و ۱۹۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان بود.

ابراهیم‌خانی بیان کرد: کل هزینه درمان ما در خصوص بیماران خاص در سال ۹۵ به میزان ۸ میلیارد و ۵۶۷ میلیون تومان است یعنی به صورت میانگین در هر ماه برای هر بیمار خاص حدود یک میلیون تومان هزینه می‌کنیم.

وی با اشاره به درصد رشد هزینه‌های درمانی بیمه سلامت در استان زنجان خاطرنشان کرد: این رشد بعد از طرح تحول سلامت رشد بسیاری داشته است، در صندوق کارکنان رشد هزینه‌ها حدود ۶۱ درصد، در صندوق ایرانیان و همگانی ۳۳۹ درصد، در صندوق سایر اقشار ۷۶ درصد و صندوق روستاییان ۳۴۶ درصد رشد هزینه را شاهد بودیم.

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان با بیان اینکه رشد هزینه‌های درمانی بیماران خاص ما ۶۰ درصد بوده است، ابراز کرد: در مجموع هزینه‌های درمانی ما ۱۵۰ درصد افزایش یافته است.

وی گفت: طبق بررسی‌های انجام شده در کل کشور حدود ۵.۵ میلیون نفر علاوه بر بیمه سلامت یک بیمه پایه دیگر نیز دارند، اکثر این افراد علاوه بر بیمه روستایی بیمه تامین اجتماعی نیز داشتند.

ابراهیم‌خانی با ابراز اینکه هدف دولت این است که هر نفر در کشور یک بیمه پایه همگانی داشته باشد، اظهار کرد: سهمی که استان زنجان از این ۵.۵ میلیون نفر دارد، ۱۴۳ هزار و ۷۳۷ نفر است یعنی این افراد از دو بیمه پایه برخوردارند که نزدیک ۱۰۰ هزار نفر در بیمه روستایی قراردارند.

وی با بیان اینکه به صورت تقریبی از هر چهار نفر بیمه شده روستایی حداقل یک نفر دو دفترچه بیمه پایه دارند، یادآر شد: تحمیل هزینه‌های درمانی فقط برای بیمه سلامت بعد از طرح تحول سلامت ۱۵۰ درصد افزایش یافته است، خود طرح تحول سلامت یک بار هزینه‌ای بالایی دارد و برای اینکه تداوم یابد باید منابع تامین شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان با اشاره به اینکه نظر مردم نشان می‌دهد که رضایت مردم از طرح تحول نظام سلامت حدود ۸۳ درصد است، بیان کرد: مردم از طرح تحول سلامت استقبال کردند و حرفی در اجرای این طرح نیست اما اینکه طرح تحول سلامت نیز یکسری ایراداتی دارد بر هیچ کس پوشیده نست.

وی با تصریح اینکه هر طرح و برنامه‌ای یکسری ایرادات و نواقصی دارد که به مرور زمان خود را نشان می‌دهد، گفت: در طرح بیمه همگانی سلامت ما دیدیم کسانی که قبل از این طرح میزانی را از جیب خودشان می‌دادند به محض رایگان اعلام شدن تغییر صندوق داده و دفترچه بیمه سلامت گرفتند در حالی که برخی از افراد توان پرداخت از جیب خود را داشتند.

ابراهیم‌خانی با تاکید بر اینکه برخی از افرادی که عضو صندوق بیمه همگانی سلامت هستند استحقاق گرفتن خدمات از این صندوق را ندارند، ابراز کرد: مسئولان برای این موضوع چاره‌اندیشی کرده و آن را مدیریت کردند، به این صورت که در قانون بودجه سال ۹۶ و در بند الف تبصره ۱۷ مقرر شده که در سال ۹۶ ارائه بسته خدمات بیمه پایه‌ای تعریف شده برای تمامی کلیه اقشار که براساس آزمون وسع به صورت رایگان تحت پوشش بیمه پایه سلامت قرر می‌گیرند حتی‌الامکان از طریق نظام ارجاع و پزشک خانواده و در مراکز دانشگاهی باشد.

وی افزود: اگر لازم باشد که این افراد بیشتر از آن بسته خدمات پایه خدماتی دریافت کنند و این خدمات در مراکز غیردولتی باشد باید سرانه‌ای را از جیب‌شان پرداخت کنند و همچنین در بند د از تصویب نامه هیئت وزیران در سوم مرداد ماه مقرر شده که تمام افراد تحت پوشش صندوق بیمه همگانی سلامت چه در بحث بستری و سرپایی به جز دارو فقط باید از مراکز دولتی استفاده کنند.

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان با اشار به اینکه قرارد بود این موضوع از مرداد ماه اجرایی شود اما اجرا نشد، اظهار کرد: اواخر مهرماه تصمیم بر این شد که اجرای این قانون را از اول آبان ماه به اجرا دربیاوریم.

وی با اظهار اینکه استانهای کشور شرایط و امکانات متفاوتی نسبت به هم دارند، تصریح کرد: البته این قانون به این صورت است که تعاملی بین دانشگاه و بیمه سلامت وجود خواهد داشت و اگر دانشگاه در مورد برخی از خدمات توانایی ارائه آن را نداشته باشد، می‌توان این موضوع را به بخش غیردولتی سوق داد.

ابراهیم‌خانی با ابراز اینکه ما در استان زنجان فقط یک پزشکی هسته‌ای داریم که در بیمارستانهای دولتی وجود ندارد، گفت: ما در اینجا می‌توانیم با بخش غیردولتی در این خصوص قرارداد ببندیم و همچنین بیماران خاص ما نیز مشمول این قانون قرار نمی‌گیرند و با دفترچه بیمه سلامت می‌توانند از تمام مراکز دولتی و خصوصی استفاده کنند.

وی با شاره به تعداد بیماران خاص که تحت پوشش بیمه سلامت هستند، خاطرنشان کرد: ما در استان زنجان۷۰۴ هزار بیمار خاص را تحت پوشش قرار داده‌ایم.

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان در خصوص بدهی‌های بیمه سلامت استان نیز عنوان کرد: پرداخت به داروخانه‌های خصوصی و دولتی و مراکز دانشگاهی(سطح یک) تا پایان سال ۹۵ انجام شده است.

وی با اعلام اینکه در بیمارستانها نیز ۷۰ درصد آذرماه سال ۹۵ پرداخت شده است، گفت: بدهی به پارکلینیک‌ها نیز تا پایان اسفند ماه، به مراکز تشخیص تا پایان اسفند ماه و مراکز آزمایشگاهی تا بهمن ماه پرداخت شده است.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست