• تاریخ: ۱۳۹۶-۱۰-۲۵
  • شناسه خبر: 6697

۵۰درصد بودجه شهرداری زنجان محقق نشده است

پیام ملّت – شهردار زنجان گفت: باتوجه به ارایه لایحه بودجه سال ۹۷ شهر زنجان به شورای اسلامی شهر، نظر و اولویت های شهروندان در این لایحه لحاظ شده است. مسیح الله معصومی افزود: امسال با توجه به محدودیت زمانی نظرات مردم ...

پیام ملّت – شهردار زنجان گفت: باتوجه به ارایه لایحه بودجه سال ۹۷ شهر زنجان به شورای اسلامی شهر، نظر و اولویت های شهروندان در این لایحه لحاظ شده است.

مسیح الله معصومی افزود: امسال با توجه به محدودیت زمانی نظرات مردم برای لحاظ در بودجه سال آینده بصورت اینترنتی دریافت شد که این روند برای سال های آینده عینی تر خواهد بود و تحقق این مهم به پویایی حوزه شهری منجر می شود.
وی اظهار کرد: شهرداری زنجان اجرای طرح های مختلف شهری را با مشارکت مردم ممکن می دانند و بر این اساس توجه و برنامه های مهم خود را بر این حوزه متمرکز کرده است.
معصومی خاطرنشان کرد: بودجه سال جاری شهرداری زنجان جدا از پروژه پل سید الشهدا ۲۰۰ میلیارد تومان پیش بینی شده بود و تا به امروز که ۱۰ ماه از سال سپری می شود، حدود ۸۵ تا ۹۰ میلیارد تومان آن و به عبارتی کمتر از ۵۰ درصد آن محقق شده است.
وی بیان کرد: شهرداری یک مجموعه درآمد و هزینه ای است و آن چیزی که در سطح شهر هزینه می شود، از طریق پرداختی های عوارض نوسازی ، پسماند یا صدور پروانه و سایر در آمدهای شهری امورات، خدمات شهری ارائه می شود.
شهردار زنجان گفت: بخش عمده ای از تحقق نیافتن بودجه شهرداری به این موضوع بر می گردد که چندان در حوزه در آمدهای پایدار در شهرداری ها کار نشده و بخش عمده ای از در آمدهای ساختمانی بویژه جرائم و تخلفات ساختمانی بوده است.
وی اظهار کرد: بر این اساس شهرداری در بودجه سال آینده با همکاری سازمانهای زیر مجموعه رقم پیشنهادی را به ۳۰۰ میلیارد تومان افزایش داده و برنامه هایی را نیز برای وصول مطالبات نیز در حوزه مردم ،سازمانها و نهادهای دولتی در نظر دارد.
معصومی افزود: در آمدهای های پایدار به معنای آن است که بجای اینکه بر در آمدهای ساختمانی متمرکز شویم بدنبال آن هستیم با ممیزی املاک ، یا با ایجاد سرمایه گذاری مشارکتی از طریق درآمدهایی برای این نوع فضاها بتوان در آمدهای ثابتی را ایجاد کرد.
شهردار زنجان خاطرنشان کرد: متاسفانه ۳۵ درصد بودجه امسال عمرانی و ۶۵ درصد بودجه جاری تشکیل می داد که طبق برنامه ریزی انجام گرفته ۱۰ درصد به بودجه عمرانی سال آینده اضافه می شود که به ۴۵ درصد خواهد رسید و علاوه بر آن طی ۲.۵ ماهه گذشته از پرداختی های بی رویه جلوگیری شده صرفه جویی لازم انجام گرفته است.
به گزارش ایرنا، شهر زنجان به عنوان مرکز استان سه منطقه شهرداری و ۴۳۰ هزار نفر جمعیت دارد.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست