• تاریخ: ۱۳۹۷-۰۵-۰۹
  • شناسه خبر: 7632

از تاریخ عبرت بگیریم

پیام ملّت– وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر حل مشکلات پیش روی مردم بر لزوم کنار گذاشتن قضاوت های سطحی تاکید کرد و افزود: از تاریخ عبرت بگیریم و قدر داشته های خود را بدانیم که چه مسیر سختی را طی کرده ایم ...

پیام ملّت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر حل مشکلات پیش روی مردم بر لزوم کنار گذاشتن قضاوت های سطحی تاکید کرد و افزود: از تاریخ عبرت بگیریم و قدر داشته های خود را بدانیم که چه مسیر سختی را طی کرده ایم.

دکتر سید حسن قاضی‌زاده هاشمی در مراسم افتتاح و بهره برداری همزمان۵۰ پروژه بهداشتی، درمانی و آموزشی واحدهای تابعه دانشگاه علوم پزشکی در استان در مرکز همایش های بین المللی روزبه بیمارستان آیت الله موسوی با حضور مقامات استانی و شهرستانی در سخنانی افزود: افتتاح پروژه های مختلف در نقاط مختلف با همکاری و مشارکت تمامی مسئولان استان اعم از نماینده ولی فقیه در استان، استاندار، فرمانداران، بخشداران و شوراهای اسلامی روستا انجام شده است.

وی ارتقاء رضایت و گره گشایی از مصائب عموم مردم در حوزه سلامت را مهم دانست و ادامه داد: با ورود خیران به بخش سلامت مسیر پرفروغ تر از گذشته شده و باید قدردان زحمات آن ها باشیم.

هاشمی با بیان اینکه هنوز با وجود پروژه های افتتاح شده، پروژه های روی زمین مانده داریم، متذکر شد: با هدف ارتقاء بخش سلامت تقویت رشته های فوق تخصصی یکی از اهداف وزاتخانه است.

وزیر بهداشت و درمان در بخش دیگر صحبت هایش با پرداختن به شرایط سخت زندگی مردم یادآور شد: در این برهه از تاریخ کشور نباید با دلسردی کارها را پیش ببریم و باید برای هرگونه مشکلی راه حلی پیدا کنیم.

هاشمی در خاتمه صحبت هایش از تلاش های رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان در قبال متفاوت عمل کردن و باور به تحقق اهداف قدردانی کرد.

وی با تاکید بر اینکه استان زنجان ظرفیت سرمایه گذاری در حوزه سلامت را دارد، گفت: با تقویت بخش خصوصی در استان زنجان و ایجاد فرصت های سرمایه گذاری زمینه لازم برای بهبود وضعیت خدمات بهداشت و درمان فراهم است

بهره برداری از ۵۰۰ پروزه

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان نیز در سخنانی با اعلام اینکه۵۰۰ پروژه در حوزه درمان و بهداشت استان مورد بهره برداری قرار گرفته است، گفت: با برنامه ریزی و تلاش های شبانه روزی شخص وزیر بهداشت و درمان و حمایت های نماینده ولی فقیه در استان و استاندار این تعداد پروژه اجراء شده است.

دکتر پرویز قزلباش، اجرای طرح سلامت در کشور را نقطه عطفی در تکمیل و تجهیز پروژه های پزشکی بیان کرد و افزود: با امضای تفاهم نامه مابین استانداری، دانشگاه علوم پزشکی و وزارت بهداشت و درمان۲۲۰ پروژه با اعتبار۸۱ میلیارد تومان تکمیل شده است.

وی با تاکید بر توسعه خدمات بهداشتی در نقاط روستایی و کم برخوردار استان زنجان بیان کرد: این پروژه ها با اولویت مناطق محروم شهر و روستا با کاربری های پانسیون پزشکی، راه اندازی آزمایشگاه های تخصصی، مراکز بهرورزی، شبکه های سلامت بهداشت در کمتر از۲۵ ماه راه اندازی شده است.

قزلباش با اعلام اینکه امروز شاهد افتتاح۴۱ پروژه با اعتبار۱۳ میلیارد تومان در نقاط مختلف استان زنجان هستیم، ادامه داد: این تعداد پروژه شامل راه اندازی مرکز درمان رادیوتراپی، مرکز تشخیص تیپ ۱ و ۲ کنسر و اِل- دی- آر بیمارستان ولیعصر(عج) و سایر پروژه ها خواهیم بود.

رئیس بیمارستان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان با اشاره به افتتاح کلینیک ویژه شهر خرمدره در بدو ورود وزیر بهداشت به استان یادآور شد: افتتاح کلینیک ویژه خیران بیمارستان ولیعصر(عج) از دیگر پروژه هایی است که امروز به بهره برداری می رسد.

قزلباش نقش خیران سلامت را در بهبود وضعیت خدمات بهداشتی و درمانی استان مهم دانست و گفت: این قشر در استان زنجان به دلیا احساس مسئولیت در قبال همنوعان جزوء بازوان توانمند دانشگاه در بخش سلامت و درمان هستند.

به گفته این مقام حوزه درمان استان زنجان، اجرای طرح  تحول سلامت برای استان در حوزه بهداشت و درمان و آموزش پربرکت بود.

رئیس بیمارستان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان تخصص اعتبار ۲۱۰ میلیارد تومانی با توجه ویژه رئیس جمهور، وزیر بهداشت و درمان، نماینده ولی فقیه و استاندار زنجان مهم دانست و افزود: تنها در بخش عمرانی این پروژه ها۹۰ میلیارد تومان تخصص یافته و امیدواریم در بخش بهداشت و درمان بتوانیم نیازهای عموم هم استانی ها را برآورده سازیم.

قزلباش توسعه خدمات سلامت در استان را در بهبود وضعیت سلامت عموم هم استانی ها مهم دانست و گفت: بی شک با شروع کار پروژه های قابل افتتاح جدید بخش سلامت استان و جبران کاستی ها شاهد تحول بزرگ باشیم.

تلاش های خستگی ناپذیر

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در این مراسم در سخنانی گفت: در۲ سال گذشته به عنوان عضو تخصصی سلامت و درمان و از خادمان این ملت شاهد تلاش ها و پیگیری های وزیر خستگی ناپذیر بهداشت و درمان بوده ام.

دکتر سید مرتضی خاتمی اجرای اصولی طرح سلامت را در افزایش امکانات و تجهیزات پزشکی استان یادآور شد و افزود: این امر در کنار کاهش میزان پرداختی عموم مردم در بخش درمان تاثیرگذار بوده و اکنون باید زیرمجموعه دانشگاه خدمات خود را گسترش دهد.

وی با تاکید بر اطلاع رسانی مطلوب خدمات استقرار یافته حوزه بهداشت و درمان و پاسخگویی در قبال نظام سلامت استان عنوان کرد: امید داریم با اطلاع رسانی زمینه انسجام و همدلی بین بخش های مختلف فراهم شود و با نگاه حرفه ای به مقوله اخلاق در مقابل دسیسه های دشمنان ایستادگی کنیم.

خاتمی سلامت را همتراز امنیت در کشور دانست و گفت: امروزه با افزایش بیماری های روانی و واگیردار در کشور دست به گریبان هستیم و در این راستا پرداختن به حوزه سلامت حائز اهمیت است.

نماینده مردم ماهنشان و ایجرود در مجلس شورای اسلامی، وزیر بهداشت را نگین درخشان هیات دولت نام برد و با پرداختن به اوضاع این روزهای اقتصادی کشور یادآور شد: با توجه به تدبیر و برنامه ریزی دشمن در قبال کشورمان در تامین مایحتاج مردم مشکلی نخواهیم داشت.

تخصیص اعتبار ۸۱۰ میلیارد تومانی

استاندار زنجان نیز در این مراسم در سخنانی با اعلام اینکه از شروع طرح تحول سلامت۲۰۵ پروژه با اعتبار ۸۱۰ میلیارد تومان در استان بهره برداری شده و یا قابل افتتاح است، گفت: وزیر بهداشت و درمان پنجمین سفر را به استان تجربه می کنند و این نشان از اهمیت و توجه ویژه وی به حوزه سلامت، درمان و خدمات بهداشتی استان دارد.

اسدالله درویش امیری جلسه وزیر بهداشت با اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی زنجان را مهم دانست و افزود: در این جلسه موضوع های مرتبط با مباحث سلامت استان از سوی اساتید دانشگاه با وزیر درمیان گذاشته شد.

وی درباره نقش خیران سلامت استان و ورود بخش خصوصی به این حوزه بیان کرد: زنجان سالمترین استان در بخش خیران سلامت است و نقش ویژه آنها در ورود به بحث سلامت بسیار تاثیرگذار بوده است. استاندار زنجان در خاتمه صحبت هایش زنجان را قطب مبارزه با سرطان و سرطان شناسی در کشور معرفی کرد.

راه اندازی ۴۱ پروژه از طریق ویدئو کنفرانس در سایر شهرستان های استان بخش آخر این برنامه بود. ۹ پروژه در خدابنده با اعتبار ۳۴ میلیارد تومان به مساحت ۱۹۶۵ مترمربع،۲۶ پروژه با اعتبار ۷ میلیارد تومان در طارم به مساحت ۴۷۹۶ مترمربع،۱۷ پروژه سلطانیه با اعتبار ۵ میلیارد تومان به مساحت ۳ هزار مترمربع و نیز راه اندازی پروژه های شهرستان ایجرود با اعتبار۴ میلیارد تومان راه اندازی شد.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست