• تاریخ: ۱۳۹۷-۰۴-۲۳
  • شناسه خبر: 7438

کسب آگاهی در باب اهمیت حجاب و عفاف ضروری است

پیام ملّت – مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: زمانی که معرفت درستی از حجاب و عفاف داشته‌ باشیم فرزندانمان را بهتر راهنمایی خواهیم کرد. حجت‌الاسلام مسعود صفی یاری در گفتگو با پیام ملّت با اشاره به اینکه کارگروه ...

پیام ملّت – مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: زمانی که معرفت درستی از حجاب و عفاف داشته‌ باشیم فرزندانمان را بهتر راهنمایی خواهیم کرد.

حجت‌الاسلام مسعود صفی یاری در گفتگو با پیام ملّت با اشاره به اینکه کارگروه تخصصی و دائمی حجاب زیر مجموعه جمعیت بانوان فرهیخته زنجان راه‌اندازی می‌شود، افزود: پژوهش و مطالعه، تربیت مربی متخصص عفاف و حجاب، الگو سازی در حوزه حجاب و عفاف، برگزاری گفتمان‌های حجاب و عفاف ویژه معلمان، راه اندازی کرسی‌های آزاد اندیشی با موضاعات حجاب و عفاف با حمایت حوزه های علمیه خواهران در حوزه ها و دانشگاه ها از فعالیت‌های جمعیت بانوان فرهیخته دینی در طول سال است.

 وی برگزاری دوره‌های تفسیر سوره نور و احزاب در بین اقشار مختلف بانوان را از دیگر برنامه‌های  جمعیت بانوان فرهیخته دینی استان دانسته و اظهار کرد: حمایت از تولیدات مختلف فکری و فرهنگی بانوان فرهیخته عضو جمعیت از جمله چاپ کتاب و … از دیگر برنامه های این جمعیت در نظر گرفته شده است.

به گزارش ایثار واحد زنجان، نشست مشترک مسئولان بنیاد استان زنجان با مسئولان تبلیغات اسلامی به مناسبت دهه کرامت برگزار شد.

حجت الاسلام صفی‌یاری در بخشی از سخنان خود به جایگاه ارزشمند حجاب و عفاف اشاره کرده و گفت: باید هوشیارانه نسبت به اتفاقات اطرافمان واکنش نشان دهیم. چراکه فضای بی‌بصیریتی که گاه شاهد آن هستیم خطرناک است.

وی با تاکید بر اینکه باید با انتقال اطلاعاتی درست و مستند راه درست و غلط را به فرزندانمان نشان دهیم، اضافه کرد: تاثیر عمیق حجاب و عفاف و حرمت این مسئله باید به نحو احسن به فرزندانمان انتقال داده شود. زمانی که معرفت درستی از حجاب و عفاف داشته‌ باشیم فرزندانمان را بهتر راهنمایی خواهیم کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه آموزش و آگاه‌سازی در دو بعد باید جدی گرفته شود، ادامه داد: نخست باید آموزش‌ها را برای گروهی درنظر گیریم که خود حجاب و عفاف را ارزشمند دانسته و رعایت می‌کنند این افراد باید توانایی انتقال مفاهیم ارزشمند را به فرزندان و اطرافیان خود داشته باشند.

حجت الاسلام صفی‌یاری اضافه کرد: در وهله دوم نیز آموزش‌ها و آگاهی‌ها باید به گروهی انتقال داده شود که مفاهیم ارزشمندی چون حجاب و عفاف چندان به صورت عنصری اثرگذار قابل درک نیست این قشر نیز باید از اطلاعات مفید و اثربخشی تغذیه شوند تا مفهوم واقعی حجاب و عفاف را درک کنند.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری عنوان کرد: ایشان بارها هشدارهای لازم را داده‌اند و این ما هستیم که باید با هوشیاری کامل فرامین و سخنانشان را در عمل اجرا کنیم.

حجت‌الاسلام صفی‌یاری با بیان اینکه جامعه ما یک جامعه اسلامی و فاطمی است، گفت: نباید تن به تصمیماتی بدهیم که در جامعه اسلامی ما جایگاهی ندارند.

وی با اشاره به اینکه حجاب یک واجب است که بارها در قرآن و روایات بر آن تاکید شده است، اظهار کرد: یک صد روایات در موضوع حجاب و عفاف وجود دارد. دین اسلام نیز آزادی‌هایی برای افراد در نظر گرفته است که همه اهداف مهمی را دنبال می‌کنند و ارزشمند هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان از پوشش به عنوان ثمره حیا و عفت سخن به میان آورده و افزود: دشمن در پی از بین بردن ارزش‌هایی چون عفاف و حجاب است و در این میان ما باید تلاش کنیم تا با مسلح کردن خود به اطلاعات جامع و در مجموع آگاهی، توطئه‌های دشمن را نقش بر آب کنیم.

انتهای پیام/

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست