• تاریخ: ۱۳۹۷-۰۵-۰۴
  • شناسه خبر: 7567

گیلاس، گلابی و زردآلو شاه‌نشین میوه‌ها هستند

پیام ملّت – رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار زنجان  گفت: طبق قیمت‌های کنونی گیلاس، گلابی و زردآلو گرانتر از سایر میوه‌ها به فروش می‌رسند. مرتضی هاشمی در گفتگو با پیام ملّت اظهار کرد: با توجه به اینکه امسال سرمازدگی دامن ...

پیام ملّت – رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار زنجان  گفت: طبق قیمت‌های کنونی گیلاس، گلابی و زردآلو گرانتر از سایر میوه‌ها به فروش می‌رسند.

مرتضی هاشمی در گفتگو با پیام ملّت اظهار کرد: با توجه به اینکه امسال سرمازدگی دامن اغلب باغات میوه را گرفت حجم برداشت محصولات کمتر شد.

وی با اشاره به اینکه اکنون یک کیلو گیلاس درجه یک ۳۲ هزار تومان به فروش می‌رسد، افزود: گلابی ۱۸ هزار تومان و زردآلو ۱۴ هزار تومان در هر کیلو به فروش می‌رسد. این میوه‌ها بیشترین قیمت را نسبت به سایر میوه‌ها دارند.

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار زنجان اظهار کرد: با توجه به اینکه وضعیت آب و هوا در کاهش تولید محصولات کشاورزی نقش موثری داشت، برخی میوه‌ها از سایر استان‌ها وارد می‌شوند و به همین دلیل قیمت بیشتری دارند.

هاشمی ادامه داد: قیمت‌های بالا که اکنون برای برخی میوه‌ها مشاهده می‌شود ۲۰ روز تا یک ماه بیشتر دوام ندارد. پس از این مدت به مرور میوه‌های پاییزه وارد میدان می‌شوند.

وی با اشاره به میوه‌هایی که اغلب در مراسم‌ها برای میهمانان در نظر گرفته می‌شوند، عنوان کرد: موز کیلویی ۶۵۰۰ تومان، هلو انجیلی کیلویی ۷۰۰۰ تا ۸۰۰۰ تومان، خیار کیلویی ۳۰۰۰ تومان از میوه‌هایی هستند که برای اغلب مراسم‌ها خریداری می‌شوند.

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار زنجان اضافه کرد: گوجه‌فرنگی با ۱۲۰۰ تومان، پیاز با ۱۰۰۰ تومان، سیب‌زمینی با ۸۰۰ تومان و هندوانه یا ۱۲۰۰ تومان در هر کیلو از محصولات کم قیمت بازار امروز به حساب می‌آیند.

هاشمی در بخشی از سخنان خود از گرانی بیشتر کالاها در بازار امروز سخن به میان آورده و ادامه داد: شاید به ظاهر قیمت میوه افزایش یافته است اما به نظر می‌رسد این افزایش در قیاس با میزان افزایش سایر اقلام بازار زیاد نیست.

انتهای پیام/

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست