• تاریخ: ۱۳۹۷-۰۴-۱۹
  • شناسه خبر: 7377

تصرف ۹۷ میلیاردریالی زمین های دولتی زنجان پیگیری می شود

پیام ملّت – مدیرکل بازرسی استان زنجان گفت: با توجه به تصرف زمین های دولتی در این استان به ارزش ریالی ۹۷میلیارد ریال توسط عده ای سودجو، این اداره کل به جد پیگیر این پرونده ها است. محمدعلی شعبانی روز سه شنبه در گفت و ...

پیام ملّت – مدیرکل بازرسی استان زنجان گفت: با توجه به تصرف زمین های دولتی در این استان به ارزش ریالی ۹۷میلیارد ریال توسط عده ای سودجو، این اداره کل به جد پیگیر این پرونده ها است.

محمدعلی شعبانی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: همه وظیفه دارند تا از حقوق بیت المال حفاظت کنند، چرا که متعلق به تک تک افراد جامعه است و برهمین اساس اداره کل بازرسی به جد پیگیر وصول ۷۳ میلیاردریال مطالبات بیمه ایران در استان است.

وی اظهار کرد: از کل شکایات وارده سال گذشته به این اداره کل، ۸۰ درصد مربوط به شهرداری های استان است، پارسال بیش از ۷۰۰ شکایت و اعلام در اداره کل بازرسی استان زنجان واصل شده است.

مدیرکل بازرسی استان زنجان تصریح کرد: طی سال قبل ۱۳ درصد شکایات از شهرداری زنجان، هفت درصد بانک ها، ۶ درصد آموزش و پرورش، ۵.۵ درصد دانشگاه علوم پزشکی و بعد از آن سازمان تامین اجتماعی در استان ثبت شده است.

شعبانی تاکید کرد: همه مسئولان و مردم باید به قانون پایبند باشند، تا شاهد نابسامانی در امور مختلف نباشیم.

وی با اشاره به اقدامات اصلاحی بازرسی استان درباره برخی بی قانونی ها، گفت: عده کمی از کارمندان و مسئولان در زنجان اهمیت چندانی برای عمل به قانون قائل نیستند، بنابراین در بسیاری از مواقع، با رویکرد اصلاحی روند اشتباه تصحیح می شود.

مدیرکل بازرسی استان زنجان اظهار داشت: لغو معاملات دولتی به ارزش یکهزار و ۳۶۰ میلیارد ریال در سال گذشته، اکثر مواقع به خاطر قصور در عمل به قانون بوده و بعد از روند اصلاحی معامله دوباره برگزار شده است.

شعبانی با تاکید بر اهمیت رسیدگی به موقع به پرونده های بازرسی در دادگاه های استان افزود: هم اکنون در دادسرا ۲ شعبه ویژه برای پرونده های بازرسی وجود دارد، اما هنوز در دادگاه شعبه ویژه ای برای پرونده های این اداره کل تعیین نشده است.

وی اظهار کرد: تعیین دادگاه ویژه سبب تقویت در رسیدگی ها و اثرگذاری بیشتر در ممانعت از وقوع تخلف یا جرایم در حوزه ادارات خواهد شد.

سال گذشته در مجموع هفت فقره معامله لغو و نیز ۶۰۱ مورد معامله دولتی در استان انجام شد.

در این مدت ۶۹ پرونده قضایی برای متخلفان دولتی و نهادهای عمومی تشکیل شده و در حال طی مراحل قضایی است.

نظارت بر حسن جریان امور و اجرای صحیح قوانین در دستگاه های دولتی بر اساس اصل ۱۷۴ قانون اساسی از جمله وظایف اصلی دستگاه بازرسی کشور بشمار می آید.

هرکسی می تواند در صورت وقوع جرم یا تخلف مدیر، کارمند یا یک مجموعه، با مراجعه به سامانه ملی رسیدگی به شکایات سازمان بازرسی کل کشور تخلف یا جرم به وقوع پیوسته را به صورت یک شکایت تنظیم و برای پیگیری به بازرسان اداره کل بازرسی ارائه دهد.

سامانه ملی رسیدگی به شکایت های سازمان بازرسی کل کشور به آدرس https://www.shekayat.bazresi.ir و استفاده از این سامانه برای عموم مردم آزاد است.

انتهای پیام/

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست