• تاریخ: ۱۳۹۷-۰۴-۱۴
  • شناسه خبر: 7293

عدم اجرا و نظارت بر قوانین سبب نارضایتی مردم از حکومت و دولت می شود

پیام ملّت – امام جمعه تکاب با بیان اینکه سالانه ۷۰۰ میلیون تومان صرف همراهی ماشین‌های حمل شمس طلا برای انتقال از تکاب به تهران می‌شود گفت: این در حالی است که با این رقم هزینه، می‌توان در خود شهرستان سرمایه‌گذاری کر ...

پیام ملّت – امام جمعه تکاب با بیان اینکه سالانه ۷۰۰ میلیون تومان صرف همراهی ماشین‌های حمل شمس طلا برای انتقال از تکاب به تهران می‌شود گفت: این در حالی است که با این رقم هزینه، می‌توان در خود شهرستان سرمایه‌گذاری کرده و سبب بهبود و رونق اقتصاد این منطقه شد.

حجت‌الاسلام عیسی برادری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، با اشاره به اینکه تکاب شهرستانی معدنی بوده و انواع و اقسام مواد معدنی از آن استخراج می‌شود اظهار کرد: هم اکنون نزدیک به ۶۰ معدن در این شهرستان فعال است.

وی با بیان اینکه هم اینک سنگ‌های تزئینی مختلف از شهر تکاب خارج می‌شود تصریح کرد: در این رابطه هیچ کس مخالف استخراج مواد معدنی نیست چون این خود به نوعی سرمایه بوده و باید در راستای اقتصاد کشور از آن استفاده شود.

مسئولان در مورد وظیفه نظارتی خود در قبال معادن تکاب کوتاهی می‌کنند

امام جمعه تکاب گفت: بنابراین باید قانون‌گذار تهمیداتی اندیشیده که از آن به خوبی حمایت شود چون مجریان قوانین و ناظران که وظیفه نظارتی بر بحث معدن دارند، توجه جدی به این موضوع نکرده و این خود سبب نارضایتی مردم از دولت و حکومت می‌شود و این در حالی است که در این حکومت و مجلس، قوانین مناسبی وضع شده اما متاسفانه نظارتی چندان مناسبی انجام نمی‌گیرد.

وی با ابراز تاسف از اینکه هم اکنون جاده‌های تکاب بر اثر حمل ماشین‌های سنگین، کیفیت خود را از دست داده‌اند بیان کرد: بنابراین لازم است که حقوق دولتی که از طریق معادن پرداخت می‌شود، براساس قانون ۱۵ درصد آن به شهر بازگردد در حالی که اینچنین نمی‎‌شود.

برادری با بیان اینکه براساس آمار، آذربایجان‌غربی در بحث امر وقف مالیات جزو استان‌های پیشرو در کشور است اظهار کرد: اما متاسفانه در تخصیص بودجه جزو استان‌های آخر محسوب شده و علاوه بر آن، تکاب نیز جزو شهرستان‌هایی است که در دادن مالیات رتبه نخست استانی را دارد اما در تخصیص بودجه جزو شهرستان‌های ضعیف محسوب می‌شود.

بی‌توجهی مسئولان به وضعیت جاده‌های تکاب

وی با اشاره به اینکه، با توجه به اینکه تردد ماشین‌های سنگین سبب از بین رفتن جاده‌های این شهرستان شده است، مسئولان قول تخصیص بودجه برای ترمیم جاده‌ها را داده‌اند تصریح کرد: این در حالی است که با گذشت سه و نیم ماه از فصل کاری، اما هیچ حرکت خاصی از سوی مسئولان در این امر انجام نگرفته است.

امام جمعه تکاب به جاده تکاب-شاهین دژ اشاره کرد و گفت: این جاده تکاب را به مرکز استان وصل می کند در حالی که مردم همواره در آنجا دچار مشکل می شوند بنابراین خلف وعده مسئولان سبب ناراحتی و نارضایتی مردم شده و انتظار این است که مسئولان به وعده های خود عمل کرده تا از ثروت خدادادی به نفع اقتصاد مملکت بهره برداری شود.

درخواست بازگشت حقوق دولتی و ارزش افزوده معادن به شهرستان تکاب

وی با اشاره به اینکه دو معدن طلای مهم در شهر تکاب وجود دارد افزود: معدن زره‌شوران یک معدن دولتی است که در سال گذشته ۸۵۰ کیلوگرم طلای ۲۴ عیار از آن استخراج شده و معدن طلای آغ‌دره نیز یک معدن خصوصی است که در سال ۹۶ به میزان ۸۰۰ کیلوگرم طلا از آن استحصال شد بنابراین انتظار می‌رود که ۹ درصد ارزش افزوده و ۱۵ درصد حقوق دولتی به شهری که دارای این همه ثروت است، بازگردد اما متاسفانه اینچنین نمی‌شود.

برادری با بیان اینکه هم اکنون تعداد یک هزار و ۸۰۰ کارگر در معادن تکاب مشغول به کار هستند گفت: در این رابطه برخی اصناف و بازاریان نیز به طور غیرمستقیم از آن بهره‌مند شده اما از محل حقوق دولتی باید، یک شهر از آن بهره‌مند شوند .

کارگاه‌های زیورآلات در تکاب مستقر شوند

وی با تاکید بر اینکه باید از صنایع پایین درستی در این رابطه استفاده شود اظهار کرد: در این رابطه دولت باید تسهیلات لازم را در اختیار سرمایه‌گذاران قرار دهد و علاوه بر آن باید کارگاه‌های تولید زیورآلات در این شهر مستقر شده تا همه شهرهای آذربایجان‌غربی از آن منتفع شوند.

امام جمعه تکاب تصریح کرد: بنابراین اگر تولید زیورآلات در تکاب نهادینه شوند به تدریج شهرهای استان قطب تولید زیورآلات در کشور شده چون آذربایجان‌غربی استان مرزی بوده و نزدیک‌ترین راه برای صادرات را دارد.

وی با بیان اینکه سالانه ۷۰۰ میلیون تومان صرف همراهی ماشین‌های حمل شمس طلا برای انتقال از تکاب به تهران می‌شود افزود: این در حالی است که این رقم هزینه می‌توان در خود شهرستان سرمایه‌گذاری کرده و سبب بهبود و رونق اقتصاد این منطقه شد.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست