• تاریخ: ۱۳۹۷-۰۲-۰۸
  • شناسه خبر: 6785

جمعی از کارگران کالسیمین بیکار شدند

پیام ملّت – یازدهم اردیبهشت به نام روز جهانی کارگر نامگذاری شده است و هرسال به پاس خدمان و زحمات این بخش از جامعه از آنان تجلیل میگردد. اما در همین ایام جمعی از کارگران شرکت کالسیمین از کار بیکار شدند و این شرکت در ...

پیام ملّت – یازدهم اردیبهشت به نام روز جهانی کارگر نامگذاری شده است و هرسال به پاس خدمان و زحمات این بخش از جامعه از آنان تجلیل میگردد. اما در همین ایام جمعی از کارگران شرکت کالسیمین از کار بیکار شدند و این شرکت دریک اقدام بی‌سابقه چند تن از کارگران باسابقه‌ی این کارخانه را ازکار اخراج کرد که دو تن از این افراد اخراج شده، عضو فعلی شورای اسلامی کار شرکت هستند و قراردادشان تمدید نشده است.
همچنین این عدم تمدید قرارداد در حالی رخ داده است که یکی از اعضای شورای اسلامی کار، به عنوان سرپرست یکی از واحدهای فنی با بیش از ۲۰ سال سابقه‌ی کار و اشتغال در مشاغل سخت و زیان‌آور، در شرف بازنشستگی است.
دیگر عضو شورا نیز در حالی از شرکت کالسیمین اخراج شده است که دارای سابقه‌ی ۱۷ سال کار در شرایط سخت و زیان‌آور و سرپرست یکی دیگر از واحدهای تولیدی شرکت کالسیمین است.
یکی دیگر از کارگران اخراجی نیز به عنوان سرپرست یکی از واحدهای فنی، نزدیک به ۱۸ سال سابقه در مشاغل سخت و زیان آور شرکت را در کارنامه‌ی کاری خود دارد.
گفتنی است مدیر عامل کارخانه از نیمه‌ی دوم اسفند سال گذشته در یک اقدام نسنجیده به انتظامات مجتمع دستور داده بود از ورود یکی از اعضای شورای اسلامی کار به کارخانه جلوگیری شود.
به گفته‌ی این عضو شورای اسلامی کار، این تصمیم غیر عادی بدون هیچگونه تخلفی از سوی وی صورت گرفته است که نقض آشکار حقوق کارگری و نماینده کارگران در شورای اسلامی کار در شرکت کالسیمین است.
گفتنی است این واقعه در حالی رخ داده که ماده ۲۷ قانون کار جمهوری اسلامی ایران به صراحت اعلام داشته؛ چنانچه کارگری پس از تذکرات کتبی، آیین نامه‌های انضباطی کارگاه را نقض نماید، کارفرما حق دارد در صورت اعلام نظر مثبت شورای اسلامی کار، قرارداد کار را فسخ نماید.
به گفته‌ی این کارگران اخراجی با توجه به عدم رعایت شرایط فوق اخراج آن‌ها اقدام تامل برانگیزی است که باید مورد بررسی نهادهای ذیربط قرار بگیرد.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست