• تاریخ: ۱۳۹۷-۰۴-۱۸
  • شناسه خبر: 7374

امام صادق(ع) حق بزرگی بر گردن شیعه دارند/ گنجینه‌های به یادگار مانده از آن حضرت حلال مشکلات کنونی جامعه شیعه است

پیام ملّت – مرجع تقلید شیعیان با تسلیت شهادت امام ششم شیعیان گفت: امام صادق(ع) حق بزرگی بر گردن شیعه دارند. آیت‌الله العظمی سیدمحمد حسینی زنجانی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با تسلیت شهادت امام صادق(ع) اظهار کرد: ...

پیام ملّت – مرجع تقلید شیعیان با تسلیت شهادت امام ششم شیعیان گفت: امام صادق(ع) حق بزرگی بر گردن شیعه دارند.

آیت‌الله العظمی سیدمحمد حسینی زنجانی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با تسلیت شهادت امام صادق(ع) اظهار کرد: بیست و پنجم شوال سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) بوده که باید گفت شیعه را به حق به نام آن بزرگوار می‌شناسند.

وی با بیان اینکه ما را جعفری مذهب یعنی شیعه علی بن ابی طالب اثنی عشری می‌نامند، ابراز کرد: از بعد فرهنگی خدماتی که امام صادق(ع) ارائه فرمودند هیچ کدام  از امامان معصوم در این زمینه به توفیقات این حضرت نائل نیامدند.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اینکه بسط فرهنگ تشیع و به خصوص توحید، نبوت، عدل، معاد و امامت توسط آن حضرت مکمل فرمایشات حضرت رسول اکرم(ص) است، خاطرنشان کرد: امام صادق(ع) حق بزرگی بر گردن شیعه دارند و اگر مقایسه کنیم روایاتی که از این بزرگوار نقل شده قابل مقایسه با ائمه بزرگوار دیگر نیست.

وی بیان کرد: اگر توجه کنیم، در بین مسندهایی که از ائمه چاپ شده مسند امام صادق(ع) بیشترین مجلد را دارا است، اخیرا یک مسندی یا دایره المعارفی از امام صادق(ع) به ما رسیده که ۶۰ جلد است که ما باید بهترین استفاده را از این گنجینه در رابطه با مشکلاتی که جامعه تشیع چه در بعد فقهی و چه در بعد معرفتی و معارفی با آن درگیر است، داشته باشیم.

آیت‌الله حسینی زنجانی با تاکید بر اینکه باید بتوانیم از این بحر مواج بهره کافی را ببریم، گفت: امام صادق(ع) نزدیک چهار هزار شاگرد نیز داشتند و ۴۰۰ کتاب نیز از شاگردان آن حضرت برای ما باقی مانده است.

وی با بیان اینکه ۲۰۰ کتاب از آن ۴۰۰ کتاب به دست ما شیعیان رسیده و ۲۰۰ تای دیگر هنوز به دست نیامده است، خاطرنشان کرد: روایات موجود در کتب اربعه ما پراکنده است، در زمان علامه مجلسی به ۲۰۰ مورد از این کتابها دسترسی پیدا کردند اما متاسفانه بقیه آنها در دست ما شیعیان قرار نگرفته است.

مرجع تقلید شیعیان اظهار کرد: امام صادق(ع) افتخار بزرگی برای شیعیان است و ما باید بتوانیم از این نعمت و آثار باقی مانده از آن حضرت برای یافتن راه سعادت استفاده کنیم.

انتهای پیام/

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست