• تاریخ: ۱۳۹۶-۰۹-۲۲
  • شناسه خبر: 6548

مصطفی مرسلی : عزت و استقلال کشور قابل معامله نیست

پیام ملّت – دهمین سالگرد تدفین شهدای گمنام دانشگاه آزاداسلامی واحد ابهر به همت ستاد بزرگداشت کنگره آسمانی عروج و با حضور مسئولین کشوری، استانی، شهرستانی،خانواده های معظم شهدا وشهدای مدافع حرم استان، مردم، اساتید و ...

پیام ملّت دهمین سالگرد تدفین شهدای گمنام دانشگاه آزاداسلامی واحد ابهر به همت ستاد بزرگداشت کنگره آسمانی عروج و با حضور مسئولین کشوری، استانی، شهرستانی،خانواده های معظم شهدا وشهدای مدافع حرم استان، مردم، اساتید و دانشجویان برگزار شد.
به گزارش خبرنگار پیام ملّت ، حجت الاسلام والمسلمین مصطفی مرسلی عضو دفتر مشاورت بین الملل مقام معظم رهبری در این مراسم ، شهدا را شمع محفل بشریت خواند وگفت: یاد شهدا همیشه جاودانه است و امروز تمام عزت، شوکت، کرامت و عظمت جمهوری اسلامی نه تنها در ایران بلکه در دنیا به برکت خون شهداست واشکال بزرگی که به ما و مسئولان و مدیرانی که در آگاهی بخشی اجتماعی نقش دارند و عهده دار مسئولیت هستند این است که موفق نشدیم تصویر دیروز را به صورت شفاف به نسل امروز ارائه کنیم.
مدیر عامل بنیاد بین المللی عاشورا ضعف مدیریتی را عامل مهم در رسیدن به اهداف نظام دانست وافزود: ما نسبت به آن نقطه ای که باید می رسیدیم و میتوانستیم برسیم به خاطر پاره ای از مدیریت ها نتوانستیم برسیم و قطعآبرخی ازتوقعاتی که نسل امروز از ما دارد مطالبه به حق است.
وی با اشاره به اینکه نباید کشور را یک بعدی اداره کرد گفت: یک کشور شئونات مختلفی دارد وباید درتمام عرصه های اقتصادی، صنعت، ورزش وفراهم کردن زمینه های تفریحات برای جوانان وهم زمینه های کار و اشتغال وازدواج بطورمتوازن فراهم شود وباید مراقب باشیم که در یک بعد کشور را خلاصه نکنیم.
نماینده دورسوم مردم ابهر ،خرمدره وسلطانیه درمجلس شورای اسلامی به دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: در مقام دفاع از کشور روحانیت، دانشگاهیان، کشاورزان و ورزشگاران و اقلیتها سهیم بودند و هنر دفاع در این کشور این بود که همه آمدند و از جان و مال خود برای دفاع مایع گذاشتند و نگذاشتند حتی یک وجب از خاک کشور جدا شود.
وی دربخش دیگری ازسخنان خود لازمه پیروزی دیپلماسی را اقتدار و قوت دفاعی دانست وتاکید کرد: امروز قدرت موشکی ما بیش ازقدرت هسته ای است و این از درایت مقام معظم رهبری است که دشمنان ما سرگرم در بحث هسته ای شوند و غافل از قدرت بالیستک ما شوند و آنچه که امروز حزب الله را در لبنان پیروز کرد و انتفاضه، صهیونیست ها را به لرزه انداخته و آرامش و خواب را از عربستان و امارات گرفته موشک های است که انصارالله تهیه و تدارک کرده است.
عضو کمسیون امنیت ملی وسیاست خارجه دور سوم مجلس به قضیه برجام پرداخت و اظهارداشت : در قضیه برجام ما با صداقت رفتار کردیم. اما معنایش این نیست که هر نوع حرکتی را آنها انجام دهند ما تسلیم شویم بلکه ما به هیچ وچه از منافع و خطوط معین خود عقب نخواهیم نشست و عزت کشور و ملت را با هیچ چیز معامله نخواهیم کرد.
مصطفی مرسلی با تکید براینکه جمهوری اسلامی بعنوان یک قدرت تاثیر گذار و تعیین کننده در منطقه خاور میانه است و بدون دخالت ایران نمی شود هیچ کاری در این منطقه صورت بگیرد گفت: ما امروز نگران دفاع و قدرت دفاعی خود نیستیم چرا که مقام معظم رهبری با دقت و وسواس تمام در آرایش نیرو های نظامی، تامین دقیق نیاز مندیهای آنها و توسعه توانمندی ابزارهای دفاعی قدم برمی دارند اما هرگز دنبال جنگ در منطقه نیستیمعضوهیات امنای دانشگاه آزاداسلامی استان زنجان دربخش پایانی سخنان خود گفت: تا زمانی که خط کشی های کذائی با تقدس های خطی و سلیقه ای بر مصالع عالی این کشور حاکم باشد کشور رنگ توسعه نخواهد دید چرا که در پشت این خط کشی های کذائی بخش عظیمی از نیروهای مفید نگه داشته خواهند شد و وقت آن فرا رسیده است که این خط کشی ها محوشود ومعیار،خدمت،توسعه وصیانت ازعزت کشورباشد.

در ادامه سردارکریم پور مشاور فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس با اشاره به برخی اصول درجنگ اشاره کرد وگفت: جنگنده، آموزش های کافی نظامی وسلاح خوب سه عنصر مهم درجنگ هست که تمام قدرتهای بزرگ نظامی آن را دارند اما تنهاکشوری که به اذعان خود دشمنان عنصر چهارم یعنی تسلط برطبیعت را دارد ایران هست ونمونه بارز آن حادثه طبس بود.
مشاوراسبق فرمانده سپاه قدس افزود: قدرتی که امروز رهبری نظام، ملت بزرگ ایران دردنیا پیدا کرده است از آثار خون با برکت شهداست واین قدرت را استکبار و دشمنان ما باوردارند وخود میدانند تنها کشوری که درمقابل آنها ایستاده ایران است.
سرپرست دانشگاه آزاداسلامی واحد ابهر در ابتدای این مراسم با گرامیداشت یادو خاطره شهدا و جانبازان خاطر نشان کرد: باور داریم شهیدان از نخستین شهدای صدر اسلام تا شهیدان مدافع حرم روزگار ما بیش از همه پیام میلاد پیامبر را به گوش جان خریدند و مردانه جان در پای آن نهادند.
پهلوان افشاری در ادامه اظهار داشت: جانبازان سرافراز، راهیان صادق همان طریقت هستند و لیکن مشیت الهی بر استمرار حضورشان در کره خاکی قرار گرفت هر چند روی در افلاک دارند و شوق لقای دلدار.
سرپرست دانشگاه آزاداسلامی واحد ابهر جانبازان را هشدار و نهیب شهیدان بر وجدان بیدار جامعه دانست تا ارزش ها گم نشود و مسیر نامعلوم و غبار آلود نگردد.

وی گفت: هر صلایی که داده شود تا ارزش ها را به یاد ما آورد صلای شهیدان است و ندای جانبازان. امروز چنین ندایی در حریم دانشگاه آزاد اسلامی طنین انداز شده است.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست