• تاریخ: ۱۳۹۷-۰۴-۲۶
  • شناسه خبر: 7457

مسئولان ، صدای نارضایتی کارگران را بشنوند

پیام ملّت – دبیر اجرایی خانه کارگر استان زنجان با بیان اینکه دولت با منابعی که در اختیار دارد می‌تواند همانطوری که به بازنشستگان کشوری و لشکری کمک می‌کند، به حداقل بگیران سازمان تامین اجتماعی و بازنشستگان نیز کمک ک ...

حداقل‌بگیران از شرایط و وضع موجود ناراضی هستند/ از وزارت بهداشت بخاطر دست‌اندازی در اموالمان ناراضی هستیم  پیام ملّت دبیر اجرایی خانه کارگر استان زنجان با بیان اینکه دولت با منابعی که در اختیار دارد می‌تواند همانطوری که به بازنشستگان کشوری و لشکری کمک می‌کند، به حداقل بگیران سازمان تامین اجتماعی و بازنشستگان نیز کمک کند و آن را به سطح قابل قبولی برساند ، گفت: حداقل بگیران از شرایط و وضع موجود ناراضی هستند .

اصغر نجاری ، دبیر اجرایی خانه کار گر استان زنجان، درهمایش شوراهای اسلامی کار به مناسبت تاسیس سازمان تامین اجتماعی در سالن وحدت اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی استان، با حضور پیری نماینده سازمان تامین اجتماعی، خلجی دبیر اجرایی خانه کارگر ابهر و خرمدره، سلطانی رییس کانون بازنشستگان ابهر و اعضای شورای اسلامی کار از عدم حضور نمایندگان مجلس شورای اسلامی علیرغم ارسال دعوتنامه و عدم حضور برخی‌از‌ شوراها از همایش گلایه کرد و گفت: ما کارگران از دولت و وزارت بهداشت بخاطر دست‌اندازی در اموالمان ناراضی هستیم و امیدواریم این نارضایتی‌ها با صدای رسا به گوش مسئولان برسد و صدای ما توسط آنان شنیده شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، وی با بیان اینکه دولت با منابعی که در اختیار دارد می‌تواند همانطوری که به بازنشستگان کشوری و لشکری کمک می‌کند، به حداقل بگیران سازمان تامین اجتماعی و بازنشستگان نیز کمک کند و آن را به سطح قابل قبولی برساند ادامه داد: حداقل بگیران از شرایط و وضع موجود ناراضی هستند و گلایه دارند، چرا که پایین‌ترین مبلغ را دریافت می‌کنند و ترمیم آن نیز صرفا از طریق کمک‌های دولت باید انجام شود.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان زنجان، با اشاره به همسان‌سازی حقوق‌ها گفت: همسان سازی حقوق با استناد به قانون برنامه ششم باید اجرایی شود.

نجاری با بیان اینکه دولت با استناد به بند «ز»تبصره هفت لایحه بودجه نود و هفت، می‌خواهد نه بیست و هفتم از سازمان تامین اجتماعی مطالبه کند تا به خزانه دولت برود، گفت: با این کار مختصر مستمری بازنشستگان کارگری دچار اختلال خواهد شد. امیدواریم دولت بخاطر زحمات و حداقل خدماتی که از طریق سازمان تامین اجتماعی و با پول آنها برای روزهای بازنشستگی در نظر گرفته شده از دست اندازی در اموال و سرمایه کارگران دست بکشد. چرا که این قانون نوعی بی توجهی به مستمری بگیران و کارگران است.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان زنجان در بخش دیگری از سخنان خود به حذف بند ز اشاره کرد و گفت: امیدواریم نمایندگان مجلس شورای اسلامی به حذف آن رای دهند، چرا که ما خواستار اصلاح قانون اشاره شده هستیم و ذره‌ای از مطالبه قانونی خود عقب‌نشینی نخواهیم کرد. کارگران بدلیل عدم استطاعت مالی همواره مورد بی توجهی صاحبان قدرت قرار گرفته و هیچ اعتنایی به خواسته بحق و قانونی آنان نمی‌شود. جز در مواقع ضروری و حیاتی که جامعه متکثر نقش تعیین کننده دارد. مثل انتخابات شوراهای اسلامی شهر و مجلس شورای اسلامی، یا در تهدیدات خارجی و داخلی که خطر احساس می‌شود به سراغ کارگران آمده و همراهی و همدلی این جامعه مهم خواستار میشوند.

وی با بیان اینکه در سال ۹۱ تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی صورت گرفت: هزینه بخش درمان در سال ۹۰ و۹۱ به ترتیب چهار هزار و ۹۰۰میلیارد تومان و پنج هزار و۴۰۰ میلیارد تومان بوده است. در سال ۹۶ این رقم به ۲۳هزار و ۸۸۵ میلیارد تومان رسید و برخی هزینه ها هنوز هم که هست پرداخت نشده و به امسال ۹۷ منتقل شده است.این یعنی اینکه رقم قبلی شاید به ۳۰ میلیارد تومان برسد.

نجاری، همچنین  با اشاره به اینکه باید روشن شود که چه کسی این هزینه‌ها را به گردن کارگران گذاشته است و چه کسی با گزارش‌های ما مشخص راجع به پزشک خانواده آنها را قابل نقض کرده است، تصریح کرد: امروز متاسفانه جای بدهکار و طلبکار عوض شده و تا به امروز ریالی برای سرانه درمان کارگران و پرداخت نشده و راجع به بدهی‌هایشان صحبت نمی‌کنند، ما جمعیت چهل میلیونی سوال می کنیم وقتی در طول سالها مجموعا ۸۰ درصد افزایش درآمد وجود دارد چرا ۵۰۰درصد افزایش قیمت درمان اتفاق افتاد است.

وی در این خصوص اضافه کرد: هم در گزارش مالی سازمان و هم در گزارش سازمان حسابرسی این ارقام آمده است.چرا کسی نمی گوید که این هزینه ها از جیب چه کسانی باید پرداخت شود و چرا کسی نمی گوید شما طلب ندارید؟ آیا زمانی که هزینه تعریف می کردید با توجه به درآمد و جیب مردم آن را تنظیم کردید؟نه سهم درمان از مجموع منابع سی سهم دریافتی اینگونه تامین می‌شود که هفت سهم مربوط به بهداشت و درمان فعلی و دو درصد مربوط به آتیه و بازنشستگان است.

نجاری،  با اشاره به شرایط موجود در سازمان تامین اجتماعی گفت: هزینه درمان تامین اجتماعی در سال ۹۲ به ۷۶ هزار و ۷۵۱ میلیارد ریال رسیده در حالیکه منابع ۷۸ هزار و ۴۱۰ میلیارد ریال هزینه درمان، یعنی منابع کمی بیش از ۱۱۴ هزار میلیارد ریال بوده است. یعنی کسری بودجه عملا از سال ۹۳ آغاز شده است. از وقتی که اجرای طرح تحول سلامت آغاز شد این بیماری نگران‌کننده وارد سیستم کارگران شد. در سال ۹۴ این کسری به ۲۱۰۰۰ میلیارد ریال و در سال ۹۵ از ۳۲۰۰۰ میلیارد ریال عبور کرد. در سال ۹۶ هم طبق گزارش‌های دریافتی بخش درمان تامین اجتماعی حدود ۵۰ میلیارد ریال شده است.

نجاری ، در پایان سخنان خود خطاب به نمایندگان مجلس شورای اسلامی متذکر شد: ما از نمایندگان مجلس می‌خواهیم با توجه به وصول نامه تعدادی از نمایندگان بمنظور استیضاح وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی با حمایت خود از تنها وزیری که از جنس کارگر است و برای سربلندی این جامعه در بدنه دولت تلاش می‌کند با رای مجدد اعتماد به ایشان موجب خوشحالی و دلگرمی کارگران را فراهم سازند، چرا که بعد از حضور  ربیعی شاهد اقدامات حمایتی ایشان از کارگران هستیم و انتظار داریم نمایندگان مجلس هم صدای این بخش از جامعه را شنیده و با رای اعتماد مجدد به وزیر مربوطه در صحن علنی موجبات شادی و نشاط کارگران باشند. علی ربیعی اولین وزیری است که بعد از سی سال تبصره ۲ ماده هفت قانون کار را به هیات دولت برده که امیدواریم هیات دولت هم در دفاع از معیشت کارگران و رفع نگرانی‌های آنان نسبت به نهایی شدن این تبصره ماده قانونی رای مثبت بدهند.

گفتنی است دبیر اجرایی خانه کارگر استان زنجان ضمن خیر مقدم به میهمانان و تبریک سالروز تاسیس تامین اجتماعی به کارمندان این  سازمان و بازنشستگان، ضایعه درگذشت مرتضی ریحانیان دبیر اجرایی اسبق خانه کارگر استان زنجان را به جامعه کارگری استان تسلیت گفت.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست