• تاریخ: ۱۳۹۷-۰۲-۲۷
  • شناسه خبر: 6874

موسسه های خیریه منابع مردمی را هدفمند هزینه کنند

پیام ملّت – رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی زنجان گفت: موسسه ها و سازمانهای مردم نهاد حوزه سلامت برای پیشبرد فعالیت های خود از موازی کاری اجتناب و منابع حاصل از اعتماد مردمی را در مسیر صحیح و هدفمن ...

پیام ملّت – رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی زنجان گفت: موسسه ها و سازمانهای مردم نهاد حوزه سلامت برای پیشبرد فعالیت های خود از موازی کاری اجتناب و منابع حاصل از اعتماد مردمی را در مسیر صحیح و هدفمند هزینه کنند.

دکتر پرویز قزلباش در آیین اختتامیه جشنواره مردمی آئین محبت استان زنجان افزود: بحث اجتماعی سازی سلامت به این معنااست که از توانمندی های تمام نهادها، ارگانها، آحاد مردم، خیران و سازمان های مردم نهاد در جهت سلامت جامعه استفاده شود.
وی اظهار کرد: انجام این کار مهم از عهده دولت و یک دستگاه اجرایی خارج است و قشرهای مختلف مردم در تحقق این امر مهم نقش آفرین هستند.
قزلباش خاطرنشان کرد: سلامت اجتماعی در حوزه های مختلفی از قبیل فقر، بیکاری، طلاق و اعتیاد که بیشتر آنها خارج از حیطه دانشگاه علوم پزشکی بوده اما از عوامل تاثیرگذار سلامت بشمار می رود.
وی بیان کرد: علوم پزشکی استان به عنوان متولی سلامت وظیفه دارد با همکاری دستگاههای دیگر در برطرف کردن این مسائل حضور و نقش سازنده ای داشته باشد.
این مسئول ادامه د اد: بر این اساس اولین مجمع سلامت استان نیز در اسفند سال گذشته با مشارکت خیران این حوزه با شعار انسان سالم، سبک زندگی سالم تعیین شد.
وی اضافه کرد: بر این اساس دولت باید نقش سیاستتگذاری در حوزه سلامت را داشته باشد و فعالیت های این بخش را به مردم واگذار کند که تحقق آن نتایج مثبتی به همراه دارد.
قزلباش افزود: برگزاری چنین جشنواره هایی به آگاهی و مشارکت روز افزون خیران برای حضور روز افزون در حوزه سلامت منجر می شود.
به گفته این مسئول طی برگزاری این جشنواره ۲۰ هزار نفر از شهروندان زنجانی از بخش های مختلف آن بازدید کردند

مدیر عامل مجمع خیران سلامت استان زنجان :

وظیفه دولت ساماندهی خیریه های حوزه سلامت است
مدیر عامل مجمع خیران سلامت استان زنجان نیز در این آیین گفت: بر خلاف تصور عموم، حفظ سلامت مردم بر عهده دانشگاه علوم پزشکی نیست و این موضوع فرا دانشگاهی بوده و حوزه های دیگری نیز متولی هستند.
جمشید وفا افزود: نبود سلامت در جامعه اقتصاد کشور را متاثر کرده و به حوزه های مهم مانند سیاست و اقتصاد کشور لطمات زیادی وارد می کند.
وی بیان کرد: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نگاه و توجه جدی به مقوله سلامت داشته و در این راستا معاونت اجتماعی و مشارکت های مردمی را راه اندازی کرده است.
این مسئول ادامه داد: هم اکنون در شهر زنجان خیریه ها و موسسه های متعدد سلامت برای کمک به بیماران ایجاد شده که کمک های مردمی را در این راستا جمع آوری می کنند.
وی اظهار کرد: فعالیت آزادانه و بدون نظارت موسسه ها و سازمان های خیریه مشکلاتی را بوجود می آورد و از مسیر اصلی خود منحرف می شوند.
وفا خاطر نشان کرد: راهکار ساماندهی انجمن خیریه حوزه سلامت و سازمان های مردم نهاد در این بخش ارائه لایحه از طرف هیات دولت است که تحقق این مهم می تواند به صدور مجوزهای لازم از وزارتخانه مربوطه را بیش از گذشته امکان پذیر کند.
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی زنجان نیز ایجاد معاون اجتماعی در وزارت بهداشت، درمان و علوم پزشکی را در پیشبرد برنامه های این حوزه بسیار موثر عنوان کرد.
به گزارش ایرنا، اولین جشنواره مردمی آئین محبت نیز با هدف اجتماعی شدن حوزه سلامت در بخش های مختلف با همکاری دستگاههای اجرایی، تشکل های مردم نهاد و موسسه های خیریه در فضای یکهزار و ۵۰۰ متر مربع از ۲۲ تا ۲۶ اردیبهشت در محل نمایشگاه بین المللی کاسپین برگزار شد.
در این نمایشگاه ۱۷ دستگاه اجرایی و ۲۵ موسسه خیریه توانمندی و ظرفیت های کاری خود را به عموم معرفی کردند.
در مدت برگزاری این جشنواره برنامه های مختلفی از قبیل برگزاری کارگاههای آموزشی در موضوعات مختلف برای متولیان و موسسه های خیریه و همچنین آموزش های عمومی برای مردم ارائه شد.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست