• تاریخ: ۱۳۹۷-۰۲-۳۰
  • شناسه خبر: 6911

تغییرات در حلقه بسته ، برای اداره کشور مفید نیست

پیام ملّت – علی وقفچی ، نماینده زنجان و طارم در گفت و گو با دوهفته نامه عصرملّت به برخی حاشیه سازی هادرخصوص جابجایی مدیران و عزل و نصب ها پایان داد و معتقد است ؛ تغییرات در حلقه بسته ، برای اداره کشور مضر است برکنا ...

پیام ملّت علی وقفچی ، نماینده زنجان و طارم در گفت و گو با دوهفته نامه عصرملّت به برخی حاشیه سازی هادرخصوص جابجایی مدیران و عزل و نصب ها پایان داد و معتقد است ؛ تغییرات در حلقه بسته ، برای اداره کشور مضر است

برکناری رئیس آموزش و پرورش ناحیه ۲ زنجان در هفته معلم از متن خبر به حاشیه ای دامنه دار تبدیل گردید. مریم رشتچی مدیرکل تازه منصوب آموزش و پرورش استان زنجان بعد از بازدید یکی از مدارس شهر زنجان خبر این جابجایی را بصورت غیر رسمی اعلام می نماید.

Image result for ‫هفته نامه عصرملّت / وقفچی زنجان‬‎موضوع برکناری رئیس آموزش و پرورش ناحیه ۲ زنجان در کنفرانس خبری مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان توسط یکی از خبرنگاران مطرح می گردد و مسئولان ارشد این سازمان از ارائه پاسخی صریح و صحیح امتناع می کنند و انگشت اتهام را به سوی یکی از رسانه های استان نشانه می روند و انتشار خبر برکناری مظفری را «شیطنت رسانه ای» می نامند و این برکناری را نفی می کند و می گوید : هیچ تغییراتی در مدیریت آموزش و پرورش ناحیه ۲ زنجان اتفاق نیافتاده و هیچ ابلاغی به عنوان سرپرست از اداره کل آموزش و پرورش به ناحیه ۲ صورت نگرفته است.

اما رحمت الله بیگدلی عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملّی چند ساعت بعد از انتشار عمومی خبر توسط رسانه ها ، از رایزنی با مقام عالی اجرایی استان زنجان خبر داد و گفت : با پیگیری های صورت گرفته حکم برکناری لغو و مظفری در سمت قبلی ابقا گردید.

اما رشتچی در کنفرانس خبری ، رسانه های جمعی را از بلاتکلیفی ! نجات داد و گفت : اعلام رسمی تودیع‌ها و معارفه‌ها و جایگزینی نیرو‌ها از طریق سایت اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان اتفاق می‌افتد و بعد اعلام این تغییرات، رسانه‌ها اجازه دارند در مورد این اخبار نظر بدهند.

وی ، همچنین به وجود فشار‌های سیاسی توسط برخی نمایندگان اشاره کرد و گفت: این فشار‌ها از سوی نمایندگان بوده و هست و مطمئنا خواهد بود و این فشارها در دو سال اول نمایندگی بیشتر می‌شود و بنده شانس آوردم که در دو سال آخر قرار گرفتم و شاید این فشارها نباشد.

رشتچی در واکنش به سوالی در مورد لیست ارائه به آموزش و پرورش در خصوص تغییرات در این اداره کل گفت: هیچ لیستی در مورد تغییرات به آموزش و پرورش داده نشده و هیچ تهدیدی در این راستا وجود ندارد.

برخی رسانه ها و مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان از دخالت برخی نمایندگان از در برکناری مظفری خبر دادند اما علی وقفچی نماینده زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با رد شایعات و موضوعات مطرح شده گفت : تغییرات در مدیریت سبب شکوفایی و استفاده از ظرفیت های جدید و ناشناخته میگردد.

علی وقفچی در گفت و گو با عصر ملّت ، با اشاره به تغییرات و تحولات در مدیریت های استان زنجان افزود : نباید چرخش مدیریت در استان و کشور در یک حلقه بسته صورت بگیرد و برخی مادام العمر بر میزهای ادارات تکیه بزنند.

وی ادامه داد : لازمه استفاده از فکر نیروهای کارآمد در سیستم های مدیریتی شکستن انحصار توزیع قدرت است و انحصار در انتصابات سبب منزوی شدن نیروهای کارآمد از عرصه تلاش برای توسعه کشور میگردد.

نماینده زنجان با اشاره به بحث دخالت نمایندگان زنجان در انتصابات آموزش و پرورش گفت : معتقد به تغییرات و استفاده از ظرفیت نیروهای جدید هستیم و این به معنی انتصاب و یا عزل فرد خاصی نمی باشد . باور دارم مجموعه آموزش و پرورش استان زنجان نیروهای مستعد و خدومی دارد و این نیروها می توانند در نظام مدیریتی استان زنجان نقش آفرینی کنند.

وقفچی به طولانی شدن پروسه انتصاب مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان نیز اشاره کرد و گفت : من یک معلم هستم و نسبت به آموزش و پرورش دغدغه دارم و معتقدم از جمعیت ۱۴ هزار نفری معلمان استان زنجان نیروهای شایسته ، کاردان و مدیر وجود دارد و نیازی نبود برای تصدی این اداره خارج از استان مدیر وارد کنند.

وی شایعه اعمال فشار بر مدیر کل آموزش و پرورش برای تغییر یکی مسئولان این دستگاه اجرایی را رد کرد و گفت : نفیا و اثباتا در مورد شخص خاصی نامی مطرح نشده است اما انتطار داریم مسئولان بر اساس مصالح و منافع عمومی حرکت کنند و تغییرات در حلقه های بسته صورت نگیرد.

وی در خصوص اظهارات مدیرکل آموزش و پرورش زنجان مبنی بر اعمال فشار نمایندگان برای جابجایی مدیران گفت : درصورتی که ایشان چنین موضوعی را مطرح کرده باشند بیان دقیق و صحیحی نیست و لازم است در آن تجدید نظر کنند.

همچنین احمد بیگدلی نماینده خدابنده در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از حواشی ایجاد شده در انتصاب مدیران استان زنجان گفت : مسؤولان نباید خود را بدهکار دیگران بدانند و برای تسویه حساب و یا جلب رضایت شخصی اقدام به عزل و نصب کنند، بلکه صرفا باید برای رضایت مردم تلاش کنند.

Image result for ‫هفته نامه عصرملّت / احمد بیگدلی زنجان‬‎

وی در پاسخ به سوالی درباره عزل مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۲ زنجان و تغییر زودهنگام وی پس از آغاز به کار مدیرکل جدید نیز گفت: در این رابطه فقط آموزش و پرورش هم نیست، چرا که یک سری افراد حتی مدیران و مسؤولان ارشاد استان از طرف توصیه‌های افراد دیگری عزل و نصب شده‌اند و به همین خاطر خود را بدهکار افراد می‌دانند.

وی با اشاره به اینکه من در عزل و نصب ها دخالت نکرده‌ام و کسی را به خودم بدهکار نمی‌کنم که بیاید به من بدهی داشته باشد، اضافه کرد: البته کمک به حالت مشورتی بوده و اینگونه نیست که به استاندار، وزیر و سایر مسؤولان فشاری وارد کنم، البته اعتقادی به این کار هم ندارم.

وی با بیان اینکه با دخالت در امور مملکت‌داری نمی‌‌شود، افزود: در نتیجه همین عزل و نصب‌ها یک مدیری یک تا دو سال در پستی فعالیت کرده و دیگر نمی‌تواند ادامه دهد و در نتیجه همین جا به جایی‌ها موجب مشکلات بیشتر نیز می‌شود.

استاندار زنجان هم  در واکنش به حاشیه های یک انتصاب در جمع معلمان در هفته معلم یاد آور شد ، باید تلاش شود همه تصمیمات در درون آموزش و پرورش گرفته شود و آموزش و پرورش نیازی به قیم ندارد.

استاندار زنجان با بیان اینکه جایگاه و منزلت آموزش و پرورش از درون و بیرون به  تضعیف شده است و دخالت‌های داخلی و بیرونی و خارج از محیط آموزشی افزایش یافته است اضافه کرد : باید اجازه دهیم، آموزش و پرورش خود مسیر را انتخاب کند.

درویش امیری با اشاره به اینکه پس از چهل سال گذشت از انقلاب اسلامی آموزش و پرورش تصمیم گرفت خانمی را به عنوان مدیر کل آموزش و پرورش منصوب کند، عنوان کرد:  هر ۶ آقایی که در معرض گزینش مدیر کلی قرار داشتند از دوستان خوب ما در اداره کل آموزش و پرورش هستند.

وی با اشاره به اینکه قرعه به نام مریم رشتچی زده شده است، عنوان کرد: این مسؤولیت سنگینی است که بر عهده وی بوده و باید تلاش کنند به نمایندگی از فرهنگیان استان این مسؤولیت را پاسداری کنند.

درویش امیری تاکید کرد: از مدیرکل آموزش و پرورش نیز انتظار داریم، شأن و منزلت فرهنگیان را حفظ کرده و با همدلی به شایستگی امور را اداره کنند.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست