• تاریخ: ۱۳۹۷-۰۴-۲۹
  • شناسه خبر: 7508

متاسفانه پنجره روابط عمومی ها غبار گرفته است

پیام ملّت – رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان،گفت: سازمان مدیریت و برنامه ریزی در طی سالیان دراز، غالباً درونگرا بوده و در آن چندان به روابط عمومی توجهی نشده است. این در حالی است که بایستی روابط عمومی ای ...

پیام ملّت – رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان،گفت: سازمان مدیریت و برنامه ریزی در طی سالیان دراز، غالباً درونگرا بوده و در آن چندان به روابط عمومی توجهی نشده است. این در حالی است که بایستی روابط عمومی این سازمان، شفاف ترین و به روزترین اطلاعات و آمار را در اختیار عموم مردم قرار دهد.

شهرام طهماسبی در جلسه شورای هماهنگی روابط عمومی های استان زنجان افزود : تجزیه و تحلیل شرایط و موقعیت و آینده سازمان از حوزه روابط عمومی حاصل می شود، بنابر این در روابط عمومی بایستی بیش از گذشته از تفکرات علمی و تخصصی استفاده کرد.

وی با بیان اینکه یکی از اتاق های فکر استان در مسائلی توسعه ای باید روابط عمومی باشد، تأکید کرد: بایستی مطالعات و پژوهشهای گسترده تر، عمیق تر و دقیق تری در حوزه روابط عمومی انجام گیرد که جهاد دانشگاهی نیز همکاری خود را اعلام کرده است.

طهماسبی اظهار داشت: روابط عمومی بایستی همانند پنجره ای باشد که رو به بیرون باز شود اما اکنون متاسفانه این پنجره یک طرفه و غبارگرفته است. مسائل محرمانه ای در سازمان های اجرایی وجود ندارد و همه اطلاعات باید شفاف و دقیق توسط روابط عمومی سازمان ها در اختیار عموم مردم قرار گیرد.

وی ادامه داد: مدیران باید این درک درست را داشته باشند که اگر اطلاعات سازمان ها در اختیار عموم مردم قرار گیرد و شفاف سازی در مورد آنها اتفاق بیفتد سود و منفعت بسیار بیشتری نسبت به بایگانی این اطلاعات برای آن ها وجود خواهد داشت.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان با بیان اینکه نگاه ما به مدیریت و روابط عمومی، تخصصی و حرفه ای نیست، تأکید کرد: بعضی از کارشناسان حوزه روابط عمومی آموزش کافی و تخصصی ندیده اند و این نگاه غیرحرفه ای به ذینفعان و سیستم ما آسیب می زند. بنابر این افراد نیمه حرفه ای و غیرحرفه ای حوزه روابط عمومی باید دوره های آموزشی تخصصی را بگذرانند.

وی با بیان اینکه ما بایستی تفکر نامحرم بودن ذینفعانمان را با تفکر راهبردی عوض کنیم، تصریح کرد: در واقع اتاق تفکرات ما باید شیشه ای باشد و همه اطلاعات به طور شفاف در اختار ذینفعان قرار گیرد. ما باید شناخت درستی از ذینفعان خود و خواسته های آنها داشته باشیم تا بتوانیم خدمات مناسبی را به آنها ارائه دهیم.

طهماسبی در پایان صحبت های خود با بیان اینکه مقدمه هر حرکتی در جامعه ما، آموزش است، خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت های علمی اساتید و آموزش های تخصصی در راه هموار کردن مسیر توسعه استان استفاده نمود و این توسعه باید از روابط عمومی آغاز شود.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست