• تاریخ: ۱۳۹۷-۰۴-۲۲
  • شناسه خبر: 7423

حکومت در برابر مردم تکلیف دارد / دولت، پیرسالار است

پیام ملّت – نماینده مردم تهران در محلس شورای اسلامی گفت: یکی از انتقادات وارد به دولت بهره نگرفتن از توان جوانان است در حالی که شرایط عصر حاضر افراد به روز و مطلع از فناوری های روز را می خواهد و چنین ویژگی هایی در ...

پیام ملّت – نماینده مردم تهران در محلس شورای اسلامی گفت: یکی از انتقادات وارد به دولت بهره نگرفتن از توان جوانان است در حالی که شرایط عصر حاضر افراد به روز و مطلع از فناوری های روز را می خواهد و چنین ویژگی هایی در جوانان یافت می شود.

محمود صادقی در مراسم آغاز بکار موسسه مردم نهاد تلاشگران شهر آرمانی و همایش قانونگرایی و حقوق شهروندی در زنجان افزود: در عصر اطلاعات به افرادی نیاز داریم که اندیشه های پویا تری داشته باشند، جوانان می توانند سیستم اداره کشور را نوسازی کنند و این انتظاری است که از دولت داریم.
وی اظهار کرد: اگر جوانان در عرصه های مختلف به بازی گرفته شوند به حتم مسیر پیشرفت را می توان بهتر طی کرد.
این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: از فرط بی توجهی به موضوع قانون گرایی، حقوق شهروندی تبدیل به یک الفاظ بی معنا شده اند و بی شک باید مسیر طولانی را برای تحقق آنها طی کرد.
وی اظهار کرد: در پیشینه تاریخی ایران و سابقه دینی خود توجهات خوبی را به حقوق شهروندی داریم.
به گزارش ایرنا، صادقی خاطرنشان کرد: حقوق متقابل میان دولت و اتباع یک کشور وجود دارد و مردم هم از حق در برابر دولت برخوردار هستند و دولت هم برآمده از آرای آنان است و حاکمیت در برابر مردم تکلیف دارد.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: مشروطیت را می توان نهضت حقوق شهروندی دانست و حقوق و قدرت حکومت را مشروط به قانون می خواهد و بر همین مبنا اولین قانون مربوط به حقوق شهروندی را داشتیم.
وی اضافه کرد: فراز و نشیب هایی در تحقق این حقوق داشته ایم تا آنکه در انقلاب اسلامی فصل جدیدی از تحول برای حقوق مردم ایجاد می شود.
صادقی ادامه داد: در قانون اساسی یک فصل جدیدی از رابطه میان مردم و حاکمیت شکل می گیرد و این قانون کف انتظارات است و بنا نبود که سقف مطالبات مردم باشد.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: جامعه بر اساس این قانون باید یک مسیر تکاملی را طی کند و حرکت جامعه در آن پویا و مستمر پیش بینی شده است.
وی اضافه کرد: جامعه ای که برای گسستن از روح استبدادی نیاز به رشد و نظارت دارد و هر زمان که از آن غفلت شود زمینه تبدیل شدن افراد به مستکبران ایجاد می شود.
صادقی افزود: جز با همت و تلاش و پرداختن هزینه نمی توان بر موانع موجود فائق آمد و یکی از راه های آن تشکل های مردم نهاد است.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: این تشکل ها به شکل سازمان یافته مردم کمک می کنند تا گرد هم آیند و این یکی از حقوق جامعه است که افراد به شکل تشکل ها علائق و مطالبات خود را دنبال کنند.
وی یادآور شد: تمام این تشکل ها به تحقق حقوق مردم کمک می کند و مردم حق دارند در سرنوشت خود مشارکت کنند و امروزه یکی از ویژگی های جامعه خوب مشارکت آحاد جامعه است.
صادقی اظهار کرد: جوانانی که برای فعالیت در عرصه حقوق شهروندی پیشقدم می شوند نیارمند پشتیبانی هستند تا این دغدغه را نداشته باشند که به خاطر چنین فعالیت هایی دچار مشکل شوند.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: انقلاب با حضور جوانان شکل گرفت اما امروز مشکل اینجاست که نمی خواهند کار را به نسل هدی بعدی بسپارند و از انتقادات مهم به دولت همین پیرسالاری است.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از حقوق شهروندان حق برخورداری از اطلاعات است و غیر از قانون تمام تصمیم هایی که گرفته می شود باید در دسترس عموم قرار گیرد.
وی اظهار کرد: به تازگی قانون اطلاع رسانی شفاف در مجلس مصوب شده و بر اساس آن تمام تصمیم گیری ها بجز مسایل نظامی و امنیتی باید اطلاع رسانی عمومی شوند.
صادقی افزود: یکی از آسیب هایی که تحریم به ما می رساند ضمن آنکه باید در برابر دشمنان آماده بود همین محدود شدن دسترسی به اطلاعات است و عده ای از رانت اطلاعات سودجویی می کنند.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی حق پرسشگری را از دیگر حقوق شهروندی خواند و اضافه کرد: از ویژگی های حکومت خوب پاسخگویی به مردم و اجتماع است.
صادقی تاکید کرد: اگر ابهامی وجود دارد این امکان پرسش باید فراهم شود که مسئولان پاسخگو باشند، در این صورت می توان اعتماد سازی کرد.
به گفته وی برخی مسئولان پرسشگری را تابو می دانند در حالی که از حقوق مردم پرسشکری و پاسخگویی است.
صادقی به ویژگی های خاص دولت تدبیر و امید اشاره کرد و توافق برجام را یکی از موفقیت های این دولت برای خروج از بن بست دیپلماسی خواند که با کارشکنی برخی از افراد مواجه شد.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: در فرصت تعامل با جهانی که ایجاد شد بخشی نقاط ضعف پیش روی ایران این بود که سنگ اندازی ها مانع از بهره گیری درست از فرصت برجام شد.
وی افزود: آنچه که می تواند ما را سربلند از این گردنه خارج کند وحدت، همدلی و همبستگی تمام اقشار و افکار کشور است.
صادقی اظهار کرد: حکومت در صورتی می تواند از مردم کمک بگیرد که تنوع و گوناگونی آنان را به رسمیت بشناسد و به حق آنان احترام بگذارد.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی چنین رفتاری را زمینه ساز تحقق امنیت پایدار خواند و گفت: اگر مردم به بازی گرفته شوند در تمام امور به کمک دولت می آیند.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست