• تاریخ: ۱۳۹۷-۰۱-۲۱
  • شناسه خبر: 6770

اعتبارات ، پاسخگوی نیازهای حوزه سلامت نخواهد بود

پیام ملّت – رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی زنجان گفت: محور اصلی و خط قرمز این دانشگاه این است که خدمات مورد نیاز مردم در حوزه بهداشت و درمان به لحاظ کمی و کیفی آسیب نبیند. پرویز قزلباش در نشست خبر ...

پیام ملّت – رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی زنجان گفت: محور اصلی و خط قرمز این دانشگاه این است که خدمات مورد نیاز مردم در حوزه بهداشت و درمان به لحاظ کمی و کیفی آسیب نبیند.

پرویز قزلباش در نشست خبری با خبرنگاران رسانه های جمعی افزود: طرح تحول نظام سلامت با قوت ادامه می یابد و برای اجرای بهتر نیز توسط متولیان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بازنگری شده و ستادهای دانشگاهی نیز با ترکیب جدید و توانمند این طرح را انجام خواهند داد.

وی بیان کرد: هدف اصلی طرح تحول نظام سلامت کاهش هزینه های درمانی از جیب مردم و کمک به افراد نیازمند برای دریافت خدمات مورد نیاز است.

قزلباش افزود: یکی دیگر از اهداف طرح تحول، عدالت در سلامت بوده که طی دولت یازدهم این موضوع پیگیری شد و امیدواریم همین روند برای سال های آینده به نحوی که امکان دسترسی مردم به خدمات سلامت را افزایش دهد، ادامه داشته باشد.

وی اظهار کرد: وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی به لحاظ منابع مالی محدودیت های جدی را در سال جاری دارد و اعتبارات کنونی پاسخگوی نیازهای این حوزه نخواهد بود.

این مسئول ادامه داد: بودجه تصویب شده حوزه سلامت چالش هایی به دنبال دارد اما با پذیرفتن این واقعیت می توان مدیریت بهتری را اعمال کرد.

وی اظهار کرد: این واحد دانشگاهی نیز با اعتبارات و محدودیت های جدی منابع حوزه سلامت مدیریت هدفمندی را اعمال خواهد کرد.

قزلباش افزود: رویکرد دولت در سالهای گذشته سلامت محور بوده و طرح تحول نظام سلامت را بر این مبنا و با جدیت مورد توجه قرار داد.

۳۳۰ برنامه مختلف در هفته سلامت اجرا می شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی زنجان با اشاره به در پیش بودن هفته سلامت ادامه داد: شعار امسال سازمان بهداشت جهانی (WHO)’ پوشش همگانی سلامت برای همه و همه جا’ اعلام شده و در این راستا برنامه های این حوزه از اول اردیبهشت امسال در ایران آغاز می شود.

وی بیان کرد: پوشش همگانی سلامت برای سال ۲۰۳۰ ترسیم شده و تمامی کشورها موظفند به اهداف ترسیم شده این بخش توجه جدی داشته باشند.

قزلباش افزود: این در حالی است ۵۰ درصد مردم دنیا از دسترسی به خدمات سلامت محروم هستند و پوشش همگانی سلامت اهمیت زیادی دارد.

این مسئول ادامه داد: پوشش همگانی سلامت به معنای آن نیست که دولتها باید تمامی هزینه ارائه سرویس های درمانی را رایگان را بپردازند بلکه باید در کنار کاهش پرداختی از جیب مردم برای حفظ سلامت ، عموم را توانمندتر کنند.

وی همچنین با اشاره به برنامه های طرح نوروزی علوم پزشکی استان نیز اظهار کرد: طبق برنامه ریزی انجام گرفته در ایام نوروز برای خدمات رسانی بهتر به شهروندان و مسافران علاوه بر بخش دولتی از ظرفیت های بخش خصوصی به ویژه دندانپزشکی و آزمایشگاهها.. نیز استفاده شد.

وی اظهار کرد: باتوجه به برنامه ریزی آمادگی مراکز درمانی در چهارشنبه آخر سال متاسفانه شمار مصدومان ،در مقایسه با سال گذشته افزایش داشت اما فوتی گزارش نشد.

قزلباش خاطر نشان کرد: در ارتباط با حوادث جاده ای طرح بسیح نوروزی امسال نیز فوتی در مراکز بیمارستانی وجود نداشت و تعداد ۹ نفر در ایام نوروز در سرصحنه و یا حین انتقال به بیمارستان ها به دلیل شدت تصادفات جان سپردند.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست