• تاریخ: ۱۳۹۷-۰۳-۲۱
  • شناسه خبر: 7057

طرح جدید پروژه سبزه میدان تغییر چندانی با طراحی اولیه ندارد

پیام ملّت – شهردار زنجان در خصوص پروژه سبزه میدان گفت : ما ۲ گزینه در مورد سبزه میدان داشتیم که یک گزینه بارگذاری کردن در این پروژه و احداث بناهای تجاری و اداری بود. مسیح اله معصومی افزود: طرح نخست می تواند از طریق ...

پیام ملّت – شهردار زنجان در خصوص پروژه سبزه میدان گفت : ما ۲ گزینه در مورد سبزه میدان داشتیم که یک گزینه بارگذاری کردن در این پروژه و احداث بناهای تجاری و اداری بود.

مسیح اله معصومی افزود: طرح نخست می تواند از طریق جذب سرمایه گذار و با احداث این فضاهای تجاری هزینه صرف شده را جبران کند.

وی افزود: موضوع دومی که مطرح شد این بود که منطبق با طرح تفصیلی در زنجان که همان یک میدان شهری است و باید پاسخگوی مناسبات و تعاملات اجتماعی شهر زنجان باشد اجرا شود اما در آن به رغم برجسته سازی تعاملات مردمی، خبری از بخش تجاری نباشد.
موضوع بخش تجاری پروژه سبزه میدان بارها از سوی کارشناسان و متخصصان شهری مورد نقد قرار گرفته بود چرا که سبزه میدان در همسایگی بازار تاریخی این شهر قرار دارد و احداث یک پروژه با کاربری تجاری به روح اقتصادی بازار لطمه می زند.
.
وی ادامه داد : به حتم با حذف بخش تجاری، هزینه ها کاهش می یابد چرا که دیگر پروژه بزرگی با ساختمان های خاص وجود ندارد.

وی به تصویب شدن رویکرد دوم مبنی بر حذف بخش تجاری و ایجاد یک میدان فاخر شهری با در نظر گرفتن نیازهای اجتماعی، رفاهی و گردشگری اشاره کرد و یادآورشد: این رویکرد می تواند با استفاده از ظرفیت های طرح تفصیلی منجر به تهیه طرح و اجرایی شدن پروژه شود.

معصومی زمان اعلام نهایی تصمیم ها در خصوص طرح مصوب و اجرایی را آخر مرداد سال جاری اعلام کرد و گفت : طرح سبزه میدان زنجان پیش از اتمام مهلت اعلام شده آماده و به معاونت عمرانی استانداری زنجان ارسال شد.

معصومی افزود: بنا بود این طرح حداکثر ۱۰ روز پس از جلسه علنی یک خرداد آماده و به معاونت عمرانی استانداری زنجان تحویل داده شود.

وی یادآورشد: این طرح روز هشت خرداد به معاونت عمرانی تحویل داده شد تا در کمیسیون ماده پنج به همراه دیگر اعضا مطرح و بررسی شود.

معصومی اظهار کرد: این طرح مورد تایید شهرداری است و از این پس باید منتظر نظر نهایی کمیسیون ماده پنج در خصوص آن بود.

شهردار زنجان تاکید کرد: در طرح جدید، تغییر چندانی در طراحی اولیه پروژه رخ نداده، بلکه اولویت بندی اجرای آن تغییر کرده است.

وی خاطرنشان کرد: در طرح جدید، بناست پروژه در آن بخش هایی که تملک رخ داده و نیازی به صرف اعتبار جدید برای تملک سایر نقاط نیست، اجرا شود.

معصومی ادامه داد: به این طریق، به جای تملکات بی رویه، طرح در اندازه تملکات کنونی انجام شده تهیه شد و برای تایید به معاونت عمرانی ارسال شد.

 

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست