• تاریخ: ۱۳۹۷-۰۲-۲۹
  • شناسه خبر: 6908

فرایند صدور مجوز رسانه ها نیاز به بازنگری دارد

پیام ملّت – مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت : تغییراتی در صدور مجوز رسانه برای متقاضیان بوجود آمده است و درخواست همه متقاضیان بدون نظر ادارات کل استان ها مورد بررسی قرار می گیرد و باتوجه به نواقصی که اح ...

پیام ملّت – مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت : تغییراتی در صدور مجوز رسانه برای متقاضیان بوجود آمده است و درخواست همه متقاضیان بدون نظر ادارات کل استان ها مورد بررسی قرار می گیرد و باتوجه به نواقصی که احساس میگردد این فرایند نیاز مند بازنگری کارشناسانه می باشد .

فاطمه کرباسی در دیدار مدیر مسئول و خبرنگاران «پایگاه خبری پیام ملّت» و «دوهفته نامه عصرملّت» افزود : فضای دوره حاضر ، دوران خاصی در شیوه اطلاع رسانی و دریافت اخبار و رویدادها می باشد و شبکه های اجتماعی و فضای مجازی فرصت فعالیت های ژرف را کاهش داده است.

Image result for ‫فاطمه کرباسی زنجان‬‎وی به الزامات دوران حاضر اشاره کرد و گفت : فضای مجازی ، فرصت تحلیل و دقت نظر در اخبار و رویدادها را از عموم مخاطبان و حتی نخبگان گرفته است و اشاعه دهنده سطحی نگری در جامعه خواهد بود.

وی افزود : با رشد روزافزون شبکه های اجتماعی و فضای مجازی توجه به کتاب و نشریات مکتوب کم رنگ شده است و تلاش در حووزه رسانه و بخصوص نشریات مکتوب متاسفانه نه تنها انتفاعی نیست بلکه زیان ده می باشد.

دراین دیدار علی اکبر شیوخی ، مدیرمسئول «پایگاه خبری پیام ملّت» و «دوهفته نامه عصرملّت» ضمن تبریک انتصاب خانم کرباسی به عنوان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت : تلاش های جناب آقای ناصر مقدم مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی را ارج می نهیم و برای شما که از تلاشگران عرصه فرهنگ و جامعه هستید آرزوی توفیق داریم.

وی افزود : تلاش ها و فعالیت های مطلوبی در حوزه کاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت گرفته و البته نقص هایی نیز وجود دارد که با تفکر و تعقل می توان بر آنها فائق آمد.

وی روند صدور مجوز رسانه ها و اعطای نمایندگی رسانه ها در استانها را یکی از نقایص دوره حاضر عنوان کرد و گفت : نقدهای جدی به روند صدور نشریات مکتوب و برخط میان اصحاب رسانه وجود دارد و صرفا اعطای مجوز بر مبنای درخواست متقاضی و صلاحیت های عمومی صورت می گیرد که نتیجه آن عدم انتشار و یا فعالیت بسیاری از مجوز های صادر شده می باشد.

وی همچنین به وضعیت بیمه خبرنگاران  «پایگاه خبری پیام ملّت» و «دوهفته نامه عصرملّت» اشاره کرد و گفت : خوشبختانه با حمایت های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل بیمه تامین اجتماعی استان زنجان تمامی خبرنگاران این رسانه ها از خدمات بیمه استفاده می کنند و مشکلی جدی در این بخش وجود ندارد.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست