• تاریخ: ۱۳۹۷-۰۲-۲۸
  • شناسه خبر: 6905

نجات جان صدها مسافر قطار تبریز به تهران

پیام ملّت – حسین علیمردانی دهقان فداکار اهل شهر نیک پی زنجان از بروز فاجعه‌ای بزرگ در راه‌آهن تبریز به تهران جلوگیری و جان صدها مسافر قطار مسافربری تبریز به مقصد تهران را نجات داد. این دهقان فداکار در حالی که به سم ...

پیام ملّت – حسین علیمردانی دهقان فداکار اهل شهر نیک پی زنجان از بروز فاجعه‌ای بزرگ در راه‌آهن تبریز به تهران جلوگیری و جان صدها مسافر قطار مسافربری تبریز به مقصد تهران را نجات داد.

این دهقان فداکار در حالی که به سمت زمین‌های زراعی خود در حرکت بود با مشاهده شسته شدن خاک‌های زیرریل‌های راه‌آهن و معلق رها شدن ریل‌ها در هوا در اقدامی شجاعانه و به موقع از وقوع حادثه‌ای عظیم که می‌توانست جان صدها نفر از مسافرین قطار مسافربری تبریز به تهران را به خطر بیندازد و فاجعه بزرگی را رقم بزند جلوگیری کرد.
«حسین علیمردانی» با مشاهده محل حادثه و احساس خطر پس از تماس با دفتر راه‌آهن و نیروی انتظامی متوجه شد که قطار مسافربری در حال نزدیک شدن است و باید خودش دست به کار بشود لذا با دست گرفتن پارچه قرمز رنگی به سمت قطار شروع به دویدن کرد و خوشبختانه راننده قطار با مشاهده وی ترمز کرد و قطار در چند متری ریل‌های آسیب دیده متوقف شد.

به دنبال این امر قطار مسافری تبریز به تهران به ایستگاه آذرپی برگشت داده می‌شود و مسافرین قطار با هماهنگی راه‌آهن توسط اتوبوس به ایستگاه راه‌آهن زنجان منتقل و با قطار ویژه‌ای به تهران منتقل شدند.

علیمردانی دهقان فداکار اهل نیک‌پی گفت: من صبح‌ها زود سر کار می‌روم، امروز هم وقتی به سمت زمین زراعی خود در حرکت بودم مشاهده کردم زمین‌های زیر ریل‌های راه‌آهن در حدود ۳۰ متر توسط آب کاملاً شسته شده و ریل‌ها معلق روی هوا مانده‌اند لذا احساس خطر کردم؛ روی بلندی که در محل حادثه قرار داشت رفتم قطار را مشاهده کردم که در حال رسیدن به محل حادثه است با نیروی انتظامی و دفتر راه‌آهن تماس گرفتم اما زمان بسیار کم بود لذا بنر قرمز رنگی که در محل بود را برداشتم و با تکان دادن آن به سمت قطار شروع به دویدن کردم تقریباً حدود ۵۰ متر مانده به محل راننده قطار با مشاهده من قطار را نگه داشت و با پیاده شدن و اطلاع از موضوع قطار را به ایستگاه قبلی برگرداند.برابر آخرین گزارش محل حادثه فوق ترمیم و در حال حاضر مسیر تبریز به زنجان برای تردد قطارها باز می‌باشد.
شهر نیک‌پی در ۴۰ کیلومتری شمالغرب شهر زنجان و در کنار جاده ترانزیت و آزاد راه زنجان تبریز و خط آهن زنجان به تبریز قرار دارد.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست