• تاریخ: ۱۳۹۷-۰۴-۲۰
  • شناسه خبر: 7397

مغز خلاق اقتصادی باید وارد میدان شود

پیام ملّت – رئیس خانه صنعت و معدن استان زنجان گفت: مغز خلاق اقتصادی باید وارد میدان شود یعنی بازوی توانمند کارگران به همراه سرمایه قشر مرفه می‌تواند اقتصاد را به نحو احسن پیش ببرد. به گزارش پیام ملّت سید سجاد نباتچیان ام ...

پیام ملّت – رئیس خانه صنعت و معدن استان زنجان گفت: مغز خلاق اقتصادی باید وارد میدان شود یعنی بازوی توانمند کارگران به همراه سرمایه قشر مرفه می‌تواند اقتصاد را به نحو احسن پیش ببرد.

به گزارش پیام ملّت سید سجاد نباتچیان امروز در همایش معرفی و تجلیل از صنعتگران، معدنکاران و اصناف برتر استان زنجان با اشاره به اینکه همه ما سربازان جنگ اقتصادی ایران و دنیا هستیم، افزود: ما دل به کشورهای اروپایی نبستیم و اعتماد به برخی از کشورها نیز اخیرا نشلن داد که قابل اطمینان نیستند.

رئیس خانه صنعت و معدن استان زنجان از جنگ هشت سال دفاع مقدس سخن به میان آورده و عنوان کرد: اکنون تک و تنها هستیم همچون دوران جنگ تحمیلی. با این تفاوت که خبری از توپ و تفنگ نیست در واقع تنها مغز خلاق اقتصادی باید وارد میدان شود یعنی بازوی توانمند کارگران به همراه سرمایه قشر مرفه می‌تواند اقتصاد را به نحو احسن پیش ببرد.

تعارفی در کار نیست، وضعیتمان بد است، وی با بیان این جمله اضافه کرد: اکنون برخی از شرکت‌ها با حدود ۳۰۰ نفر کارگر به ظاهر مشغول کار هستند اما اغلب ۶یا ۷ خط تولید آنها تعطیل یا به اصطلاح به خواب رفته‌اند. بسیاری از واحد در استان که یک شیفت کار می‌کنند شاید به این دلیل که بگویند ما هستیم و زنده‌ایم.

رئیس خانه صنعت و معدن استان زنجان اضافه کرد: من فرصت این را نداشته‌ام که در جنگ تحمیلی شرکت کنم و حضور داشته باشم. نمیدانم تاکنون تجربه حمله از پشت و رو به صورت همزمان برای سربازان رخ داده به این مفهوم که از مقابل مورد حمله دشمن و از عقب مورد حمله دوستان قرار گیرند؟. مشکلات کنونی ما ملی هستند و باید فکری به حال آنها کرد.

نباتچیان اظهار کرد: شرکتی را می‌شناسم که از نظر مالی قدرتمند است و مهمترین مشکلش اجازه نداشتن جهت وارد کردن مواد از خارج کشور با دلار ۸۰۰۰ تومان است. در واقع این شرکت جرات رفتن به سمت دلار ۸۰۰۰ هزار تومانی را ندارد چون اگر با دلار آزاد اقدام به خرید مواد اولیه خود کند قاچاقچی محسوب می‌شود.

وی عنوان کرد: شب با دلار ۳۶۰۰ تومانی خوابیدم و صبح با دلار ۴۲۰۰ تومانی نایاب از خواب بیدار شده‌ام این موضوع باعث شد که جایگاه کالاهای ما تغییر غیر قابل انتظاری داشته باشد.

رئیس خانه صنعت و معدن استان زنجان با بیان اینکه قانون کاری وضع شد که نه تنها به نفع کارگر و کارفرما نیست بلکه به نفع تولید هم نیست، افزود: روزی که این قانون تصویب شد المانی‌ها گفتند نیازی به حمله نظامی با ایران نیست، این قانون فاتحه تولیدش را می‌خواند.

نباتچیان با اشاره به نام گذاری سال توسط مقام معظم رهبری مبنی بر ” حمایت از کالای ایرانی ” گفت: امسال از سوی مقام معظم رهبری حمایت از کالای ایرانی و تولید داخلی نام‌گذاری شد اما کدام تولید؟ از همینجا به رهبر می‌گوییم دل به ما نبندید، جانی در ما نمانده است که شمارا یاری کنیم. فقط تمام تلاش می‌کنیم تا نگذاریم دشمن از پیروزی خودش خوشحال شود.

انتهای پیام/

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست