• تاریخ: ۱۳۹۶-۱۱-۰۴
  • شناسه خبر: 6722

اجرای طرح تحول سلامت بدون همکاری پرستاران میسر نمی‌شد

پیام ملّت–رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان  گفت: پرستاران یکی از حلقه‌های موثر در زنجیره سلامت در کشور هستند به طوری که  اجرای طرح تحول سلامت بدون همکاری این قشر میسر نمی‌شد. به گزارش پیام ملّت، پرویز قزلباش در ...

پیام ملّترئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان  گفت: پرستاران یکی از حلقه‌های موثر در زنجیره سلامت در کشور هستند به طوری که  اجرای طرح تحول سلامت بدون همکاری این قشر میسر نمی‌شد.

به گزارش پیام ملّت، پرویز قزلباش در مراسم گرامیداشت روز پرستار با اشاره به اینکه روز پرستار فرصتی است تا از مقام پرستار تجلیل به عمل آید، اظهار کرد: آموزش پرستاری در سطح کلان و دانشگاه، بسیار خوب بوده است ولی هنوز راه طولانی را برای بهتر کردن شرایط باید طی کنیم .
وی با اشاره به اینکه ۱۴ رشته دکتری پرستاری برای تخصصی کردن این رشته در نظر گرفته شده است، تصریح‌کرد: همچنین تلاش در جهت تهیه بسته‌های آموزشی و نوآوری به ویژه در دانشگاه نسل سوم  در حال انجام است و تاکید براین است که  به مهارت بالینی پرستاران توجه شود  که قطعا این روند موجب توسعه رشته پرستاری خواهد شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان خاطرنشان کرد: علاوه بر توسعه و گسترش رشته‌های آموزشی باید توجه داشته باشیم که کیفیت در این حوزه کاهش نیابد .
این مسئول با بیان اینکه ۶۰۰ نفر از دانشجویان در دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان در رشته کارشناسی و در ۴ رشته ارشد پرستاری مشغول به تحصیل هستند، افزود: در رشته دکترا نیز در تلاش هستیم رشته پرستاری ان‌آی‌سی‌یو و پرستاری سالمندی  را در دانشگاه زنجان ایجاد کنیم که در این زمینه موفقیت‌هایی به‌دست آمده است.
قزلباش با اشاره به برنامه دانشگاه برای توسعه رشته پرستاری در شهرستان‌ها، تصریح کرد: توجه به  تحصیلات تکمیلی نیز در این شرایط در دانشگاه علوم پزشکی زنجان صورت می‌گیرد.
وی اظهار کرد: بیشترین مشکلات در حوزه پرستاری، کمبود پرستار است که همین موضوع موجب بالارفتن فشار کاری به پرستاران می‌شود.
رییس دانشگاه علوم پزشکی زنجان بیان کرد: نسبت پرستار به تخت در سطح کشور برابر با ۱.۱ و ۱.۲ است که درحد متوسط قرار دارد ولی با توجه به بار مراجعه بیماران شاهد این هستیم که به ویژه در بخش اورژانس فشار کاری بالایی بر روی پرستاران وجود دارد.
وی ادامه داد: یکی از دیگر اقداماتی که در این دوره درحال انجام است عملیاتی شدن قانون تعرفه پرستاری است که این قانون تثبیت شده است ولی تاکنون به مرحله اجرا در نیامده است که به نظر می‌رسد عدم تامین اعتبارات مورد نیاز در اجرایی کردن این طرح یکی از دلایل اجرایی نشدن این طرح است که باید در این زمینه اقدامات جدی انجام شود.
این مسئول با تاکید بر کار تیمی، خاطرنشان کرد: در جامعه پزشکی یک بخش و یک قشر به تنهایی کاری از پیش نمی‌برد، لذا کار تیمی که سربلندی همه در گرو آن است، باید تقویت شود.
به گفته قزلباش اولویت کاری دانشگاه علوم پزشکی زنجان، پرداخت حقوق پرسنل است که باتوجه به اینکه ۲۵۰ میلیارد تومان بدهکار و در بخش‌هایی طلبکار هستیم، که در صورت وصول طلب‌های خود اقدام به پرداخت بدهی‌ها خواهیم کرد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی زنجان با بیان عذرخواهی به جهت تاخیراتی که در پرداختی حقوق پرستاران وجود دارد، توجه جدی به ارتباط مستمر مسئولین دانشگاه با پرسنل را حائز اهمیت ذکر کرد و افزود: مسئولین باید در دسترس پرسنل باشند و با شنیدن حرف‌های آنها در رفع مشکلات آنان بکوشند.
قزلباش به هویت سازمانی، تشکیلاتی، منابع انسانی و کارشناسی را از نیازهای جدی برشمرد و سیاست دانشگاه را توجه به بانوان و جوانان ذکر و اظهار کرد: این قشر باید مطالبه‌گر باشند و با حضور در صحنه، خود کارها را پیش ببرند.
انتهای پیام/ع

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست