• تاریخ: ۱۳۹۷-۰۳-۱۲
  • شناسه خبر: 6998

عملیات اجرایی تقاطع غیر همسطح گلشهر زنجان آغاز شد

پیام ملّت – عملیات اجرایی تقاطع غیر همسطح گلشهر شهر زنجان همزمان با میلاد امام حسن مجتبی (ع) با حضور آیت الله خاتمی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان ،دکتر علی وقفچی نماینده زنجان و طارم در مجلس شورای اسل ...

پیام ملّت – عملیات اجرایی تقاطع غیر همسطح گلشهر شهر زنجان همزمان با میلاد امام حسن مجتبی (ع) با حضور آیت الله خاتمی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان ،دکتر علی وقفچی نماینده زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی ، دکترمهرداد سلطانی معاون امور عمرانی استانداری زنجان ، حجت الاسلام و المسلمین حسن مظفری دادستان عمومی و انقلاب اسلامی استان زنجان ، مهندس رضا عسگری فرماندار زنجان ، مهندس احمد نصیری رئیس شورای اسلامی شهر زنجان و اعضای شورای شهر زنجان ، دکتر مسیح الله معصومی شهردار زنجان ، سردار علی آزادی فرمانده نیروی انتظامی استان زنجان ، شعبانی مدیر کل بازرسی استان زنجان ، شیرمحمدی فرمانده نیروی انتظامی شهرستان زنجان ، مظفری رئیس پلیس راهور شهرستان زنجان ، نیازی مدیر کل دفتر فنی استانداری زنجان  و جمعی از مقامات و مسئولان استان و شهرستان زنجان آغاز شد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان:

زنجانی نمی توانند باور کنند که طرحی عمرانی در یک سال اجرا شود

شهردار زنجان در یکسال گذشته خوب کار کرده  است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان در مراسم کلنگ زنی پروژه تقاطع غیر همسطح گلشهر با یادآوری مراسم معارفه شهردار زنجان گفت: در آن مراسم مطالبی را صریح و روشن به شهردار زنجان بیان کردم و به ایشان گفتم  با این جوی که حاکم است، شما یک سال بیشتر اینجا نیستید، منتهی ایشان حواسشان جمع بود و در این یکسال خوب کار کرد و درخشید و حالا اگر یکی از عوامل موفقیت وی هم همان هشدار بنده بوده باشد، خیلی هم خوب است.

آیت اله خاتمی  با اشاره به اینکه شهردار  اعلام کرد که نصب روزشمار را در پل خواهیم داشت، گفت: امیدواریم این مسئله برای نخستین بار در زنجان حل شود.

امام جمعه زنجان  با اشاره به تعیین پیمانکار پروژه پل گلشهر افزود:  این یعنی مسیر و نقشه راه مشخص شده است.

خاتمی با اشاره به اینکه یکی از بحث‌ها نبود منابع مالی برای ساخت پروژه‌ها است، افزود: ولی مدیریت نیز در کنار منابع مالی  لازم است و خوشبختانه با تدبیری که شهردار زنجان اندیشیده نشان داد که اصل داشتن منابع مالی نیست، هرچند ما ظرفیت‌های بسیاری داریم و  باید از آنها برای رشد و توسعه زنجان بهره‌ بگیریم.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به اینکه برخی از پروژه‌ها با سلام و صلوات افتتاح می‌شود، اما بعدا متوجه می‌شویم که روی آن اصلا مطالعه نشده است، گفت: خوشبختانه پل گلشهر جزو پروژه‌های است  که  بر روی آن مطالعه زیادی شده است.

خاتمی  با اشاره به اینکه قبلا از سوی پیمانکار گفته شده است که پل گلشهر ۱۰ ماهه ساخته خواهد شد، اضافه کرد: ما گفتیم که دو ماه نیز روی ۱۰ ماه می‌گذاریم و امیدواریم این پل یکساله ساخته شود.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با بیان اینکه زنجان به عنوان پایتخت شور و شعور حسینی معرفی شده است، گفت: در  قسمت جنوبی شهر زنجان پلی به نام سیدالشهدا (ع) ساخته شده و در قسمت شمالی زنجان نیز با توجه به اینکه روز ولادت امام حسن مجتبی (ع) است، پیشنهاد می‌کنیم که این پل به نام امام حسن مجتبی (ع) ساخته شود.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان :

اول خرداد سال ۱۳۹۸ پل گلشهر زنجان را تحویل می‌گیریم

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان با اشاره به اینکه شورا و شهرداری به شرکت جهاد نصر اعتقاد و ایمان دارد، گفت: اول خرداد سال آینده پل گلشهر را تحویل می‌گیریم.

احمد نصیری  در مراسم کلنگ‌زنی پل گلشهر ‌کاظمیه اظهار کرد: ما به عملکرد شرکت جهاد نصر اعتقاد و ایمان داریم.

 وی با اشاره به اینکه پیش از این شهردار برنامه ساخت این پل را یکساله اعلام کرده بود، اما بسیاری به من می‌خندیدند، گفت: ما اول خرداد سال آینده این پروژه را تحویل می‌گیریم.

 رئیس شورای اسلامی شهر زنجان به ساخت پارک سه ساله در زنجان اشاره کرد و گفت: باید این پروژه‌ها هرچه زودتر تعیین تکلیف شود، تا به زودی وارد فاز اجرا شود.

 نصیری تصریح کرد: پل غیر هم‌سطح گلشهر از جهت شرقی-غربی پل به صورت روگذر و جهت‌های شمالی و جنوبی هم‌سطح  اجرا خواهد شد.

شهردار زنجان:

پل گلشهر را یکساله می سازیم

شهردار زنجان گفت: : بر اساس برنامه ریزی ها صورت گرفته پل گلشهر کاظمیه طی یک سال اجرا خواهد شد و در سال ۱۳۹۸ همزمان با میلاد امام حسن مجتبی(ع) به بهره برداری خواهد رسید.

دکتر مسیح الله معصومی در آئین کلنگ زنی تقاطع غیر همسطح گلشهر افزود: برای احداث این پل ۲۴۰ میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است و منابع مالی پروژه مشخص است.

وی اضافه کرد: مجموعه مدیریت شهری تصمیم گرفته اند که خدمات مورد نیاز شهروندان را به بهترین شکل ممکن ارائه کنند.

وی یادآورشد: یک نگرانی در میان مسئولان شهری در خصوص پروژه ها وجود داشت که کلنگ پروژه جدیدی بر زمین زده شود اما نتواند به موقع به اتمام و بهره برداری برسد.

معصومی اظهار کرد: عزم مدیریت شهری زنجان این است که پروژه تقاطع غیر همسطح گلشهر در زمان مقرر به بهره برداری برسد و در این خصوص تمام هماهنگی های لازم با پیمانکار انجام شده است.

شهردار زنجان گفت: این پروژه باید طی یک سالی که برای اجرای آن برنامه ریزی شده به بهره برداری برسد و به همین علت هم از هر ۱۰ روز بازدید میدانی انجام می گیرد تا در صورت عقب افتادن زمان اجرای پروژه موضوع اطلاع رسانی شود.

وی تصریح کرد: از سوی دیگر، پیمانکار، پروژه را در ۲ شیفت اجرا می کند تا بتواند حداکثر بهره برداری از فصل کار شهر زنجان داشته باشد و کار به علت مواجهه با سرما تعطیل نشود.

معصومی ادامه داد: برای آنکه مشکل پل امام حسین(ع) در خصوص افزایش اعتبار مورد نیاز پیش بینی شده از ۱۲۰ به ۵۰۰ میلیارد ریال در این پروژه نیز تکرار نشود، قیمت به شکل مقطوع با پیمانکار بسته شده است.

شهردار زنجان با بیان اینکه پیمانکار موظف به نصب تابلوی روز شمار اجرای پروژه شده است، به تعهد پیمانکار مبنی بر تحویل این تقاطع غیر همسطح تا یک خرداد سال ۹۸ اشاره کرد.

وی آغاز عملیات اجرایی پروژه ها را زمینه ساز تزریق امید به جامعه خواند و لازمه حفظ این امیدواری در میان مردم را اتمام به موقع پروژه ها برشمرد.

معصومی طول پل را ۷۳۰ متر و عرض آن را ۲۱ متر خواند و اضافه کرد: این پل با پنج دهانه عبوری برای روان سازی تمام ۱۳ هزار تردد خودروی روزانه طراحی شده است.

شهردار زنجان گفت: از سوی دیگر سعی شده است پیش بینی لازم برا عبور پیاده انجام گیرد و پروژه زیبایی لازم را داشته باشد و این پل برای سهولت تردد و کاهش ترافیک بدون احداث میدان و چراغ قرمز احداث می شود.

گفتنی است، طول پل گلشهر ۷۵۰ متر و عرض آن ۲۱ متر است، حرکت شمال به جنوب (از سمت بلوار شهید شهریاری به میدان بسیج) و گردش شرق به جنوب (از سمت گلشهر به میدان  بسیج) به صورت یوترن ( دور برگردان) غیر هم‌سطح با فاصله حدود ۸۰۰ متر است.

هزینه اجرای این پل ۲۴ میلیارد و ۱۵۰۰ میلیون تومان برآورد شده و طبق گفته شهردار این پل یکساله ساخته خواهد شد.

 پل در قالب قرارداد  Epcc ساخته خواهد شد، همه مراحل اجرای پل از  طراحی تا احداث توسط شرکت جهاد نصر زنجان  انجام خواهد شد.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست