• تاریخ: ۱۳۹۷-۰۲-۳۱
  • شناسه خبر: 6937

مدیریت فرهنگی اعمال شده در کشور موفقیت آمیز نیست

پیام ملّت – استاندار زنجان گفت: آسیب های اجتماعی را نباید از منظر سیاسی و جناحی نگریست چراکه این نوع نگاه ها موجب گسترش بیشتر آسیب ها در جامعه شده است.  اسدالله درویش امیری در جلسه شورای اجتماعی استان افزود: هم اکن ...

پیام ملّت – استاندار زنجان گفت: آسیب های اجتماعی را نباید از منظر سیاسی و جناحی نگریست چراکه این نوع نگاه ها موجب گسترش بیشتر آسیب ها در جامعه شده است.

 اسدالله درویش امیری در جلسه شورای اجتماعی استان افزود: هم اکنون آسیب های اجتماعی در جامعه و استان رو به گسترش بوده و جوانان زیادی را مبتلا و گرفتار کرده است.
وی اظهار کرد: برای رفع معضلات مربوط به آسیب های اجتماعی باید رویکرد فعلی را تغییر داد و ادامه روند کنونی نتیجه خوبی به همراه ندارد.
به گزارش ایرنا،درویش امیری افزود: مهار آسیب های اجتماعی در کشور به عزم و اراده ملی نیاز دارد و همه باید در این حوزه پیشگام باشند.
وی بیان کرد: متاسفانه مدیریت فرهنگی اعمال شده در کشور نتیجه بخش نبوده و همین امر به نوبه خود به گسترش آسیب های اجتماعی را در کشور منجر شده است.
درویش امیری افزود: این در حالی است دستگاه های فرهنگی متعددی در کشور وجود دارد که هزینه زیادی را صرف می کنند، اما نتیجه لازم را نگرفته ایم.
وی ابراز کرد: بر این اساس باید به نیازهای واقعی جامعه و جوانان بیش از گذشته توجه کرد و برنامه ریزی مدونی را در این راستا انجام داد.
استاندار زنجان ادامه داد: جامعه بیش از گذشته به پویایی، شادابی و نشاط نیاز دارد و در این میان دستگاه های متولی فرهنگ برای تحقق این موضوع مهم برنامه موثری را اجرا نکرده اند.
وی ابراز کرد: ولادت های ائمه اطهار(ع) فرصتی مناسب برای ترویج شادابی و نشاط در بین مردم است که متاسفانه از این ظرفیت استفاده نمی شود و حتی برنامه مشخصی در این بخش وجود ندارد.
درویش امیری افزود: این در حالی است برای حزن و اندوه مردم برنامه وسیع و گسترده ای در سطح کشور با هدف تقویت معنوی و باورهای دینی اجرا می شود اما برنامه ای در ولادت های ائمه اطهار(ع) و مناسب های دینی برای شادی جامعه بخوبی اجرا نمی شود.
وی بیان کرد: هم اکنون در ۷۵۰ نقطه آموزش و پرورش استان نماز جماعت برگزار می شود اما در نهایت نتیجه لازم را به همراه نداشته است.
درویش امیری افزود: هم اکنون در جامعه توحیدی و خداپرست دروغ، تهمت، افترا و ظلم بی عدالتی رواج یافته که این موضوع نشان می دهد کارهای فرهنگی اجتماعی کم تاثیر بوده است.
وی بیان کرد: فارغ از مسائل سیاسی و جناحی، خیرخواهانه به مسائل اجتماعی و آسیبهای اجتماعی باید پرداخت و این در حالی است همه موضوعات در کشور رنگ سیاسی گرفته است.
درویش امیری افزود: در روش های مواجهه با مسائل جامعه باید تجدیر نظر منطقی تر کرد و نباید کارهای فرهنگی تحمیل شود.
وی تاکید کرد: دستگاه های فرهنگی در فعالیت های خود به ویژه آسیب های اجتماعی باید تغییر رویه داده و کارها را کاربردی تر و محتوایی تر و بر اساس نیاز جامعه لحاظ کنند.
استاندار زنجان بابیان اینکه جلسات شورای اجتماعی استان باید بیش از گذشته جدی گرفته شود خاطرنشان کرد:همه مسئولان کشور از گسترش آسیب های اجتماعی نگران هستند.
وی بیان کرد: بر این اساس در هر جلسه ۲ موضوع مربوط به شورای اجتماعی در دستور کار قرار بگیرد و در هر جلسه نیز موضوع خاص آسیب اجتماعی مطرح شود.
درویش امیری خاطر نشان کرد: کارهای کنونی برای کاهش آسیب های اجتماعی استان یک مسکن است و اقدامات زیربنایی و گسترده تری باید انجام گیرد.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست